Herman Brood & His Wild Romance - The Best Of (1984)

Label: Ariola

1. R & Roll Junkie (2:48)
  2. Street (2:46)
  3. Blew My Cool over You (3:06)
  4. (No More) Dancin' in the Street (2:53)
  5. Stay Alive (4:36)
  6. Hit (2:46)
  7. Is This What You Want (2:40)
  8. Saturday Night (3:41)
  9. Dope Sucks (2:07)
  10. Hot Shot (3:27)
  11. Still Believe (3:14)
  12. Never Be Clever (3:04)
  13. Doin' It (2:40)
  14. Love You Like I Love Myself (3:33)
  15. Sour Milk Sea (4:23)
avatar van Paulus_2
Een verzamelaar die recht doet aan Brood's rock an roll oeuvre. Alle krakers uit de beginperiode (bloeiperiode) van Herman Brood staan er op. Dat wil zeggen de hits die hij met zijn stergitarist Danny Lademacher maakte in de jaren 70.
Zijn gitaarspel is toch wat Brood's muziek zo herkenbaar maakt en dan doel ik niet alleen op het intro van Saturday Night.
Maar ook een paar nummers met David Hollestelle uit zijn latere periode.

Sour Milk Sea en Is This What You Want komen niet op een van zijn andere albums voor.

Hawkhead
Paulus_2 schreef:

Iemand enig idee wanneer deze nummers zijn opgenomen? Op de LP/CD hoes is totaal geen informatie te vinden hierover.

avatar van Paulus_2
2. komt van het gelijknamige album Street (1977).
1, 6, 8, 9 en 13 zijn van Shpritsz (1978) .
10, 14 van Go Nutz (1980) .
3. is van Wait a Minute... (1980)
4 is van Modern Times Revive (1981) .
5 is van Frisz & Sympatisz (1982) .
12 is een single uit 1979

Nieuwstad
Hawkhead schreef:

informatie te vinden hierover.

goeie vraag, Sour Milk Sea klinkt qua productie en stijl als een Go Nutz leftover

het is iig geen eigen nummer maar een van George Harrison, geschreven voor het White Album van The Beatles, maar haalde het album niet. Jackie Lomax nam het later opnieuw op: klik

Is This What You Want weet ik echt niet waar die vandaan komt, maar als ik een gok moet doen opgenomen periode 82-83

avatar van Jumpjet
Topnummers uit de betere Brood-dagen, dat wel. Maar de geluidskwaliteit van deze verzamelaar is zo ongelofelijk bagger.. jammer hoor.

avatar van Jan Wessels
Vinden anderen de geluidskwaliteit ook bagger? Ik stond met deze CD in de handen en las deze recensie.... Toch maar laten liggen. Tracklist sprak me wel aan, die latere nummers doen mij niet veel.

avatar van Jan Wessels
Toch maar meegenomen uit een tweedehands zaak in Deventer. Prima CD met gewoon al zijn vroege hits. Met Brood altijd een wat diffuse verhouding gehad. Maar nu na al die jaren vind ik dit toch wel lekker klinken. Blij dat deze CD nu in de kast staat. Wordt ie vast regelmatig uitgehaald.

O ja, de geluidskwaliteit viel me alleszins mee. Sommige nummers klinken wat zachter dan andere, dat hoort wel wat vreemd. Maar zou echt geen dealbreaker voor mij zijn.

avatar van B.Robertson
'Blew My Cool over You' klinkt zachter en doet wat onder-geproduceerd aan. Als je het albumgeluid afzet tegen de originele albums, waar het merendeel van afstamt, klinkt het niet bijzonder goed, maar zondermeer acceptabel als je het op 1 album van deze formatie houdt. '20 Years of Rock of Rock & Roll' is wat uitgebreider met de nodige solofratsen die deze oude CD min of meer vervangen heeft bij mij; om die 2 nieuwe nummers zou ik het niet weer speciaal opzetten en van wat er na 'Go Nutz' komt heb ik incidenteel nog eens een album.