Jeffrey Luck Lucas - The Lion's Jaw (2010)

Folk

9. A Stranger's Gift
  10. Atlas
  11. Untitled [Instrumental]
avatar van thebestfreaks
Jeffrey Luck Lucas maakt erg mooie muziek. Dit is zijn derde cd, maar voor mij is het een kennismaking. Om een sfeerbeeld te schetsen wil ik de plaat vergelijken met een mix van Mark Eitzel, Stuart Staples en een fles whisky (amerikaanse dus ...).
Lucas maakt langzame zuid-west Amerikaanse bar-nummers voor wanneer het eerste licht zich dreigt aan te dienen. De warme, vrij donkere, stem spreekt van liefde, verdriet, twijfel, maar ook hoop en wordt door verassend rijke, en tegelijkertijd klein gehouden, arrangementen gedragen.
Wat mij betreft zijn het titelnummer, An Interlude in Minor en Atlas hoogtepunten, maar ja, daar wil ik de andere goden niet mee tekort doen
Mooi !