Magnetic Man - Magnetic Man (2010)

Electronic / Dance
Label: Columbia

1. Flying into Tokyo (3:09)
  2. Fire (4:40)

met Ms. Dynamite

3. I Need Air (4:16)

4. Anthemic (6:09)
  5. The Bug (4:14)
  6. Ping Pong (6:29)
  7. Perfect Stranger (5:57)

met Katy B

11. Crossover (4:16)

met Katy B

12. Box of Ghosts (3:45)
  13. Karma Crazy (4:13)
  14. Getting Nowhere (4:29)

met John Legend

15. Certified Banger * (5:28)
  16. Corner of a Dark Room * (4:29)
  17. I Need Air [Digital Soundboy Mix] * (5:21)

met Angela Hunte

18. I Need Air [Redlight Remix] * (4:19)

met Angela Hunte

19. Perfect Stranger [Benga Remix] * (4:41)
totale tijdsduur: 1:02:14 (1:26:32)
Idd, laat ze die zielloze Guetta van de troon trappen dan! Er zit gevoel in Perfect Stranger. Een poppy dubstep anthem lijkt het wel. Maar ik vrees dat Guetta wel de grootste zal blijven zoals bagger altijd het populairst is.

avatar van pureshores
ben benieuwd-ze staan op Blocfest waar ik in Maart heen ga-misschien is het live wel akelig fantastisch

@gerre
als dubstep wil doorbreken zou het met een remix van een sterk maar ander genre nummer misschien kunnen -denk aan zoiets aan Everything But the Girl-Missing (Todd Terry club mix)-dat sloeg een perfecte brug van pop naar club
David Guetta remixt alleen maar rnb-ers en alles lijkt op elkaar, typische 538/RTL4 house, net zoals DJ Jean/Faithless/Tiesto

avatar van neyonn
pureshores schreef:

Geen nood, Britney heeft het al voor mekaar gekregen
youtube - nieuwe single

YouTube - Magnetic Man ft. Katy B - Perfect Stranger, live at Maida Vale

KIPPEVEL!!! met strijkers..

avatar van neyonn
gerre schreef:
katy b zingt de pannen van het dak. gotta love that girl..

ik denk dat haar debuutalbum ergens in maart uitkomt, de eerste 3 singles (katy on a mission, louder en lights) zijn alvast veelbelovend

bro
Heel wat ongelofelijk prachtige nummers, een paar iets oppervakkigere nummers, maar in zijn geheel doet dit schijfje het zeker niet slecht!

avatar van Mjuman
gerre schreef:
YouTube - Magnetic Man ft. Katy B - Perfect Stranger, live at Maida Vale

KIPPEVEL!!! met strijkers..

katy b zingt de pannen van het dak. gotta love that girl..

Thanx voor het posten van die clip. Ben echter niet zo onder de indruk van die zangeres (weinig krachtige stem, vlak en beperkt bereik - een type dat je bijv in dance wel meer aantreft - en je kan die tyepring ook zo op Madonna leggen); de kracht van die clip schuilt imho hierin dat de mix van electronic (beats) met akoestische (klassieke nb) snaarinstrumenten heel goed uitpakt. Ik dacht ook dat dat de inzet was van dit project en vwb deze track is het dus geslaagd.

bro
Katy B heeft dan ook niet als bedoeling krachtig te klinken, wel fluweel zacht en strelend... En dat doet ze uitmuntend!

avatar van Mjuman
bro schreef:

Bereik heeft niets met zacht kunnen zingen te maken; het geeft aan hoe hoog en hoe laag je kunt zingen; deze zangeres blijft keurig in het middengebied. Ik vind het geen boeiende stem, geen diepte, veel te vlak.

Als je naar de moeite zou nemen bijv naar Callas te luisteren - moeiteloos meerdere octaven begrijp je wat écht zingen is.

avatar van JVT
JVT
ben het album nog aan het ontdekken maar sommige nummers vind ik al uber vet!
I need Air, Getting Nowhere en vooral Mad. Wat een ongelooflijk geweldig nummer is dat, heerlijk.

avatar van pureshores
nog 1.5 dag-denk dat met I need air toch een hysterische reactie door het publiek zal gaan

Ben heel benieuwd naar Loefah en Shackleton live

avatar van 128bpm
Het album in zijn totaliteit vind ik niet zo geweldig, maar er staan wel een aantal goede nummers op zoals Fire, I need Air en Mad. Goede samenwerking tussen deze 3 producers. Ik ben benieuwd naar de volgende plaat.

avatar van pureshores
Gelukkig is I need air niet kapotgedraaid en nu nog steeds een vrij fris nummer.
Ben toch wel erg benieuwd naar de opvolger van dit album.

avatar van andnino
Ik vind Fire echt een verschrikkelijk nummer. De rest van de plaat is wel prima, maar ik vind het niet echt een geheel, het klinkt me meer als een verzameling van materiaal van drie verschillende producers in de oren. Leuk voor in een dj-set, wat mij betreft oersaai om als album te luisteren. Overigens heb ik dat met bijna al het werk van Skream en Benga, hoewel beide qua individuele nummers veel beter hebben gepresteerd dan dit.

avatar van ArnoldusK
Mooie pure opbouw (heel andere sets ook dan de hedendaagse populaire dubstep - dnb-dj's).
Live heel erg diep en met liefde gemaakt zo lijkt het wel.
The Bug is briljant , evenals de meeste andere platen op deze plaat die inderdaad telkens schippert tussen poppy en underground.

avatar van YoG
YoG
De bekendere nummers zitten erg goed in elkaar. Vooral de samenwerking met Katy B met Perfect Stranger en Getting Nowhere met John Legend vind ik erg goed te genieten
I Need Air is geslaagd, evenals Karma Crazy.. lekker pompend nummertje

De rest fungeert als een soort cement om maar een heel album uit te brengen

avatar van pureshores
het klinkt wel een stuk frisser dan de pogingen tot dubstep die nu geforceerd in pop doordringen.
Perfect stranger bijvoorbeeld. Vind Katy B ook niet zo'n krachtige zangeres maar ze heeft wel een eigen geluid, wat ook op haar album te horen was, en dat geflirt met rave en oude dnb zoals Witches brew.
Nummer met John Legend doet mij niks maar dat komt meer omdat ik die stem vreselijk vind

avatar van makaveli2
Om te beginnen moet ik zeggen dat ik totaal niet thuis ben in het dubstep (/dnb genre). Stuitte per toeval op Fire met Ms Dynamite en vond dit toch een té lekker plaatje om het gehele album aan me voorbij te laten gaan.

De meeste nummers luisteren lekker weg, en zo nu en dan springt er voor mij eentje uit. Meestal de wat commerciëlere nummers. 3 sterren voor een aantal lekkere tracks, maar voor de rest klinkt het mij toch wat te kaal en te minimalistisch in de oren. Geen