Robbie Williams - In and Out of Consciousness (2010)

Alternatieve titel: Greatest Hits 1990-2010

met Pet Shop Boys

7. Lovelight (4:02)
  8. Rudebox (3:46)
  9. Sin Sin Sin (4:09)
  10. Advertising Space (4:37)
  11. Make Me Pure (3:49)
  12. Tripping (4:03)
  13. Misunderstood (4:01)
  14. Radio (3:50)
  15. Sexed Up (4:11)
  16. Something Beautiful (4:01)
  17. Come Undone (3:55)
  18. Feel (3:42)
  19. Mr. Bojangles (3:17)
  20. I Will Talk and Hollywood Will Listen (3:17)
  21. Somethin' Stupid (2:50)

met Nicole Kidman

22. The Road to Mandalay (3:18)
  23. Eternity (4:11)
  24. Let Love Be Your Energy (4:06)
  25. Supreme (4:18)

30. Strong (4:18)
  31. No Regrets (4:43)

met Neil Tennant

32. Millennium (3:45)
  33. Let Me Entertain You (4:21)
  34. Angels (3:58)
  35. South of the Border (3:40)
  36. Lazy Days (3:53)
  37. Old Before I Die (3:54)
  38. Freedom (4:20)
  39. Take That - Everything Changes (3:34)
  40. Often * (2:46)
  41. Karaoke Star * (4:07)
  42. Toxic * (3:48)
  43. My Culture * (3:41)

met 1 Giant Leap en Maxi Jazz

44. Nobody Someday * (2:53)
  45. Get a Little High * (2:15)
  46. One Fine Day * (1:56)
  47. Coffee, Tea and Sympathy * (4:35)
  48. Do Me Now * (3:17)
  49. The Postcard * (3:11)
  50. Meet the Stars * (4:27)
  51. Don't Stop Talking * (4:52)
  52. Don't Say No * (4:06)
  53. Lonestar Rising * (3:52)
  54. Lola * (4:12)
  55. The Only One I Know * (3:57)

met Mark Ronson

56. Elastik * (4:36)
  57. Long Walk Home * (5:12)
totale tijdsduur: 2:34:53 (3:42:36)
avatar van LucM
Ik zie hem niet lang bij Take That blijven. Robbie Williams wilde zijn eigen gang gaan en dat boysband-imago afschudden.

avatar van rolandobabel
Ik vind man machine zo'n gaaf nummer, jammer dat het er niet opstaat. Stiekem vind ik Robbie Williams toch wel een leuk artiest, maar niet verder vertellen....

avatar van catdog
Azzurro schreef:

ze worden weggefade...

En dat terwijl bij de bijgevoegde DVD (bij de Deluxe uitvoering) dus wel alles ongecensueerd te horen is. Lekker logisch allemaal.

avatar van The Wep
Zoveel nummers en geen Me and My Monkey, jammer.
Mijn Best Of zou er ook iets anders uit zien dus dan maar zelf samenstellen.
Gezien deze samenstelling niet meer dan een 3

avatar van NewYorkCityLight
Zou ook raar zijn omdat Me & My Monkey geen single was. Wel een fantastisch nummer, ik vind het z'n beste.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
en ook geen b-side

dVTB
Mooie, complete verzamelaar, al snap ik niet wat dat Take That-nummer op deze cd doet.

avatar van The Wep
NewYorkCityLight schreef:

Je hebt gelijk. Dit is een greatest hits en geen best of (helaas)

avatar van KKOPPI
Heart and I

avatar van Madonna
Fijne compilatie!

-3.5-

TimZor
NewYorkCityLight schreef:
Ik bedoelde ook eigenlijk met eenmalig één album (en dan dus een tour).

Maar ik kan het niet meer terugvinden dus ik zal het me wel ingebeeld hebben .

In een documantaire over de hele tot stand koming van hoe Take That nu is en met de nieuwe cd etc hebben ze het over dat ze zo verder willen blijven gaan.

En dan hoor je Robbie tegen zich zelf praten: Ik denk dat ik ga stoppen met Robbie Williams wat vindt jij. En dan zegt hij zelf weer jah inderdaad is wel een goed idee om te doen !

Voor de rest is dit een erg leuke verzamelaar met een klein beetje onnodig Take That nummer erop. En persoonlijk zien ik liever een verzamelaar dat alle nummers gewoon lekker door elkaar staan met oud en nieuw in plaats van allemaal netjes op een rij.

avatar van kaztor
LucM schreef:

Het begint voor mij ook een beetje aan te voelen als een noodgreep van beide partijen.
Zou het ook niet erg vinden als Robbie gewoon weer solo zou gaan.

Rizz
Blijft een geweldige albumtitel: In and Out of Consciousness

avatar van Rinus
Voor 3 euro gekocht in de supermarkt. Als vevanger voor mijn exemplaar van Greastets Hits. .

avatar van Emile93
:O Helemaal vergeten op dit album te stemmen terwijl ik het vorig jaar al heb beluisterd. Ik vond het een goeie verzamelaar! Deze man heeft prachtige hits op zijn naam staan!

avatar van pureshores
een goede verzamelaar voor wie niets van Dhr Williams in huis heeft. Leuk alternatief om van nieuw naar oud te gaan. Heb deze goedkoop bemachtigd en geef wel de voorkeur aan de 2e schijf.
Van Old before i die tot Strong vele leuke hits, dan komt het mega succes van Sing when your winning waarvan de singles zo overplayed zijn dat ik die wel zat ben-muv Let love be your energy.
Bij het swing en vierde album verloor ik de interesse en dit vind ik ook de minst interessante periode. Radio en Misunderstood zijn weer even een pak beter en dan weer een zwak stukje met de Intensive care nummers.
Rudebox, Lovelight en She's Madonna vind ik redelijk briljant en waren een voorzichtige poging eens wat anders te doen. Lang heeft dat helaas niet geduurd al gaf Bodies wel hoop.

Toch een prima verzamelaar met als smet dat vroege Take That nummer en de cover Freedom

avatar van kaztor
Heb het besteld en gisteren binnen gekregen.

Hier in Maryland, USA zul je geen Robbie Williams horen in het wild dus was dit echt een feest der herkenning want veel titels zeiden me weinig meer. Het is dan ook zo’n 5 jaar geleden sinds ik veel van dit heb gehoord.

Het is echt zeer goed en compleet samengesteld en de omgekeerde chronologie werkt bij z’n oeuvre. Ik vind wel dat Everything Changes erop hoort. Het maakt de cirkel rond en het was z’n grote moment met Take That. Daar hoeft de verzamelaar m.i. niet op afgerekend te worden.
Verder valt ook op dat de beginperiode (Life Through A Lens) nog een wat alternatiever geluid liet horen. De selecties van Rudebox vallen ook op wat dat betreft. Een stijlistisch allegaartje waar de fans destijds niets van wilden weten, maar met terugwerkende kracht klinken de singles nog opvallend fris.

Het schijnt dat men zich hiervoor moet schamen ofzo maar dit krijgt van mij gewoon een dikverdiende 5!

Autobahn
Het overzicht van Robbie Williams met zowel het oude als het nieuwe werk (tot aan reality killed the video star). Het oude werk is natuurlijk goed, maar ik vind de latere tracks eigenlijk ook prima (behalve de periode van rudebox, waarvan ik alleen het lied she's madonna een leuk nummer vind).