The Irresistible Force - Flying High (1992)

Electronic
Label: Rising High

1. Spiritual High (7:47)
  2. Sky High (12:11)
  3. Flying High (15:33)
  4. High Frequency (9:42)
  5. Symphony in E (8:47)
  6. Mountain High [Live] (20:15)
avatar van jurado
Geweldig ambient album...typerend voor die tijd.

avatar van Paalhaas
Inderdaad een sterk album. Eén van de eerste ambient house-platen ook. Ik vind alleen de voice-overs vaak storend. Vooral die irritante kerel die de eerste 2 minuten van het eerste nummer volzevert. Maar verder een puik album dus. 3,75/5

Ik vindt dat juist wel mooi...the orb had dat ook geregeld

avatar van Noere
Pareltje in het ambient/chill out genre wel.. Doet niet echt onder voor spul van bijv the orb en fsol uit die tijd. Heerlijke trip, sfeervol en qua melodieën ook erg sterk.

jurado schreef:
Ik vindt dat juist wel mooi...the orb had dat ook geregeld
Jeetje, wat lang geleden zeg. "Ik vindt" had natuurlijk "Ik vind" moeten zijn.

Noere schreef:
Ken je opvolger Global Chillage ook? Compactere songs maar, wat mij betreft, ook erg goed.
De vroege/midden jaren '90 waren topjaren voor ambient-techno zoals dit.

avatar van Noere
Nope ken ik niet.. binnenkort maar eens checken Dat laatste kan ik beamen.