Peter Gabriel - Hit (2003)

Label: Geffen

1. Solsbury Hill (4:24)
  2. Shock the Monkey [Single Edit] (3:59)
  3. Sledgehammer [Single Edit] (4:52)
  4. Don't Give Up [Edited Version] (5:56)

met Kate Bush

5. Games Without Frontiers [Single Edit] (3:58)
  6. Big Time (4:28)
  7. Burn You Up, Burn You Down (5:26)
  8. Growing Up [Tom Lord-Alge Mix] (4:49)
  9. Digging in the Dirt (5:16)
  10. Blood of Eden [Radio Edit] (5:07)
  11. More Than This [Radio Edit] (4:34)
  12. Biko [Edited Version] (6:58)
  13. Steam (6:03)
  14. Red Rain (5:39)
  15. Here Comes the Flood [1990 Version] (4:33)
  16. San Jacinto (6:32)
  17. No Self Control (3:55)
  18. Cloudless (4:48)
  19. The Rhythm of the Heat (5:19)
  20. I Have the Touch [Robbie Robertson Mix] (4:19)
  21. I Grieve (7:25)
  22. D.I.Y. (2:38)
  23. A Different Drum (4:47)
  24. The Drop (3:03)
  25. The Tower That Ate People [Steve Osborne Mix] (4:06)
  26. Lovetown (5:23)
  27. Father, Son (4:57)
  28. Signal to Noise (7:34)
  29. Downside Up [Live] (5:33)
  30. Washing of the Water (3:53)
avatar van Apeman
Via een cover van Ricky Koole (Washing of the Water) bij Peter Gabriel uitgekomen. Deze compilatie aangeschaft voor €6,- (Van Leest). En daar is geen cent van weggegooid. Fantastische nummers, ook erg afwisselend. En zoals vaak, het origineel is nog beter dan de cover.

avatar van vigil
Via Ricky Koole naar Gabriel, dat is nog eens een aparte weg

avatar van Metal-D78
Nog even geen punten. Ik kende de bekende'hits (Don't give up en Solsbury Hill). Heb deze voor een prikkie op de kop getikt. Doet me nog niet zoveel. Onvoorstelbaar het verschil met Genesis. Ik zal niet ontkennen dat dit kwalitatief prima muziek is, maar dit is niet mijn ding. Geen punten derhalve.

MindRuler
De laatste weken veel te veel CD's gekocht maar de eerstvolgende is toch wel deze.

avatar van lennon
Ik heb de dubbel cd van dit album.

Een heel regulier album trek ik vaak niet van de man (op Up en So na) dus een best of biedt uitkomst. Dit album maakt me toch altijd weer nieuwsgierig naar zijn albums, maar daar loop ik toch steeds weer vast.

Cd 1 is een mooi overzicht van 'smans bekendste deuntjes. Cd2 (met de naam Miss) is een verzameling rariteiten die me meteen een stuk minder boeit. I grieve is het hoogtepunt van die cd.

Maar aangezien het om een best of gaat, en de 2e cd een bonus disc is, geef ik deze verzamelaar 4 sterren. Mooi en indrukwekkend overzich