Carbon Based Lifeforms - Interloper (2010)

Zweden
Electronic
Label: Ultimae

1. Interloper (6:31)
  2. Right Where It Ends (7:12)
  3. Central Plain (7:38)
  8. M (5:36)
  9. 20 Minutes (7:46)
  10. Polyrytmi (8:48)
Ozric Spacefolk
Helemaal in de ban van CBL.

Te gekke muziek. Erg zen. Heerlijk om op te mediteren en weg te dromen.

Fijne ietwat psychedelische chillout/ambient.

avatar van Gerards Dream
Prachtig album maar weer van Carbon Based Lifeforms. Muziek die doet beseffen dat klanken uit de elctronica winel niet koud en kil hoven te zijn. Wat ik heb gehoord is mooie doordachte muziek die fraaie landschappen op het netvlies zetten en teven het het gevoel bezorgen van een warme deken. Fijne tonen uit Zweden.

Mooi opgebouwd en evenwichtig in het gehoor.

avatar van Premonition
Verhoogd naar 4,5*, één van de betere electronic albums van de laatste 10 jaar.

avatar van Mssr Renard
Zeker één van de beste chill/ambient platen. Alweer een tijdje oud, maar nog ijzersterk.

avatar van Mjuman
Van de week weer eens gedraaid en dit is een heel fijne plaat. Naar het label Ultimae wordt wel eens verwezen als "psychill" en/of "psybient" - maar dat ervaar ik als onnodig reductionisme. Besef heel goed dat je een live performance van beide heren op een Psybient Festival in Leeuwarden (google maar eens >>> YouTube) met de nodige terughoudendheid beware of hippies and flowers moet bekijken, maar ...

Op dit album kan je nl ook stukken horen die doen denken aan Klaus Schulze, Tangerine Dream aan de ene kant, maar ook aan Banco de Gaia aan de andere kant (iets meer rustige trance zeg maar). Dat maakt het geheel gewoon tot een uitermate ontstressend geheel - en de beelden creëer je gewoon zelf in je hoofd