Gus Black - Today Is Not the Day to Fuck with Gus Black (2008)

Label: India

1. Today Is Not the Day (3:00)
  2. Out on the Amsterdam (2:14)
  3. Love Is a Stranger (4:33)
  4. Silent Films (3:25)
  5. Blood and Belonging (3:36)
  6. I've Been Trying to Pretend You Not Exist (2:04)
  7. Little Prince Town (2:38)
  8. Can We Talk About This Tomorrow? (2:06)
  9. Variations on a Theme Called Honesty (3:54)
  10. I'm Fucked (1:54)
  11. Hurrah Hurrah Hurrah, Hurray Hurray (3:44)
  12. One for the Arrow (4:05)
avatar van muziekobsessie
Dit is echt zo'n artiets waarvan ik echt niet begrijp waarom dit niet aanslaat bij 't grote publiek. Singersongwriter ala Damien Rice. Deze plaat is in traditie van Leonard Cohen opgezet. Geheel anders dan voorganger Autumn days(die ik overigens nog beter vind) is hier het rockgedeelte ingeruild voor een prachig dames koor. Dus met slechts acoustische gitaar en bijna fluisterachtige zang heerlijk ingetogen. Wedde dat zijn volgende plaat zijn doorbraak wordt!!!!

avatar van Mctijn
Ik kan het wel waarderen hoor

Via het nummer Certain Kind of Light heb ik deze singer-songwriter "ontdekt".
5 prima albums en nu een 6e die er nog een schepje bovenop doet....ik zal 'm binnenkort toevoegen.

avatar van muziekobsessie
Mctijn schreef:
Ik kan het wel waarderen hoor

Via het nummer Certain Kind of Light heb ik deze singer-songwriter "ontdekt".
was ik al mee bezig, the day i realized.. is nog een beter album als deze. leuk dacht dat ik de enige was die dit mooi vind. terwijl het best toegankelijke muziek is die veel mensen zal aanspreken

avatar van popstranger
Een sterk album van deze Gus Black. Krijg hier een heel sterk Leonard Cohen gevoel bij wat zelden een slecht teken is.

avatar van Slowgaze
popstranger schreef:

Die hoes alleen al is ontzettend Cohen, minus dat pistool dan, maar des te meer op gebied van vormgeving, lettertype en zelfs kapsel.

avatar van Arrie
Ik heb toch meer een Johnny Cash-associatie bij de hoes. Inclusief het pistool.

avatar van Slowgaze
Daar zit ook wat in, Arrie, maar ik moet toch vooral hieraan denken: Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)

avatar van popstranger
Inderdaad moest ik ook aan dat album denken van Cohen. Ook de manier van zingen is toch ook Cohenesk.