Black Moon - Enta da Stage (1993)

Label: Wreck

1. Powaful Impak! (4:02)
  2. Niguz Talk Shit (4:19)
  3. Who Got da Props? (4:24)
  4. Ack Like U Want It (4:52)
  5. Buck 'em Down (4:37)
  6. Black Smif-N-Wessun (4:18)

met Smif-n-Wessun

7. Son Get Wrec (3:26)
  8. Make Munne (4:23)
  9. Slave (2:47)
  10. I Got Cha Opin (4:10)
  11. Shit Iz Real (3:53)
  12. Enta da Stage (2:49)
  13. How Many MC's... (3:53)
  14. U da Man (4:18)

met Dru Ha, Havoc en Smif-n-Wessun

avatar van tnf
tnf
Via track 5 (leuk nummer, verleden jaar pas ontdekt) ben ik al snel bij het radiostation van de producers hiervan belandt. Is zeker het proberen waard: www.beatminerzradio.com/

avatar van T.O.
Die clip van How Many MC's, en uiteraard de track zelf, komen dicht bij de perfecte belichaming van 90's boombap.

avatar van Kos
Kos
Haha ja, die eerste reactie is al raak.

Ik draai nu deze in de sale gekochte 2LP Picture Disc uit Japan, gekocht in Duitsland:

Black Moon - Enta Da Stage Picture Disc Edition - Vinyl 2LP - 1993 - JP - Reissue | HHV

Ziet er mooi uit, klinkt uitstekend, maar is helaas nu niet meer in de sale. Maar nog wel beschikbaar.

avatar van Glitch
Dit is de laatste maanden niet weg te slaan uit mijn rotatielijst. Moddervette plaat. Het lijkt vaak zo simpel, droog en understated te klinken, maar als iemand mij vraagt wat voor mij "rapmuziek" is dan wijs ik vlotjes naar deze plaat. Zo'n nummer als Slave is briljant.