Maikal X - Genesis (2010)

Reggae
Label: Rock 'N Vibes

1. The Best in You (3:14)
  2. We Know Why (3:53)

met Peetah Morgan

3. Lies (4:09)
  4. Irie Love (3:06)

met Irie love

5. Today Becomes Tomorrow (3:56)
  6. Here She Comes (2:57)

12. Come Over (3:39)
  13. Senseless (3:59)
  14. The Warning (3:41)
avatar van wouterpossemis
Wat een heerlijk album! Een van de dopeste MC's die Nederland heeft voortgebracht eindelijk met zijn debutalbum! Hoop vurig dat Maikal X (Rollarock) als MC ook nog eens een album gaat droppen. BIG UP Haarlem!

avatar van Stapler
Is dit shyrock? Goh dat wist ik helemaal niet.
Moet dit maar eens lezen dan: Maikal X heeft geen houdbaarheidsdatum - hiphopleeft.nl

avatar van Reijersen
De man die furore maakte in Postmen. En nu is het dan tijd voor een recensie van zijn nieuwste project.

Maikal X mixt op zijn album het beste uit de reggae, R&B en soul met een vleugje hiphop. Het is een lekker ongecompliceerd album geworden. Goed voor in de zomerse maanden. Vrolijk, uplifting, dat zijn wel twee steekwoorden die het album samenvatten. Het meewiegen op de beats is meer een geval van continue in plaats van af en toe. Het mooie aan het album is ook dat de gastartiesten echt wat toevoegen al valt zonder twijfel ook te zeggen dat Maikal X het makkelijk alleen af kan.

De beste nummers op het album zijn:
- 'Irie Love', prachtig samenspel tussen Maikal X en de gastzangeres.
- 'Today Becomes Tomorrow', dit nummer komt er vooral bovenuit door de opzwepende productie en de afwisselende skat/zangwijze van Maikal.
- 'Here She Comes', prachtig hoe het gebruik van blazers een nummer voller en organischer kunnen maken.
- 'Come Over', dit nummer blijft interessant door productie- en tempowisselingen.
- 'Senseless', zeer waarschijnlijk het meest sfeervolle en meest meeslepende nummer van dit album.

Een gevaar voor dit album zal zijn dat er weinig af wordt geweken van de gekozen stijl. Hierdoor gaan de nummers vrij snel op elkaar lijken en hierdoor kan het album, vooral met meerdere luistersessies, gaan vervelen. Het had zo af en toe wat spannender gemogen, maar geslaagd is het zeker.

avatar van Murdoc023
Heerlijk album met toch wel veel goede nummers. Ik kan dit album vaak genoeg beluisteren, vind het niet echt saai worden eerlijk gezegd. We know why, here she comes en the best in you zijn de uitschieters van het album. Ook leuk dat ie uit Haarlem komt, toch mijn stad.