Black Sabbath - Between Heaven and Hell (1995)

Alternatieve titel: 1970 - 1983

Label: Raw Power

1. Hole in the Sky (4:00)
  2. Into the Void (6:12)
  3. Sabbath Bloody Sabbath (5:35)
  4. NIB (6:16)
  5. Paranoid (2:50)
  6. War Pigs (7:55)
  7. Iron Man (6:00)
  8. Wicked World (4:42)
  9. Supernaut (4:45)
  10. Back Street Kids (3:46)
  11. Never Say Die (3:47)
  12. Neon Knights (3:49)
  13. The Mob Rules (3:14)
  14. The Dark / Zero the Hero (8:20)
  15. Black Sabbath (6:15)
Stijn_Slayer
Wat is dit?

avatar van Sir Spamalot
Een van mijn toevoegingen, zie ik, en hierbij een beetje meer info met als bron www.metal-archives.com:

Made up of tracks licensed to Raw Power from the NEMS record deal.

Track 1 is taken from "Sabotage"
Track 2 is taken from "Master Of Reality"
Track 3 is taken from "Sabbath Bloody Sabbath"
Tracks 4, 8 and 15 are taken from "Black Sabbath"
Tracks 5, 6 and 7 are taken from "Paranoid"
Track 9 is taken from "Vol.4"
Track 10 is taken from "Technical Ecstasy"
Track 11 is taken from "Never Say Die"
Track 12 is taken from "Heaven And Hell"
Track 13 is taken from "THe Mob Rules"
Track 14 is taken from "Born Again"

Conclusie: nieuw platencontract en laten we maar er een verzamelaartje tegengooien...

avatar van Sinner
Eén van de zoveel onnodige Sabbath verzamelaars.

Stijn_Slayer
Inderdaad een overkill aan verzamelaars. Niet erg fijn als je het ene moment naar Ozzy luistert, en dan ineens naar Dio.

avatar van BlauweVla
Deze is uit 1995.
Dit is volgens black-sabbath.com een onofficieel Greatest Hits album, waarschijnlijk uitbracht als voorproefje voor de remasters die er aan stonden te komen (in 1996) van alle Black Sabbath albums.
Hoewel er in de hoes vermeld schijnt te staan dat het geproduceerd is door Ozzy Osbourne en Geezer Butler, vind ik het maar raar dat er dan Dio nummers opgekomen zijn...
En Iommi heeft zich er dan helemaal niet mee bemoeid verder?

avatar van gigage
Single disc overzicht uit 1995 van BS van begin tot 1983. Ben je op zoek naar de roots van de hedendaagse metal en heb je er geen behoefte aan een complete discografie door te worstelen dan geeft deze verzamelaar een mooi overzicht. De bekendste klassiekers staan erop en (hoewel de nummers niet geheel in chronologische volgorde staan) is het gelijk duidelijk dat Dio een nieuwe impuls gaf aan het tanende repertoire van de band. Voor de echte fans verre van compleet, voor nieuwkomers een mooie kennismaking van de wat gedateerde stoner, doom en heavy metal van de 70's, mede door de dik 6 pagina's tellende speaker notes en foto's over Black Sabbaths historie.

avatar van BlauweVla
Twee uptempo stukken uit de Dio periode geeft natuurlijjk totaal niet weer wat die versie van de band gedaan had. Verder is ook het Ozzy gedeelte verre van compleet.

avatar van gigage
Voor een kennismaking met de band van 30+ jaar geleden vind ik het een aardige verzamelaar. Ik vraag me dan meestal af of ik het anders gedaan zou hebben, andere tracklist ofzo. Compleet is het zeker niet, maar luistert lekker weg.