Michael Jackson - Number Ones (2003)

Pop / Soul
Label: Epic

1. Don't Stop 'Til You Get Enough (3:56)
  2. Rock with You (3:40)
  3. Billie Jean (4:53)
  4. Beat It (4:17)
  5. Thriller (5:11)
  6. Human Nature (4:05)
  7. I Just Can't Stop Loving You (4:11)
  8. Bad (4:06)
  9. The Way You Make Me Feel (4:56)
  10. Dirty Diana * (4:40)
  11. Smooth Criminal (4:17)
  12. Black Or White (3:18)
  13. You Are Not Alone (4:34)
  14. Earth Song (5:01)
  15. Blood on the Dancefloor (4:11)
  16. You Rock My World (4:25)
  17. Break of Dawn (5:29)
  18. One More Chance (3:49)
totale tijdsduur: 1:14:19 (1:18:59)
avatar van musician
Nee, volgens mij staat er bij nader inzien 1 nummer van Dangerous op Number Ones (Black or white), als ik de tracklist van mijn Dangerous versie mag geloven.
Ik dichtte Black or white aanvankelijk ook aan Bad toe.

Ook dit album heb ik op de lange vlucht kunnen beluisteren, maar ik was al hier mee snel klaar. De meeste nummer van Michael Jackson kende ik natuurlijk al. Alleen One More Chance wilde ik nog een keertje horen. Dit nummer komt in mijn ogen geforceerd over, alsof hij iets wilde bewijzen. Dit gevoel komt ook omdat ik van dat nummer de videoclip heb gezien. Dit is een leuk verzamelalbum met de geselecteerde hits van Michael Jackson.

Ik hoorde gisteren in de documentaire die werd uitgezonden over MJ op Nederland 3 dat dit album een ongelooflijk succes was in the UK. Daar stond het op nummer 4 in de jaarlijst.
Het is dus duidelijk niet een overbodige uitgave geweest.

Zelf heb ik vandaag de dvd hiervan aangeschaft. We willen de clips erbij zien.!

fastpulseboy
omdat iets veel verkoopt is het niet overbodig....

LoveStoned
Is "Break of Down' niet het nummer met die wanna-be Prince videoclip?

haveman
Ik vind dit een hele slechte verzamelaar, zeker als ik kijk welke nummers van Bad en Dangerous zijn geselecteerd. Toch zijn ook van deze nummers er veel goed.

madonnagirl3
Fijne cd, alle nummers zijn meer als geweldig, alleen heel jammer dat er een heleboel ontbreken, maar dat geldt niet bij mij stem. Omdat alle nummers zo onwijze meesterwerken zijn geef ik gewoon een

avatar van imoto mik
Michael Jackson ," Don,t stop til you get enough".. De oudere nummer ones was een leuke aankoop,alle liedjes zijn leuk om naar te luisteren. De nieuwe number ones zou ik om de zelfde reden hebben gekocht. Ik koop de nieuwe dus niet.Jammer want dan mis ik een paar nummers, niet jammer want ik verzamel geen dezelfde nummers. Michel Jackson nummer ones is "rock with you" en dat deed en doet hij nog steeds.Minder dan 5 sterren kan ik hem niet geven,hij zingt er al veel meer voor mij.

Lacoste
LoveStoned schreef:
Is "Break of Down' niet het nummer met die wanna-be Prince videoclip?
Break Of Dawn heeft geen video clip, is van het album Invincible en die had maar 2 clips, cry & You rock my world, en waarom in godsnaam wanna be prince?? Dan zou elke artiest die nu een videoclip met een verhaal maakt een wanna be MJ clip maken! Onzin natuurlijk! Weet overigens niet op welke clip je dan doelt??

Lacoste
Goede cd, met weer een iets ander tracklist dan de meeste compilaties, You are Not Alone (Radio Edit), Blood On The Dance Floor, You Rock My World (Radio Edit) & Break Of Dawn zijn nummers die niet op andere compilaties staan, los van de King of Pop cd, die samengesteld is door fans!

Wel jammer dat er een paar Radio-Edits op staan, zo ook bij Don't Stop 'Til You Get Enough! Vind ik erg jammer, en daarom een 4,5**

De nummers in zijn geheel krijgen uiteraard een dikke 5** maar omdat dat niet altijd het geval is een
4,5***

Gewoon een must have. Overzichtelijk album voor alle tophits van Michael Jacskon. Elke keer weer genieten.

avatar van Rene1979
Eeen aantal hele fijne tracks op dit album. De laatste paar zijn echter uit zijn minder briljante periode.

avatar van Snakebite
verschrikkelijk brilliante verzamelaar vind ik!
juist jammer dat man in the mirror niet op mijn versie staat..
dat maakt hem net incompleet, want ik vind het echt een prachtige song.

Father McKenzie
Ik zit deze hier te bekijken, ik bedoel, de dvd versie van deze toch niet misse verzamelaar. De meeste clips zijn formidabel, dat die dingen zo veel kostten, is niet onbegrijpelijk.
Ik vond zijn periode Off The Wall-Thriller-Bad de beste, daar zat toch het mééste SOUL in de muziek, later kwamen er meer kille beats die wat van soul verstoken bleven, geen goede evolutie vond ik.
Maar dit hier is een mooie verzamelaar, zeker weten!

buddy
Ik mis de intro bij Thriller & Black or White. Earth Song is ingekort. Waar is Heal the World? Toch geen bescheide hit van het album Dangerous. Kortom, goede songs allemaal jammer dat een hoop songs ingekort zijn en een hop van Dangerous en History er niet op staan.

avatar van james_cameron
Prima verzamelaar, weinig mis mee. Natuurlijk mis je een paar favoriete songs hier en daar en staan er een paar zeiknummers op, maar dat heb je al snel met verzamelaars. Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.

avatar van ThePrinceOfPop
Geweldige numer 1-hits met een geweldig nieuw nummer (one more chance):).

avatar van Ducoz
Kocht hem in de USA, vlak na zijn dood. Overal waten Docus over hem te zien op TV, zat zelf in Hollywood dus ja, dan merk je het wel echt!

Heb genoten van de plaat, ondanks dat er voor mij ook wat vervelende nummers tussen zitten

Ik geef hem gewoon een 4!

avatar van ThePrinceOfPop
Weet je zeker dat je een 4 geeft ?

avatar van Illmaticly Ill
Goede verzamelaar, allemaal leuke nummers. 4*

Als ik Wikipedia moet geloven zijn er maar liefst 72 verzamelalbums van MJ. Over uitmelken gesproken.

In het begin was het allemaal nog leuk en aardig, maar ze zijn echt doorgeslagen in het maken van compilaties van MJ. Ook aan deze tracklist te zien is deze ver van perfect. Ook weer zo'n snelle uitgave om even flink te cashen. Ik hou het gewoon bij de studioversies, zoals Michael het bedoelde. Begrijp me niet verkeerd, (ik ben een groot fan) maar het moet een keer ophouden. Al die remasters, radio-edits en verzamelalbums komen me echt de neus uit. Koop gewoon de originele studio albums van zijn solo en Jacksons periode, dan heb je de complete versies in de beste kwaliteit. Zeker nu Michael dood is zal het uitbrengen van dit soort albums eeuwig doorgaan. maffiapraktijken zijn het!!

Wolter18 schreef:
Als ik Wikipedia moet geloven zijn er maar liefst 72 verzamelalbums van MJ.
Ik vraag mij af of dat wel klopt en of het dan om allemaal officiele uitgaves gaat. Alles wat rondom Michael wordt uitgegeven koop ik en ik kom bij lange na niet aan de 72 verzamelalbums. Los daarvan heb je met de rest van je bericht uiteraard volkomen gelijk.

Het schijnt wel te kloppen ja. De complete lijst staat ook op die wikipagina. Lang niet alles is van $ony, maar toch. Ze kunnen beter een keer een aantal livecd's uitbrengen van de Thriller en Bad periode. Waar ze met Bad 25 goed mee beginnen.

Ik heb geen verzamelalbums en koop ze ook nooit. Ik ben er gewoon op tegen. Op de originele albums staan de nummers zoals ze bedoeld zijn. Aan het postuum uitgebrachte werk ga ik me dan ook niet wagen, tenzij het liveuitgaves betreft. Anders valt het toch alleen maar tegen. (Laten we het over Immortal maar helemaal niet hebben. )

Jocharo-T
Dat het op Wikipedia staat zegt natuurlijk helemaal niets. Daar kunnen jij en ik ook 'informatie' aan toevoegen. Sony is inderdaad niet de enige platenmaatschappij die albums van Michael uitgeeft, maar dat is niets nieuws. Ik durf redelijk stellig te zeggen dat 72 officiele verzamelalbums niet kan kloppen. Ben al 25 jaar Michael Jackson fan en denk het meerendeel wat officieel is uitgegeven wel te hebben. De verzamelalbums zijn voor de heb, om de collectie compleet te houden en draai ik zelden tot nooit.

Nu ik dit tik denk ik dat ze alle King of Pop (landen)uitgaves erbij hebben geteld, dan komt het al wat dichter in de buurt, inderdaad. Maar zelfs dan is 72 wel heel erg veel.

Rondom het album Thriller is geen promotietour geweest. De eerst liveconcerten die Michael solo deed waren vanaf het album Bad, daarvoor was alles in samenwerking met zijn broers.

Het blijft veel. Dat Thriller geen promotietour had was ik even vergeten. Gelukkig hebben we History dan nog. Brachten ze daar maar eens een (officiële) dvd van uit....

avatar van rkdev
Wolter18 schreef:
Aangezien zijn concert in München destijds is opgenomen (en al diverse malen op tv is uitgezonden) zal dit ooit nog wel op DVD verschijnen.

avatar van Stijn_Slayer
Ja, daarbij was hij flink gewond geraakt (al lijkt 't op de beelden alsof hij niets mankeert) toen die brug naar beneden lazerde met hem erop. Er zijn nog wel meer pro-shot opnames die al circuleren in bootlegkringen. Heb ze zelf niet, maar heb ze wel eens langs zien komen.

Stijn_Slayer schreef:
Dat was niet tijdens de History Tour, maar dat gebeurde in 1999 tijdens een concert voor een goed doel in München.

avatar van Stijn_Slayer
Klopt, ik zag even over het hoofd dat het over de tour rondom History ging.

avatar van Supersid
Geen fan, maar dit is een prima verzamelalbum!