Richard Thompson - Dream Attic (2010)

Folk / Rock
Label: Proper

1. The Money Shuffle (5:56)
  2. Among the Gorse, Among the Grey (3:58)
  3. Haul Me Up (4:51)
  4. Burning Man (5:39)
  5. Here Comes Geordie (3:28)
  6. Demons in Her Dancing Shoes (5:38)
  7. Crimescene (6:59)
  8. Big Sun Falling in the River (5:27)
  9. Stumble On (6:04)
  10. Sidney Wells (7:34)
  11. A Brother Slips Away (4:42)
  12. Bad Again (5:26)
  13. If Love Whispers Your Name (7:37)
  14. The Money Shuffle [Acoustic Demo Version] *
  24. A Brother Slips Away [Acoustic Demo Version] *
  25. Bad Again [Acoustic Demo Version] *
  26. If Love Whispers Your Name [Acoustic Demo Version] *
avatar van robk1964
Na twee luisterbeurten zeg ik zijn beste album sinds Mock Tudor, en ik denk dat het een groeiplaat is. De speelvrreugde knalt er van af.

avatar van tee
tee
Allemachtig..! Had ik gisteren de nieuwste cd van Clapton gedraaid met enige desillusie heb ik mijn speler uitgezet. Dus met de nodige reserve de cd Dream Attic aangeschaft. Allemachtig wat een energie.
Ieder nummer spat uit mijn speakers, helemaal blij word ik van deze nieuwe cd van the human fly. Briljant!!

avatar van Tonio
Het blijft opmerkelijk dat Richard's album altijd zo'n belachelijk hoog niveau halen. Zelfs de tikkeltje mindere albums bevatten altijd weer enkele prachtnummers.

Dus ook dit album is weer erg fraai. Zoals hierboven vermeld is het absolute hoogtepunt de fantastische gitaarsolo op If Love Whispers Your Name. Die kan zich meten met die op Can't Win (de versie op de verzamelaar Watching The Dark). En hij blijft het gewoon nog doen: luister maar naar The Storm Won't Come op zijn laatste volledige album 13 Rivers. Allemaal huiveringwekkend mooi.