Soilwork - The Panic Broadcast (2010)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Late for the Kill, Early for the Slaughter (4:09)
  2. Two Lives Worth of Reckoning (4:56)
  3. The Thrill (4:33)
  4. Deliverance Is Mine (3:50)
  5. Night Comes Clean (5:12)
  6. King of the Threshold (4:57)
  7. Let This River Flow (5:20)
  8. Epitome (4:44)
  9. The Akuma Afterglow (4:29)
  10. Enter Dog of Pavlov (5:36)
  11. Sweet Demise * (4:14)
  12. Distance (Drop's Electric Enhancement) * (5:16)
avatar van Dutchi
Kan niet wachten!

Welke mafketel heeft er al gestemd? Dit album is nog niet eens gelekt....

Er staan nu 2 nieuwe nummers op hun MySpace, 2 Lives Worth of Reckoning en Deliverance is Mine.

Denk dat ik deze wel aanschaf

avatar van Don Cappuccino
Nyarlathotep, Bastiaan Prasath is van Metalfan en die krijgen albums eerder om er een review voor te schrijven, dus er kan zeker al op gestemd zijn. De 2 nieuwe nummers klinken beide trouwens erg goed!

Ah, op die manier. Dan reserveer ik "mafketel" bij deze voor de eerste die stemt op dit album zonder het te hebben gehoord

Ik wilde bijna de cd/tshirt combo bestellen, maar ik ben wel een beetje klaar met albumhoes-shirts. De cd komt er denk ik wel in.

Bovendien ga ik morgen denk ik Devin's merch stand plunderen in Eindhoven. Kost ook weer geld...

De promo is zeker gewatermarked? Hij is nog niet gelekt.
Dit moeten ze gewoon vaker doen. Of je nu download of niet, het album blijft iig een verrassing tot de officiele release datum

Bastiaan Prasath
Jij doet je research goed, Don Cappaccino

Overigens is me de eer ten deel gevallen om Aardschok's CD van de maand te recenseren: dit album dus.

avatar van james_cameron
Sterke plaat, een stuk beter dan het wat wisselvallige Sworn To A Great Divide. De woeste opener doet oude tijden herleven, maar verwacht geen terugkeer naar de eerste paar albums. De songs zijn overwegend nog steeds vrij melodieus en midtempo. Beste song is wat mij betreft de loodzware afsluiter Enter Dog Of Pavlov. Sterke bonustracks ook.

avatar van Kef
Kef
Goede plaat! Perfecte mix tussen agressie en melodie.

avatar van AOVV
Die opener is wel erg agressief en hard, woest, zoals james_cameron het beschrijft. Wat mij betreft klinkt ie wel lekker, al ken ik deze band voor de rest van toeten noch blazen. Het tweede nummer is al gelijk een stuk melodieuzer, met name het sterke refrein. Twee sterke nummers na elkaar dus. Wordt die lijn doorgetrokken? Naar mijn mening niet, het derde nummer vind ik een pak minder. Dat wordt wel meer dan goed gemaakt door 'Deliverance Is Mine', geweldig, energiek, bruut nummer. Verder springen er voor mij geen nummers meer uit, wat niet wegneemt dat het allemaal oerdegelijke songs zijn. Zo nu en dan doet het me enigszins denken aan Rise Against (andere bands in dit genre ken ik eigenlijk niet echt), zoals bv. 'Let This River Flow'.

3 sterren, zou je zeggen, een degelijke plaat, met in het begin enkele knallers..

Maar dan is daar nog een afsluiter natuurlijk! En dat is met 'Enter Dog Of Pavlov' een beest van een song. Halfje erbij dus!

3,5 sterren

avatar van phantasia
Klinkt weer lekker fris! Weer muziek met veel variatie. Zang stuk rauwer dan op vorige albums, prima...
Favorieten: Late for the Kill, Early for the Slaughter en idd wat James Cameron zegt, een heerlijke loodzware afsluiter....

avatar van phantasia
Enter Dog of Pavlov 1 van de betere metalnummers van 2010!! waanzinnig. Skip trouwens wel het gehele middengedeelte merk ik al. Geen blijvertje voor mij helaas!