Hellyeah - Stampede (2010)

Metal / Rock
Label: Epic

1. Cowboy Way (3:44)
  2. The Debt That All Men Pay (3:10)
  3. Hell of a Time (3:39)
  4. Stampede (3:07)
  5. Better Man (4:31)
  6. It's On! (3:44)
  7. Pole Rider (3:21)
  8. Cold as a Stone (3:28)
  9. Stand Or Walk Away (4:49)
  10. Alive and Well (3:17)
  11. Order the Sun (4:23)
Het nieuwe album van Hellyeah is een uitstekend album. Er is minder geëxperimenteerd als het voor gaande debuut album, waardoor het een beter geheel is met minder poespas en andere fratsen. Het ruige cowboy image is nog wat versterkt op dit album en is in veel nummers ook weer terug te vinden. Toch laten ze ook de gevoelige kant zien met het nummer: Better man, wat ik 1 van de beste nummers vind van het album. Die rust word dan ook vrijwel direct weer overdondert door de rest van het album. Er zitten erg fraaie gitaar solo's in. Het enige jammer wat ik vind is dat de tempo wisselingen er vrijwel uit verdwenen zijn. En de elementen van de verschillende bands zijn hier en daar nog terug te vinden. Het album is goed geproduceerd maar tevens ook weer niet TE, waardoor het toch nog erg rauw en recht-voor-de raap klinkt.

avatar van james_cameron
Niet echt beter dan het debuut, maar goed, ook niet minder. Wederom ruige, redelijk simpel uitgevoerde southern metal. Qua teksten is alles ook aan de wat simpele kant. Wat de boel ook nu weer redt is de energieke uitvoering van het materiaal en het vakmanschap van de betrokken muzikanten. Er schijnt een derde album aan te komen; hopelijk is dat nu wel een stap voorwaarts.