Jack Parow - Jack Parow (2010)

Zuid-Afrika
Label: Parowphernalia

1. Ek Wens Jy Was Myne (3:19)

met JR

met Francois van Coke

5. Feite (3:42)
  6. I Miss (3:54)
  7. Ricky Louw (4:10)
  8. Farmhouse Brekvis (3:43)
  9. Die Vraagstuk [Remix] (3:57)
  10. Byellville (3:22)
  11. Word Wakker (3:33)
  12. Tussen Stasies (3:43)

met Die Heuwels Fantasties

13. Parow to Paarl (8:58)

met Disco

Goed album, goede producties! DJ Hi-Tek (Die Antwoord) heeft dit volgens mij geproduceerd. Klinkt goed, en dat Afrikaans is een leuk taaltje. Ik ben down. 4.0 sterren.

avatar van Jeanicious
De single Cooler as Ekke was al heel erg lekker, maar de rest van het album is verrassend gevarieerd, zowel qua beats als qua instrument-gebruik (zo nu en dan steekt er een elektrische gitaar de kop op, of een akoestische, en in één nummer zelfs een draaiorgel).
Uitschieters, naar mijn mening, zijn 'I Miss', volgestopt met jaren '80 tekenfilm- en sitcom-samples, waarbij ik een heimwee-gevoel moeilijk kan onderdrukken. Hier's hy nou, met een heerlijk meebrul-refrein, waarin natuurlijk veel 'ik-ben-de-beste-rapper-van-de-wereld'-teksten gebezigt worden, wat overigens wel veel op het hele album gedaan wordt.
Tot nu toe een erg lekkere plaat, met leuke teksten die steeds beter te verstaan zijn naarmate ik er meer naar luister.
Dikke 3,5 ster tot nu toe, want ik weet niet wat de houdbaarheidsdatum van Jack Parow zal zijn.

avatar van oruiz
deze plaat vanavond nog een paar keer horen (ken nu namelijk alleen nug Cooler as Ekke enDans Dans Dans) en hem dan morgen zien in de Melkweg. Iets in me zegt me dat dit vet gaat worden....

avatar van ThingMan
Dit is echt een gruwelijk vette cd. Heb deze in Zuid Afrika gekocht halverwege juni en staat regelmatig op. Heeft voor mij mooie herinneringen en is gewoon relaxt. De eerste 6 nummers zijn al relaxt om naar te luisteren. I Miss is lachen, noemt hij allerei dingen op van de jaren '80. Het refrein bestaat uit stuktje tekenfilm waaronder Ghostbusters, Brave Starr en The Turtles. Het is ook lachen om dat halve Nederlands en Engels te horen.

avatar van oruiz
En ik had gelijk; concert was echt magistraal! En deze cd ook zeg. Wat een ontdekking.

MAS
Ik wist niet dat dit al uit was. Cooler As Ekke vind ik echt vet dus hier ga ik maar eens naar op zoek.

avatar van NERD
Jeanicious schreef:

Moet je volgens mij met een semi-knipoog nemen, Jack Parow over het algemeen trouwens. Dat is nou juist het geweldige aan hem, het zijn namelijk wel gewoon verdomd lekkere nummers, soms zelfs erg goede teksten. Je kan duideiljk zien (aan zijn outfits en clips bijvoorbeeld) dat hij zichzelf ook niet zo enorm serieus neemt, maar ondertussen wel gewoon erg goed is. En dat zie ik persoonlijk erg graag.

Het hele album is erg goed, maar nummers die er uit springen zijn voor mij Farmhouse Brekvis, lekker minimaal. Die Vraagstuk, lekkere tekst en erg catchy. Word Wakker is helemaal de klapper van het album, erg hard aanzetten en genieten van de bass... helemaal los!

Vind het erg jammer dat ik zijn show in de Melkweg gemist heb trouwens. Was in een periode dat ik hem net een beetje ontdekt had, toch uiteindelijk besloten niet te gaan.... helaas

Rene1979
Ik moet hier wel erg om lachen. Een 3 is echter wel het uiterste

avatar van VanDeGriend
Berichten over clubtour verplaatst naar Jack Parow

I Miss is geniaal!

avatar van TheFunkyM
Het is een blije cd dit.
Ik heb de cd thuis in de kast liggen..
Vriend van mij had de coverwedstrijd voor de EP ''martelkamer'' van Kiddo Cee gewonnen en kreeg onder andere deze cd van top notch.
Niet mijn beste cd in de collectie maar wel grappig om te een aantal keer te luisteren. Soms komt JP wel grappig om de hoek

avatar van Silky & Smooth
Niet serieus te nemen, maar een erg vermakelijke CD. Als je goed luistert kun je ook niet eens slecht ofzo noemen, want het klinkt ook nog wel lekker. 3*

avatar van Kos
Kos
een soort muzikaal equivalent van New Kids.

MAS
Bij vlagen wel een vermakelijk cdtje maar geen voldoende waard voor mij.

Eerst 2,5 sterren. Vanavond gehoord in Nieuwe Nor Heerlen. Kort maar sterke optreden. Waardering verhoogd naar 3,0. Maar ik ben bang dat ik nu niet meer naar hun plaat luister en wanneer ik op een festival moet kiezen tussen Jack Parow en andere band: dan ga ik toch voor een andere band. Maar het was erg vermakelijk!! Met name de drumster . Goede show!

oh oh wat is het toch fantastisch ironisch en geniaal allemaal...mooi excuus om slechte hip hop te maken.

Er bestaat ook goeie hip hop uit Zuid Afrika, maar daar zullen jullie wel geen behoefte aan hebben...

avatar van madmadder
die antwoord bijvoorbeeld?

avatar van AdRock
@ klootviool, sorry maar ik vind dit een onnodig denigrerende opmerking ten opzichte van deze muziek en de luisteraars. Als mensen dit leuk vinden mogen ze dit toch luisteren, ik kan het zelf ook goed waarderen, misschien juist omdat je het niet helemaal serieus moet nemen. Dat is af en toe toch ook wel fijn. En hoe kun jij bepalen wat 'goeie hip hop uit Zuid Afrika' is, muziek gaat altijd nog om smaak en dus valt er niet een oordeel te vellen over wat goed en slecht is.

madmadder schreef:
die antwoord bijvoorbeeld?

Hij had het over goede hiphop...

avatar van Harderwiek
Haha Cooler as Ekke, respect!

Heerlijk album, men is er niet altijd even positief over maar ik blijf het maar draaien. Afgezien van dat hij zulke lekkere muziek maakt, is die Parow ook nog een schitterende persoonlijkheid die goede shows geeft. Ook live top (gezien in de Patronaat, Haarlem)!

avatar van frolunda
Snaaks .......en eigenlijk best goed..

avatar van ThingMan
Ga deze snel maar weer eens opzetten. Heb een mooi kaartje bemachtigd voor in de Melkweg. Eens kijken of hij live ook zo grappig is