The Foreshadowing - Oionos (2010)

Italiƫ
Label: Cyclone Empire

1. The Dawning (6:43)
  2. Outsiders (5:16)
  3. Oionos (6:08)
  4. Fallen Reign (5:44)
  5. Soliloquium (2:29)
  6. Lost Humanity (6:10)
  7. Survivors Sleep (4:46)
  8. Chant of Widows (7:28)
  9. Hope. She's in the Water (5:38)
  10. Russians (5:47)
  11. Revelation 3-11 (3:37)
avatar van james_cameron
Indrukwekkende melancholische doom, nog wat sterker dan het debuut. De songs en de produktie zijn net even wat beter. Prachtige melodielijnen ook. Het is allemaal fraai uitgevoerd en de zanger heeft een fijne stem. Beste track is het loodzware Lost Humanity.

avatar van james_cameron
Een halfje erbij, dit is toch wel erg goed.

avatar van anathema88
inderdaad, dit is een heerlijke CD die me aangenaam verrast heeft. Perfect om in de auto te beluisteren. Kijk al uit naar de opvolger!

avatar van Rinus
Net zoals het debuut, is dit weer een mooie CD, die pas na een paar luisterbeurten zijn geheimen prijs geeft. Echt een groeialbum.

avatar van Alicia
In de pikdonkere nacht.
Is een uur zo voorbij.
De zang plechtig.
En de muziek prachtig!

Mooi album.

Russians van Sting (The Dream of the Blue Turtles) heb ik hier ook nog ergens liggen.

avatar van Alicia
Ik heb dit album zojuist in Hi-Res 24-bits aangeschaft en zo klinkt Oionos nog mooier dan op 'Radio On Demand' Spotify met z'n magere mp3 kwaliteit!

De ultra zware gitaren duiken nu zelfs nog verder de ijzingwekkende diepte in. De plechtige, melancholieke en heerlijk donkere stem van Marco Benevento doet het tempo nog meer vertragen en hij gaat soms al even diep. Zelfs het bescheiden interieur trilt 'vrolijk' een deuntje mee. Het ingetogen geluid van deze gothicdoommetalianen draait nog het meest om nevelige sferen in een ver ver Schemerland vol tochtige middeleeuwse kloosters en de prachtige melodieën komen pas tevoorschijn als je dezelfde duistere energie voelt. Bij deze band zul je in elk geval tevergeefs zoeken naar technische hoogstandjes, lange gitaarsolo's, snelle tempowisselingen, grommende wildemannen, shockerende outfits of gillende keukenmeiden. Van welk geslacht dan ook.