Doe Maar - Het Afscheidsconcert (1995)

Alternatieve titel: Live in de Maaspoort 's-Hertogenbosch

18. Sinds 1 Dag of 2
  19. Smoorverliefd
  20. Nederwiet
  21. De Laatste X
Lijf aan Lijf heb ik altijd een betere live-cd gevonden. Misschien ook niet zo vreemd, omdat dit immers het afscheidsoptreden was zoals dat toen ook op tv werd uitgezonden, en dat was zoals verwacht een emotioneel concert (en daardoor iets minder sterk).
Pas laat is dit optreden dus ook op cd verschenen (11 jaar na dato).
Overigens was dit niet eens hun echte laatste concert die dag. Dit was het eerste optreden dat overdag plaatsvond, en dus uitgezonden werd, en 's avonds volgde het 2e optreden van die dag.
De gastartiesten die bij dit optreden aanwezig waren zijn helaas niet vertegenwoordigd op de cd (denk aan o.a. Herman Brood en Het Goede Doel).

avatar van pygmydanny
Dit is toch echt het laatste (avond-) optreden uit 1984 hoor. Alleen...er ontbreekt het een en ander. Niet de nummers met Brood en Henk&Henk (die werden dus 's middags gespeeld). Wat dan wel? Even kijken:
Wees Niet Bang Voor Mijn Lul (met Piet Dekker op zang)
Winnetoe
Nooit Meer Slapen (waarin Ernst zijn tekst kwijt is).
De reden waarom? Ik weet het niet. Feit is dat er toch heel slecht met het Doe Maar-materiaal werd/wordt omgegaan en dat het kopend publiek niet ernstig genomen wordt. Want waarom een deel van Henny's afscheidstekst (net voor De Laatste X) werd weggelaten, snapt iemand dat????????

avatar van rudiger
het afscheids concert hadden ze in 1979 moeten geven dan was ons een hoop ellende gespaard gebleven .
doe maar heb ik altijd een mislukte poging gevonden van de police.

Pieter Paal
Ook erg goed. 'Lijf aan lijf' vind ik net iets beter.
De hoes en titel doen mij weer denken aan het afscheidsconcert van Cuby + Blizzards.

avatar van Hans Brouwer
rudiger schreef:
Doe Maar heb ik altijd een mislukte poging gevonden van de police.
Doe Maar associëren met The Police is hetzelfde als appels met peren vergelijken. Een vergelijking dus die volkomen mank gaat .

Ik heb wel altijd plezier beleefd aan de muziek van Doe Maar . Ik vind dit album "Het Afscheidsconcert (1995)" een waardig slot van een uiterst succesvolle en sympathieke Nederlandstalige band .

avatar van Youri
rudiger schreef:
doe maar heb ik altijd een mislukte poging gevonden van de police.

Als je niks zinnigs te melden hebt, dan kun je beter op albums stemmen waar je voorkeur liggen.

avatar van Darkzone
Als iemand weet waar ik een dvd-versie van dit concert kan vinden, laat mij dat dan weten.
Kan denk ik geen kwaad na de concerten van gisteren en 2 dagen daarvoor, om dit afscheidsconcert zo integraal mogelijk op dvd uit te brengen (als de beelden nog bestaan).

avatar van Dungeon
Ik herinner me vooral de woorden: (ik dacht van Vrienten) Het is lekker weer dus ik zou zeggen ga in de tuin zitten en geniet van een lekker biertje.Schitterend.

De volgorde van de tracklist -van de grotere hits- is grotendeels hetzelfde als op Hees van Ahoy uit 2000.

Pure nostalgie dit, en eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom ook niet de middag show met Henk Westbroek, Henk Temming, Herman Brood, Piet Dekker, etc etc nooit officieel is uitgebracht. Gelukkig heb ik hioer een heel mooie en goede dvd van.. dus dat maakt een hoop goed.. maar toch

Ik weet wel dat FRS destijds het alleen recht had om deze show op cd uit te brengen.. Iets waar ik toen al 11 jaar op zat te wachten.

Zeer welkom dus..

avatar van ps5702
3,5 plus een halfje voor het sentiment/de herinnering

avatar van Dungeon
Dungeon schreef:

O, en Diewertje Blok natuurlijk.

Dungeon schreef:

Was dat niet Jan Hendriks?

Ga dat vanavond effe checken, heb de middag show op dvd.. dus makkelijk na te kijken...