Rory Gallagher - Rory Gallagher (1974)

Ierland
Label: Polydor

1. Blister on the Moon (3:26)
  2. Born on the Wrong Side of Time (4:00)
  3. Leaving Blues (4:15)
  4. Railway and Gun (3:33)
  5. Eat My Words (3:40)
  6. Hands Up (5:24)
  7. Just the Smile (3:40)
  8. Wave Myself Goodbye (3:27)
  9. Can't Believe It's True (7:15)
  10. Used to Be (5:06)
  11. I'm Not Awake Yet (5:38)
  12. Don't Know Where I'm Going (2:45)
  13. Should've Learned My Lesson (3:34)
  14. Going to My Home Town (5:45)
  15. Messing with the Kid (6:00)
  16. In Your Town (9:30)
  17. Bull Frog Blues (6:30)
Wat is dit voor plaat?

avatar van henk01
een plaat vol lekkere muziek

Live of verzamelaar?

avatar van henk01
ik weet het niet Stijn

Volgens mij is dit een verzamelaar (dubbel lp) van materiaal van Rory's eerste band Taste. 100% zeker weet ik het echter niet.

Stijn_Slayer
Een gedeelte is van Taste. 'I'm Not Awake Yet', 'Going To My Home Town', 'Messin' with the Kid', etc. zijn solo nummers van Rory.

Tenzij het live is, dan kunnen die Taste nummers misschien ook van Rory solo zijn.

Dit is wat ik op internet heb kunnen terugvinden:

"Eine französische Doppel-LP-Compilation mit Titeln aus seiner frühen Schaffensperiode inkl. Taste"

Het is dus een compilatie en geen live album.

Stijn_Slayer
Ah, bedankt voor het opzoeken. Het is wel een ietwat vreemd samengestelde compilatie, maar vooral de solo nummers van Rory zijn toch ijzersterk. Taste heb ik iets minder mee, maar 3,5* lijkt me toch redelijk.