Aphex Twin - Donkey Rhubarb (1995)

Electronic
Label: Warp

1. Donkey Rhubarb (5:58)
  2. Vaz Deferenz (5:45)
  3. ICCT Hedral (Philip Glass Orchestration) (7:56)
  4. Pancake Lizard (4:30)
Zelfde hier.

Donkey Rhubarb vind ik vooral grappig (waarschijnlijk omdat ik automatisch ook de clip voor me zie), maar niet echt sterk. Vaz Deferenz is leuk voor 2 a 3 minuten, maar voor de lengte die het heeft gebeurt er te weinig. Ook klinken beide nummers al wat gedateert.

De tweede helft pakt een stuk beter uit. Erg mooie versie van het dreigende ICCT Hedral, zelfs beter dan het origineel zou ik durven zeggen. Pancake Lizard houdt nog een klein beetje dat dreigende sfeertje vast, maar is verder erg relaxed. Mooie afsluiter.