Aphex Twin - Analord 10 (2005)

Electronic
Label: Rephlex

1. Fenix Funk 5 (5:01)
  2. Xmd5a (7:51)
avatar van aphexfreak
herman schreef:
Ik zou 11 toch ook nog 's proberen. Da's na deze de enige die ik ook echt goed vind.

Ik zal nr 11 nog eens beluisteren.....

dak
zeer stoere plaat van aphex twin vind ik.
ik heb zelf op lp, die zwart met witte plaat en op de andere kant andersom.

ik vind alleen bij fenix funk het begin niet zo leuk maar als die stoere beat erbij komt en het gedreun is het echt prachtig.
en over xmd 5a is eigenlijk niks te zeggen, het is gewoon een geweldig stoer nummer dat eigenlijk nooit verveeld.

avatar van nuf
nuf
zeker weten de beste analord, xmd5a is een van de meest heerlijke nummer van aphex twin, en dat durf ik te zeggen na het meeste van afx te horen te hebben gehad

avatar van herbertwest
Gyzzz schreef:
Gemiddeld genomen is dit per nummer misschien wel de beste Aphex Twin release denk ik. Twee mooie 4,5-tracks. Maar om nou voor een EP van nog geen 13 minuten 4,5 neer te zetten waar allerlei volledige mooie albums dat niet halen is ook weer zo wat

Heb precies hetzelfde. 2 4.5* tracks maar 2 nummers is erg weinig. Daarom 4*

avatar van T.O.
Heb mijn stem met een hele ster verhoogd. Erg goede release toch wel.

Jepz, al een weekje de analords op FLAC in huis en dit is toch wel de beste. Lekkere melodietjes en beatjes en vooral het 2e nr klinkt me verre van standaard in de oren. Ik ga me maar es wagen aan het maken van een compilatie voor mezelf. Met het aanschaffen van Chosen Lords kom ik natuurlijk ook een heel eind, maar het is goedkoper en leuker om het zelf te doen.

DevendraBan
Vandaag nog eens opgezet toen ik wachtte in het treinkotje, met een ultraverhoogde concentratie.
Geweldige EP dit, echt fenomenale acid die teruggrijpt naar retro-geluidjes en zo'n ongelooflijk volledig geluid geeft. XMD 5a moet met koptelefoon geluisterd worden. Die basslijn die onverstoorbaar op de voorgrond blijft bewegen en daarmee bedoel ik echt bewegen, het lijkt alsof het vanachter naar voren komt.
Op de achtergrond zijn er verschillende geluidjes die elkaar afwisselen. Die sambaballen doen mij altijd aan Hawaiiaanse vrouwen in strooien rokjes denken terwijl het brommende geluid dat soms wederkeert prentjes van een saxofoon-speler (denk Lost Highway), in een donkere nacht, voor de ogen plant.

Deze plaat is trouwens als enige in de Analord-serie onder de naam Aphex Twin verschenen. Even corrigeren.

4.5*

avatar van MJ_DA_MAN
Zeer goede en vooral knappe EP van deze electronic-grootmeester!

DevendraBan
Verdikke, wat blijft dit een heerlijk plaatje! Dat eerste nummer is even geniaal als het tweede.
Fantastisch hoe RDJ die 'menselijke' geluidjes uit z'n PC weet te persen.

Wat mij betreft de beste uit de analord serie, fenix funk 5 doet het altijd goed op feesten en partijen

avatar van luc011190
Is deze niet ook gewoon onder 'AFX' uitgebracht?

avatar van Nakur
Het zijnde twee beste nummers van Chosen Lords. Deze heb ik niet gehoord maar ik neem aan dat ik er wel op mag stemmen

avatar van Aurum
luc011190 schreef:
Is deze niet ook gewoon onder 'AFX' uitgebracht?

Nope, alleen Analord 10 is onder 'Aphex Twin' uitgebracht (zie rechtsonder op de afbeelding).

avatar van kobe bryant fan
Vette EP, XMD5a is mijn favoriet.