Hard Rock Live (1980)

Label: Polydor

1. Kiss - Detroit Rock City (3:45)
  2. Golden Earring - Radar Love (4:45)
  3. Slade - Cum on Feel the Noise (3:57)
  4. Thin Lizzy - Got to Give It Up (6:00)
  5. Rush - Fly by Night / in the Mood (4:00)
  6. Rainbow - All Night Long (4:25)
  7. Status Quo - Roll over Lay Down (6:00)
  8. Picture - You Can Go (4:00)
  9. Jimi Hendrix - Voodoo Chile (7:55)
  10. Pat Travers - Boom Boom (Out Goes the Lights) (5:05)
  11. Slade - Mama Weer All Crazee Now (3:24)
  12. Picture - Bombers (4:23)
  13. Rainbow - Stargazer (8:28)
  14. Thin Lizzy - The Boys Are Back in Town (4:30)
  15. Golden Earring - Just Like Vince Taylor (4:03)
  16. Pat Travers - Makin' Magic (4:02)
  17. New Adventures - Back to the Pit (2:50)
  18. Rush - Working Man / Finding My Way (9:06)
avatar van Dibbel
Dubbel-LP, ook op musicassette. De laatste heb ik dan. Ooit gekocht voor 1 kwartje bij de kringloopwinkel.
En nemen we dus gerust mee op vakantie.
Samengesteld door Kees Baars.
Een heerlijke live-retrotrip door de 70's.
Hoogtepuntjes genoeg.
Vooral Stargazer van Rainbow, 2 keer Slade, Roll Over Lay Down en jazeker ook onze eigen Picture 2 keer.
Uiteraard ook Thin Lizzy en Rush en de bijna vergeten Pat Travers.
Minpuntjes zijn de afgekapte Radar Love en Voodoo Chile.
Voor de rest puur genieten op de camping met een paar biertjes.
Dikke 4 sterren.
En airguitar op het tennisracketje.

Nieuwstad
Deze versie van Got To Give It Up (Thin Lizzy) is echt perfect. Weet iemand van welk concert dit afkomstig is?

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Discogs geeft ook geen uitsluitsel evenals andere bronnen, maar Barfly heeft deze op vinyl...

avatar van Broem
Ook hier op vinyl in de collectie. Voor mij het begin van mijn Pat Travers periode. Boom Boom sloeg in als een bom Een mooi verzamelalbum met muziek waar ik in die tijd helemaal gek van was. Lekker.

avatar van snarf349
Broem schreef:

Keihard in de auto 'Got To Give It Up' van Thin Lizzy. Mooie tijd was dat!

avatar van Dibbel
Nieuwstad schreef:

Op die musicassette die ik heb, staat alleen dat het uit 1980 komt.
Ik zie Got To Give It Up er wel als bonusnummer bij staan bij Chinatown (ook 1980).
Ik weet het kortom ook niet.

avatar van Von Helsing
Nieuwstad schreef:

Concert: live at Dublin RDS Hall, 7th June 1980

Op de Japanse versie van de verzamelaar "Wild One" staat deze uitvoering op de bonus disc, samen met andere zeldzame live uitvoeringen van Thin Lizzy.

Von Helsing schreef:

Concert: live at Dublin RDS Hall, 7th June 1980

Thanx man! Maar eens achter aan dan

Wat betreft dit album (Hard Rock Live).. Erg gaaf, ooit eens gevonden op een rommelmarkt toen ik een jaar of 12 was. Veelvuldig naar geluisterd toen. Nu weer eens uit de kast getrokken, want laatste tijd een beetje meer Thin Lizzy aan het luisteren en toen kwam ik tot de ontdekking dat die studio uitvoering van Got To Give It Up toch een stuk matter klinkt. Hier spat het vuur echt vanaf

Von Helsing schreef:

Concert: live at Dublin RDS Hall, 7th June 1980

Ik denk trouwens dat hier ook dezelfde tracks op staan?

Thin Lizzy - Killers Live (1981)

avatar van Thin Air!
Gekregen als klein ventje van de sint. ha ha.Mijn allereerste officiële tape.
Ik weet nog wel dat ik helemaal in de ban was van dat lange nummer van Rush en het werk van Kiss. Jaren daarna ging het richting de speed/thrash metal.
Ik heb niet veel meer met die muziek maar het blijven goed herinneringen.

avatar van gigage
Boooombeeers! Eén van de hoogtepunten van deze heerlijke live compilatie die ik vroeger getaped had. Maar moet het echt vanaf herinnering doen, dit zal waarschijnlijk niet meer op ceedee zijn uitgebracht neem ik aan. Boom boom en I got to give it up staan me ook nog wel helder voor de geest. Alleen die Rainbow tracks niet. Zijn dat dezelfde als op deze Monsters of Rock? Monsters of Rock (1980)

Waar kan ik de rainbownummers vinden?

avatar van notsub
Heel lang geleden ooit ook aangeschaft en was toen een ware ontdekkingsreis. Thin Lizzy, Rush en Rainbow luister ik nog steeds naar. Bands als Pat Travers, Slade en Kiss doen me inmiddels een stuk minder, maar als verzamelaar was dit een perfecte kennismaking met hardrock.

avatar van gigage
Probeer hier een playlist van te maken maar Picture en Slade zijn nowhere to be found.
Van Lizzy heb ik de juiste Got to give or Up maar ik weet niet welke Boys are back in town versie hier ook alweer op stond. L & D ?