Robbie Williams - In and Out of Consciousness (2010)

Alternatieve titel: Greatest Hits 1990-2010

met Pet Shop Boys

7. Lovelight (4:02)
  8. Rudebox (3:46)
  9. Sin Sin Sin (4:09)
  10. Advertising Space (4:37)
  11. Make Me Pure (3:49)
  12. Tripping (4:03)
  13. Misunderstood (4:01)
  14. Radio (3:50)
  15. Sexed Up (4:11)
  16. Something Beautiful (4:01)
  17. Come Undone (3:55)
  18. Feel (3:42)
  19. Mr. Bojangles (3:17)
  20. I Will Talk and Hollywood Will Listen (3:17)
  21. Somethin' Stupid (2:50)

met Nicole Kidman

22. The Road to Mandalay (3:18)
  23. Eternity (4:11)
  24. Let Love Be Your Energy (4:06)
  25. Supreme (4:18)

29. She's the One (4:18)
  30. Strong (4:18)
  31. No Regrets (4:43)
  32. Millennium (3:45)
  33. Let Me Entertain You (4:21)
  34. Angels (3:58)
  35. South of the Border (3:40)
  36. Lazy Days (3:53)
  37. Old Before I Die (3:54)
  38. Freedom (4:20)
  39. Take That - Everything Changes (3:34)
  40. Often * (2:46)
  41. Karaoke Star * (4:07)
  42. Toxic * (3:48)
  43. My Culture * (3:41)

met 1 Giant Leap en Maxi Jazz

44. Nobody Someday * (2:53)
  45. Get a Little High * (2:15)
  46. One Fine Day * (1:56)
  47. Coffee, Tea and Sympathy * (4:35)
  48. Do Me Now * (3:17)
  49. The Postcard * (3:11)
  50. Meet the Stars * (4:27)
  51. Don't Stop Talking * (4:52)
  52. Don't Say No * (4:06)
  53. Lonestar Rising * (3:52)
  54. Lola * (4:12)
  55. The Only One I Know * (3:57)

met Mark Ronson

56. Elastik * (4:36)
  57. Long Walk Home * (5:12)
totale tijdsduur: 2:34:53 (3:42:36)
avatar van Darkzone
Nee, deze verzamelaar is nog niet uit, en de 2 nieuwe nummers hebben we nog niet gehoord en ik ben ook geen fan van (zijn) Take That (periode), maar de rest van de songs zijn natuurlijk bekend en dus een legitieme reden om te mogen stemmen lijkt mij.

Natuurlijk een flinke overlap met zijn eerdere Greatest Hits-cd en staan deze in omgekeerde chronologische volgorde. Aan de ene kant begrijp ik niet waarom er een nummer van Take That op staat. Het nummer past gewoon niet, al is het misschien wel weer een toepasselijke titel nu hij weer terug is bij Take That. Wat mogelijk een (tijdelijk?) einde is van zijn solo carrière. Maar Back For Good was misschien een betere track geweest om deze verzamel-cd mee te eindigen.

Wat ongetwijfeld niet zal gebeuren, maar wat wel super zou zijn, is als er een 4-disc set zou komen. Een 3e cd met zijn beste b-sides (en die zijn er in overvloed!!) en een dvd met al zijn videoclips. Maar misschien dat die er apart komt.

avatar van kaztor
Gatverdamme, wat moet dat laatste nummer nou hier weer op doen?

Verder vrij compleet, incluis It's Only Us , maar waarom alles achterstevoren?

Rizz
Opzich is dit best wel een uitgebreide als ik het vergelijk met een gemiddelde verzamelplaat, zelf had ik er nog wel Better Man en Nan's Song op willen hebben. Maar dit is zeker een mooie verzameling

avatar van NewYorkCityLight
Jammer dat ik z'n vorige al heb, ben daarom ook niet zo geinteresseerd in deze, ook al is deze uitgebreider (en bevat het het duet met Nicole Kidman).

avatar van MusicFreak
Laten we er weer een verzamelaar tegenaan gooien....
Dit is de 3e al in ongeveer 6 jaar! (als ik goed tel)
OOk als heeft Robbie aardige nummers gemaakt, dit is me toch wat teveel van t goede...

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"The Best So Far" is enkel uitgebracht in Brazilië.

avatar van NewYorkCityLight
Er komt een Ultimate Collection met 6 discs.

De 2 CD's, 2 DVD's (videoclips van de 38 nummers dus), een bonus CD met nummers die hij ooit zong maar niet op een album zijn gekomen, en ook nog een live-CD van een concert in Berlijn uit 2005.

Dan ben je wel even zoet .

avatar van Darkzone
Jammer dat die cd met b-sides heel wat geweldige songs mist en er een handvol minder interessante b-sides op staan.

Maar de single Shame is wel een erg fijn liedje. Zo autobiografisch als maar zijn kan natuurlijk, maar lekker om te horen.

avatar van Azzurro
Shame klinkt leuk, maar is geen hoogvlieger. Het is ook niet de bedoeling dat dit een gigantische hit wordt denk ik, maar ik zie dit nummer eerder als promostunt voor de nieuwe cd van Take That, om duidelijk te maken dat Robbie & Gary weer overeen komen en dat Robbie terug bij Take That gaat.

Ik ben zeer benieuwd naar HEART AND I, en over de rest van de nummers kunnen we besluiten dat deel 2 van CD 1 en de volledige CD 2 super nummers zijn. Zijn laatste nummers vanaf Rudebox (dus alles voor nummer 9) vind ik van een laag niveau (behalve Bodies), of toch alleszins een veel lager niveau dan zijn andere hits...

Often
Lola
The Only One I Know
Elastik
The Long Walk Home

Dit zijn de 18 tracks van de 3e cd. Mist dus helaas geweldige songs als Coke & Tears, Teenage Millionaire, Making Plans for Nigel, Appliance Of Science, We Will Rock You (with Queen) en A Man For All Seasons.

avatar van LucM
Dit is een vrij complete en goed samengestelde compilatie van Robbie Williams (het nummer van Take That is overbodig) met de nummers in omgekeerde chronologische volgorde. Zijn laatste albums zijn wat minder, deze zal ik wel aanschaffen.

avatar van rkdev
Darkzone schreef:
Volgens mij kun je al minimaal 2 cd's vullen met goede B-kantjes van de man. Ik ben er in ieder geval wel blij mee. Jammer dat 'ie niet los te verkrijgen is.

avatar van henk_loos
Nou, om het verhaal dan maar helemaal compleet te maken, hierbij de tracklist van de 3 dvd´s.. )of moet dat op Moviemeter

DVD1:

13. No Regrets
14. Rock DJ
15. Make Me Pure

avatar van henk_loos
En voor de liefhebbers: volgens ELI gaat deze 6 disc editie zo'n 70 euro kosten...

edit: maar op cdwow kost ie 54 euro..

avatar van catdog
Bij MediaMarkt trouwens ook. Heb hem gelijk aangeschaft! Goede verzamelaar en vooral in combinatie met de videoclips de moeite waard!

avatar van james_cameron
Leuk opgebouwde verzamel cd- de songs gaan van nieuw naar oud. Iets te oud zelfs, die Take That song had er niet op gehoeven, maar goed. Verder valt er weinig te klagen. De twee nieuwe songs zijn ook best oké.

rkdev schreef:

Ik heb ook de mp3's van 5 bootleg-cd met b-sides (al heb ik de meeste ervan op cd-singles gespaard door de jaren heen, toen er nog echte non-album tracks op cd-single verschenen. Zie ook Tori Amos bijv.) en 2 met remixen. Ook nummers van soundtracks staan er bijv. op.

Ik heb vandaag via play.com de 3-disc versie ontvangen. alleen erg jammer dat op de 1e cd al 2 gecensureerde songs op staan!! Op Rudebox wordt "special olympics" weggefade, en op een ander nummer hoor je een ouderwetse 'bliep". Is toch niet meer van deze tijd?? Op de Nederlandse release is dit toch anders mag ik hopen?

avatar van Arrie
De titel zegt 1990-2010 maar staat er ook nog een nummer uit 1990 op dan? Take That bracht in '92 zijn eerste album uit en in '91 zijn eerste single...

henk_loos schreef:

edit: maar op cdwow kost ie 54 euro..

Bij FRS is ie 61 euro en bij Play 55,49. Ziet er erg mooi uit. Maar die live-dvd hoef ik niet zonodig, aangezien ik die al op bootleg heb. Ik moet ook op de kleintjes letten

De losse 2-dvd komt overigens pas over 4 weken uit, 3e week november! Gek, aangezien de 6-disc box al 1e week oktober uit was!
De hoes is ook totaal anders. Misschien komt er op de Britse versie (€13,99!!!) iets extra's. Of zullen ze de video's ook censureren net als sommige songs op de cd's? Op Play stond er ook al een negatieve reactie wegens die censuur bij de cd/dvd-box.

Arrie schreef:

Take That werd in 1990 opgericht. Kijk voorzichtig op deze site bij Take That en dan snel weer wegwezen om the checken

Arrie schreef:

Freedom werd in 1990 uitgebracht geloof ik, alleen wel door George Michael. Een andere reden kan ik ook niet verzinnen.

Het staat natuurlijk wel goed, twee ronde jaartallen en precies 20 jaar. Maar eigenlijk slaat het nergens op inderdaad.

Verder wel een mooi overzicht van één van de betere popsterren van de laatste jaren, al had ik persoonlijk wel met een enkele CD afgekund...

avatar van LucM
Zoals ik eerder zei, een goed samengestelde compilatie van Robbie Williams (ik heb de 3CD-versie genomen).

Robbie Williams is natuurlijk niet de meest vernieuwende artiest maar wel de meest succesvolle Britse zanger van de laatste 20 jaar die tevens vele stijlen aankan. Vooral favoriet bij huisvrouwen (waarvan velen in hun jeugd Take That-fan waren) maar ik mag hem ook graag horen.

Hier en daar zit er wel een mindere song tussen (Bodies, Radio, de George Michael-cover Freedom) maar die neem ik dan voor lief aangezien deze compilatie volledig is in die zin dat alle hits erop staan. CD3 met de B-kantjes en minder bekend werk hoeft trouwens niet onder te doen.

avatar van Darkzone
Zijn songs als Rudebox en Come Undone op de NL versie ongecensureerd, of worden daar in o.m. Rudebox en Come Undone sommige woorden weggefade?

Darkzone schreef:

ze worden weggefade...

sanquin
stiekem toch wel een fijne verzamelaar!
En ...toch heeft RW eigenlijk best veel hits gehad..

Azzurro schreef:

ze worden weggefade...

Dank je voor de info.
Ik vind het zwaar k*t luisteren, dus cd's rippen en de gecensureerde versies maar vervangen door het orgineel.
En EMI maar even aanschrijven...

avatar van Darkzone
De nieuwe single "Shame" heeft een erg leuke en toepasselijke tekst, maar dat andere nieuwe nummer "Heart And I" is eigenlijk zoveel beter. Ouderwets goed eigenlijk.

Nu ik de cd's geregeld gedraaid hebt, valt pas op hoe sterk zijn latere werk eigenlijk is, terwijl zijn populariteit toch minder werd. Van mij mag zijn terugkeer naar Take That eenmalig zijn, om daarna lekker weer solo albums te gaan maken.

avatar van NewYorkCityLight
Z'n terugkeer naar Take That is toch ook eenmalig? Dacht dat ergens gelezen te hebben.

NewYorkCityLight schreef:

Helemaal niet. Ze gaan touren volgend jaar

avatar van NewYorkCityLight
Ik bedoelde ook eigenlijk met eenmalig één album (en dan dus een tour).

Maar ik kan het niet meer terugvinden dus ik zal het me wel ingebeeld hebben .

NewYorkCityLight schreef:
Ik bedoelde ook eigenlijk met eenmalig één album (en dan dus een tour).

Maar ik kan het niet meer terugvinden dus ik zal het me wel ingebeeld hebben .

Aah op die manier, ja dat kan wel goed zijn. Al is dat natuurlijk afwachten hé, als de tour en cd een groot succes worden, zie ik hem nog wel een tijdje bij Take That blijven...