Kelis - Flesh Tone (2010)

Dance / Electronic
Label: Interscope

1. Intro (3:30)
  2. 22nd Century / Segue 1 (4:55)
  3. 4th of July (Fireworks) / Segue 2 (5:40)
  4. Home / Segue 3 (4:03)
  5. Acapella / Segue 4 (4:28)
  6. Scream (3:30)
  7. Emancipate / Segue 5 (4:26)
  8. Brave / Segue 6 (3:32)
  9. Song for the Baby (3:42)
  10. Carefree American * (3:08)
avatar van Emile93
Ach ja! Wat maakt het uit! Meningen verschillen. Dat kun je alleen al zien aan de verschillen in onze toplijsten. Ik denk dat ik dit album over een tijdje ook wel zat ben maar dat zien we dan wel weer! Groetjes

avatar van Waste Management
22nd Century, Home en Acapella zijn voor mij de uitschieters van het album, die 3 nummers luister ik het meest en vervelen mij niet.

Geproduceerd door David Guetta toch ? Of alleen Accapella ?

avatar van Carolaah
Freekje schreef:
Geproduceerd door David Guetta toch ? Of alleen Accapella ?

Flesh Tone - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Kelis heb ik ooit eens gezien als voorprogramma van U2. Ik kende toen alleen het nummer Milkshake dat ik alleraardigst vond. Helaas vond ik haar wat misplaatst als voorprogramma van een rockband als U2 en haar optreden ging dan ook volledig aan me voorbij.
Verder heb ik sowieso nooit zo'n aandacht gehad voor deze dame.

Toen ik las dat Flesh Tone een dance/disco album zou zijn in de seventiesdisco stijl van Donna Summer, Giorgio Moroder met een hedendaagse stijl zoals we dat Madonna op haar Confessions album ook hoorden doen werd ik wakker en leek het me de moeite waard om Flesh Tone in z'n geheel te beluisteren.
Het klink allemaal prima, de vergelijkingen gaan me wat ver maar zijn ook niet helemaal vreemd alleen gleden de nummers deze keer wat langs me heen. Ik werd er niet echt door gepakt en kreeg niet spontaan zin om met de voetjes van de vloer te gaan (iets wat ik bij genoemde vergelijkingen veel meer heb).
Misschien komt het omdat ik de nieuwe Scissor Sisters zo leuk vind dat dit gewoon net eentje te veel is, maar ik betwijfel of dat een juiste reden is. Ik mis iets in de composities: het komt wat mat en vlakjes op me over in sommige nummers.

Dit alles maakt Flesh Tone niet de spontane klapper waar ik hoopte komende zomer mee in te gaan. Het is zeker niet beroerd en ze zal er ongetwijfeld nieuwe liefhebbers mee aantrekken zoals ze er ook zal afstoten en dat prijs ik op zich wel. Voor mij is dit een album dat ik nog wel even de kans geef maar dat zeker niet verder zal komen dan een vermakelijk plaatje voor autoritten richting strand of zo en daarbij is er niks mis met een beetje platte pop/dance op z'n tijd alleen rijmt dat gevoelsmatig niet met de naam Kelis en dat is een rare uitspraak voor een niet-kenner natuurlijk.

avatar van archangel9
Voor mij is de nieuwe Kelis helaas ook een tegenvaller. Ben doorgaans zeer gecharmeerd van deze dame en haar frisse prikkelende songs. Trick me is nog altijd één van mijn favorieten. Nu moet ik zeggen dat ik, net als Aero, in de periode dat ik met dit album kennismaakte een ander nieuw album draaide dat deze totaal wegblies: Janelle Monáe : The ArchAndroid . Die stak er qua durf en originaliteit zo met kop en schouders boven uit dat dit mijn waardering voor Flesh tone negatief beïnvloedde. Flesh tone is overigens geen weggooiertje: het blijft lekkere muziek.

avatar van Nickstbo
David Guetta's producties klinken allemaal hetzelfde en dat is volgens mij de doodsteek van deze CD.
Kelis een beetje achter de hype aan, we hadden dit met Timbaland een paar jaar geleden en nu Mr Guetta.
Maar jammer genoeg ben ik het nu een beetje beu.

avatar van NewYorkCityLight
Alleen Scream en Acapella zijn door David Guetta geproduceerd.

Rainbow
Nieuwe single is 4th of July, videoclip toegevoegd.

NewYorkCityLight schreef:
Alleen Scream en Acapella zijn door David Guetta geproduceerd.

c'est vrai c'est vrai, maar ik heb een gevoel dat de andere nummers erop afgestemd zijn, zodat alles een beetje die DG-feel heeft. Snap je?

madonnagirl3
Prima cdtje! Nog eens wat vaker beluisteren, maar hij klinkt best lekker!
Okay, tis allemaal iets veel David Quetta/dance muziek. Maar goed, dat was precies 2 jaar geleden hetzelfde met Timbaland.

Ik vind vooral Acapella en 4th of July eruit springen.

madonnagirl3 schreef:

Groot gelijk! 2jaar geleden wou elke artiest met Timbaland werken en nu hetzelfde met Guetta.

avatar van HungUp
Wat me opvalt is dat Guetta juist met de RnB sterren aan de slag gaat, terwijl Timbaland dat 2 jaar geleden juist meer voor de popsterren ging (nelly furtado, madonna, justin timberlake)..

4th July is een bom van een dance-track!! David Guetta of niet

Voor mij dé commerciële dance-track van het jaar.

gerre schreef:
4th July is een bom van een dance-track!! David Guetta of niet

Niet . 4th of July is geproduceerd door ''Dj Ammo''.

avatar van Waste Management
''Scream'' word de 3de single, ik had gehoopt op ''Home'' om de 3de te worden.

avatar van Angelo
Kelis heeft af en toe best leuke liedjes gemaakt maar dit album vind ik wat tegenvallen. Ik ben overigens ook totaal geen van van David Guetta, ik zal dan wel een van de weinigen zijn. Zo vind ik bijvoorbeeld ‘Sexy bitch’ of ‘When love takes over’ echt .

Het nummer ‘Acapella’ vond ik al flink tegenvallen maar heb toch de moeite genomen om dit album eens in z’n geheel te beluisteren. Het eerste nummer, ‘Intro’, vind ik op zich wel een aardig nummer op het album, stevige bassline en stevige beats zorgen voor een opzwepend deuntje. Alleen soms gaat de stem van Kelis mij een beetje tegenstaan. ‘22nd century’ gaat wel, al lijkt het op wat op een slap aftreksel van ‘Get together’ van Madonna. ‘4th of July’ is ook een middenmoter, op zich is dit nummer -net als de twee voorgaande nummers- voorzien van een fijne beat al is het wel erg plat allemaal. ‘Home’ lijkt ook alweer veel op de vorige nummer al is ‘ie wat steviger en creëert het nummer een wat zomerse sfeer. Het kan aan mij liggen maar volgens mij hoor ik dat er (lichte) trance-invloeden in dit nummer zijn verwerkt?! ‘Acapella’ vind ik het dieptepunt op dit album, vreselijk irritant riedeltje en ‘Scream’ vind ik niet veel beter, het klinkt allemaal zo goedkoop.

Toen ik bij ‘Emancipate’ aankwam had ik er eigenlijk alweer genoeg van. Het lijkt alsof je al die tijd naar één nummer hebt geluisterd met af en toe een ander deuntje. Ook dit nummer is echt een dieptepunt. Het enige wat in mijn hoofd blijft dreunen is ‘Emancipate yourself’ en dat herhaalt zich volgens mij wel 1000x ofzo! ‘Brave’ brengt ook geen vernieuwing op dit album en ‘Song for the baby’ vind ik misschien het beste liedje op dit album. Misschien omdat dit tekstueel het sterkste is.

Ik vind dit album erg banaal, ik begrijp dat ze een nieuwe richting in wou slaan maar dit is zoveel van hetzelfde. Als je één nummer kent, ken je ze in principe allemaal. Ik vind het maar een matig album van Kelis.

avatar van NewYorkCityLight
Bevalt me nu nog meer . Alleen 22nd Century en Song For the Baby skip ik steeds. Toch blijf ik bij het album ook nog een 'net niet' gevoel houden, en ik kan er maar niet uitkomen waarom.

avatar van Waste Management
Brave is de 4de single en de videoclip is al te zien op YouTube.

avatar van catdog
Een erg mooie video overigens.

avatar van NewYorkCityLight
Meen je dat nou? Ik vind het echt de slechtste video ooit gemaakt. Zelfde concept als Cold War van Janelle Monáe, alleen dan nog veel slechter.

avatar van pureshores
album en singles hebben niet veel gedaan-jammer voor haar.
Maar moet zeggen dat de clubmixen van haar voorgaande rnb nummers dit album ook wel te kijk zetten en veel beter klinken, remixen van Milkshake en Get along with you zetten een nummer als 4th of July gelijk in de schaduw
Voor een DG produktie valt Acapella heel erg mee trouwens

ze heeft op dit moment ook een poppy track met Calvin Harris uit

avatar van pureshores
vandaag in de auto naar het werk weer een keer opgehad. Het is een beetje hit and miss en allemaal te bombastisch. En haar stem klinkt erg naar in Intro-net alsof ze de hoge noten met de grootst mogelijke moeite moet halen. Zoals ik al eerder zei-ik hoor liever clubmixen van haar oudere (RNB) werk dan dit kermisgeluid al zijn Scream, 22nd century en Song for the baby en de single Acapella wel goed.

Nummer met Calvin Harris-Bounce -klinkt dan veel completer, ook tracks met Timo Maas (Help me) en Richard X (Finest dreams) als gastvocaliste pakt allemaal beter uit

avatar van pureshores
Emancipate yourself klinkt alles alle euro electro van dit moment-als ze had willen cashen had ze dit uit moeten brengen-zou bij fans van BEP en Chris Brown aan moeten slaan

avatar van NewYorkCityLight
Ik heb deze niet al te lang geleden voor 2 euro 50 aangeschaft en ik blijf het een sterke plaat vinden. Fijn dat Kelis de dance-trend die destijds vooral gaande was net even wat dieper in duikt dan andere artiesten op dat moment. Het album heeft vooral de 4 sterren van mij te danken aan de sterke productie, al ligt daar uiteraard de nadruk op bij een dance-album.
De Segue's vind ik zelf aanvullend al hadden ze wat mij betreft nog wat langer gemogen zodat de overgangen nog vlekkelozer zouden klinken.
4th of July blijf ik geweldig vinden, vooral dat pianoriedeltje aan het eind van het nummer (net voor ''Segue 2''). Verder vind ik de Intro, Home en Brave vooral erg sterk en ''Segue 5'' aan het eind van Emancipate mag er ook zeker zijn. Niet alles is even goed maar omdat de nummers zo netjes in elkaar overlopen komt dit album weg met nummers als 22nd Century en Scream.

avatar van pureshores
heb dit weer eens opgezet-Song for the baby heeft een leuke tekst en 4th of July is nu weer meer favoriet. Heb nooit een versie gezien met Carefree American of is dat weer iTunes gezeik??

avatar van Waste Management
Liedjes als 'Home', 'Acapella' en 'Scream' zijn de beste van het album...