Against All Odds (1984)

Score / Pop
Label: Atlantic

1. Phil Collins - Against All Odds (Take a Look at Me Now) (3:23)
  2. Stevie Nicks - Violet and Blue (5:03)
  3. Peter Gabriel - Walk Through the Fire (3:59)
  4. Big Country - Balcony (3:56)
  5. Mike Rutherford - Making a Big Mistake (3:45)
  6. Kid Creole & The Coconuts - My Male Curiosity (4:39)
  7. Larry Carlton en Michel Colombier - The Search (Main Title Theme from Against All Odds) (3:33)
  8. Larry Carlton en Michel Colombier - El Solitario (2:35)
  9. Larry Carlton en Michel Colombier - Rock and Roll Jaguar (2:17)
  10. Larry Carlton - For Love Alone (3:00)
  11. Larry Carlton - The Race (2:36)
  12. Larry Carlton en Michel Colombier - Murder of a Friend (6:11)
avatar van vigil
Dit is stiekem toch best wel een aardige soundtrack. Vooral de "a" kant bevat aardig spul van zeer aardige artiesten. Zo is vrijwel heel Genesis solo aanwezig.

Aquila
Er is geen enkel Gabriel verzamelalbum of bonustrack bij een CD (single) waar Walk Through the Fire op staat, toch? Dan moet ik toch nog eens achter deze soundtrack aan, want dat nummer ontbreekt nog in mijn kast. Geweldig nummer in mijn herinnering in elk geval.

avatar van vigil
Die is zelfs op single verschenen, met vreselijke Cover dat dan weer wel

Aquila
Ja, maar alleen op vinyl toch? Daar ging het mij eigenlijk om. Ik zoek m op CD.

Yep vinyl, cd-singles waren nog niet echt gemeengoed in 1984

avatar van rkdev
Deze LP onlangs voor een prikkie meegenomen en inderdaad is kant A ruimschoots de moeite waard met alleen maar prima nummers van artiesten die ik goed kan waarderen. De nummers waren op het moment van de release exclusief voor deze soundtrack (behalve 'Balcony' van Big Country dat al als B-kant van de 'Harvest Home' single in 1982 diende). Het nummer van Phil Collins werd natuurlijk een grote hit en is speciaal voor de film geschreven (al was het framewerk van het nummer al geschreven tijdens de 'Face Value' sessies enkele jaren eerder).