Best Coast - Crazy for You (2010)

Label: Mexican Summer

1. Boyfriend (2:30)
  2. Crazy for You (1:50)
  3. The End (2:42)
  4. Goodbye (2:40)
  5. Summer Mood (2:26)
  6. Our Deal (2:08)
  7. I Want To (2:46)
  8. When the Sun Don't Shine (2:16)
  9. Bratty B (1:43)
  10. Honey (3:02)
  11. Happy (1:44)
  12. Each and Everyday (2:52)
  13. When I'm with You * (2:58)
boomkat
Biatch.

Wel weer een bazige hoes natuurlijk en met de kat van Bethany (ook van Pocahaunted als ik het goed heb). Verder een simpele, maar een geniale ban. En Bethanies favoriete rapper is Jay-Z .

Biatch?

1 van de meest geniale songwriters van dit moment!

When I'm with You is zoooooooooooo lekker.

avatar van KampF
Er is een zeer groot contrast tussen hipsterland en het conservatieve musicmeter wat betreft de aandacht voor dit soort platen. Altijd een grappige waarneming.

Mah ja, ik maak soms kleine bezoekjes naar hipsterland en dit is toch wel een van de leukere dingetjes daar de laatste tijd

Wat een heerlijk zomers geluid zeg. Ga ik nog erg vaak draaien de komende weken!

avatar van KampF
Tekstueel gezien is het niet heel poëtisch, en staat ze zelfs een beetje in de kinderschoenen. Maar ach, het werkt, net als bij The Beach Boys.

Btw, de EP's mag je niet over het hoofd zien!

avatar van Bertus
KampF schreef:

Ik vind het wel een grappige waarneming dat zelfbenoemde hipsters naar dit soort oerconservatieve muziek luisteren - zet dan meteen Pet Sounds op

(Niks ten nadele van Best Coast hoor, ik vind het een heerlijk bandje! Ken dit album nog niet maar ga het zeker checken, When I'm With You was een prima singeltje. Maar ja, ik ben dan ook geen hipster.)

Bertus schreef:
zet dan meteen Pet Sounds op

Ja... als we zo beginnen kan ik niks meer luisteren

*wacht tot dit de naam slackercore krijgt*

Joost, die typefoutjes van jouw. Je bedoelde natuurlijk gewoon Snoozecore

avatar van AOVV
Leuk, zomers plaatje, met allemaal relatief korte, maar aanstekelijke nummertjes, ideaal om op terras te draaien, of als het humeur niet meezit, daar kikker je wel van op.

3 sterren

avatar van De Daniël
Matig.

Heb het meerdere kansen gegeven, maar het blijven toch echt slappe, afgezaagde liedjes met dito titels. De stem maakt het niet goed, want die doet mij totaal niets. Jammer, had hier meer van verwacht.

khonnor
tja, musicmeter heeft idd precies een aversie voor sufgehypete bandjes. wel, f*** it, dit is een heerlijk zomers plaatje: 60's harmonieën, lekker snedig, en soms punky, geen tierlantijntjes, gewoon 12 zalige popsongs in een ietwat lo-fi productie. een soort van 60's girl-groups op speed... lekker hoor

Musicmeter en een aversie voor hypes?

Ik noem Pantha du prince, Animal Collectve, Beach House, The National, Anthony & the johnsons, Arcade Fire.... zo kan ik nog wel ff doorgaan. Toch bands waar ze hier op Musicmeter niet in spugen en allen Pitchfork (zelfs het woord typen word je al misselijk van) approved.
Nee ik zou willen dat Musicmeter zich eens wat minder van hypes en grote namen zou aantrekken.

avatar van barrett
Het zou idd aangenamer zijn moest iedereen gewoon album per album beoordelen. Zelf al vind je het album een flop of een grap stem toch een negatieve stem is beter dan geen stem vind ik dan...

Hier staan wel paar goede nummers op maar na een tijd is het beetje hetzelfde allemaal. Niet iets wat ik over 3 jaar nog terug ga opzetten
De bonus track is wel leuk.

avatar van Kaaasgaaf
In mijn wekelijkse radio-rubriek 'De Keuze van Kas' op AmsterdamFM heb ik vandaag dit album besproken, beluister het hier.

Mr_White
Op wat repetiviteit na (het lijkt allemaal toch wel veel op elkaar na) is dit echt een geweldig album. Lekker jaren '60 throwback surf music soundje. Lekker simpele teksten ook, blijkt maar weer dat het niet altijd zo overdreven moeilijk hoeft te zijn.

1,0
Alleen Boyfriend vind ik de moeite de single dus ,de rest doet me totaal niets.Tja ,toch vier maal beluisterd.
Nochtans vind ik veel van het Wichita label heel goed .1 ster

avatar van wibro
Aardige zomermuziek die je niet te vaak moet beluisteren want dan gaat het erg snel vervelen. Muziek doet mij erg denken aan dat van die meidenbands in de eerste helft van de jaren zestig. Dit album heeft voor mij dus iets nostalgisch en daarom kan ik deze muziek best wel waarderen. Beste nummers zijn voor mij 'Boyfriend' en 'The End'.

khonnor schreef:

Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Heerlijk garagepopplaatje!

avatar van Pepino
Zomers, vrolijk popalbum. Fijn om in deze aankomende winter naar te luisteren!

spit.tsvnami
Luisterde deze vorig jaar erg veel, en nu eens opnieuw beluisterd. Moet zeggen dat het toch wat tegenvalt. De eerste helft is goed vooral de eerste 3 nummers. Erna begint het allemaal op hetzelfde nummer te lijken. Altijd dezelfde gitaar en zang en ritme. Precies alsof elk nummer hetzelfde is, zodat je na een tijd ook niet meer weet aan welk nummer je zit. Als je bijvoorbeeld over gaat van de eerste 5 seconden van When the Sun Don't Shine en de eerste 5 seconden van Bratty B is het echt precies hetzelfde, alleen is de gitaar misschien iets lager. Ook Honey lijkt verdacht veel op de vorige nummers. Tot track 7 ongeveer is 't leuk om te luisteren, maar erna ben je het al beu gehoord. De laatste 2 tracks vallen dan nog mee, maar weer datzelfde verhaal. Toch nog 3 sterren omdat ik het gewoon tof vind om naar te luisteren en de meeste nummers me wel in een zomerse mood brengen.

avatar van Zeedeveel
Wel een aardige plaat maar echte uitschieters heeft deze plaat niet.
Daarvoor klinkt deze plaat toch te monotoon, en al gauw zeurderig in de oren.
Maar als zomers tussendoortje is hij wel aardig
Honey doet mij denken aan een brave Courtney Love.

Yann Samsa
Hoes

zalwelnikszijn!
Leuke muziek, maar o zo vluchtig.