Go Back to the Zoo - Benny Blisto (2010)

Label: Universal

1. Electric (3:10)
  2. I'm the Night (See You Later) (3:56)
  3. Beam Me Up (2:35)
  4. Hey DJ (3:09)
  5. Gotta Wake Up (3:54)
  6. Nicer (3:12)
  7. House on Fire (2:52)
  8. Fuck You (2:52)
  9. Oh No (We Stayed) (3:09)
  10. Sweet World (3:01)
  11. I Lov It (3:30)
  12. Smoking on the Balcony *
  13. Change *
avatar van midnight boom
Heb hem nu twee keer geluisterd op de 3voor12-luisterpaal,
Vind de eerste 4 nummers erg leuk, ideaal voor de zomer!
Gotta wake me up is nog wel aardig, maar bij nicer zakt het in, dat doet me zo veel, net als house on fire (saaie ballet), Fuck you is dan weer ietsje beeter. het is een kruising tussen Electric en een Kings of leon - only by the night nummer (dat ohoaaa), oh no is niet bijzonder vind ik, erg standaard.
Sweet world vind ik wel aardig, alleen een beetje erg glad.
En afsluiter I lov it is slecht opgenomen (?), en klinkt als een slecht b-kantje.

conclusie: de eerste 4 nummers zijn erg leuk, maar dan zakt het ook erg in: het b-kantje van de single beam me up, change vind ik beter dan alles wat volgt naar hey dj...

Ik geef hem 3*
En ik ben bang dat ze de hype niet helemaal waar kunnen maken, ondakts dat ik vind dat ze erg leuke nummers hebben

Ik heb het album afgelopen dinsdagavond mogen kopen na hun optreden in de Westerunie, hun releaseparty. En ik vind het een super album, prachtig samengesteld. Torre Florim van De Staat noemde de mannen een hitmachine, perfect verwoord. Mogen trots zijn dat we weer een Nederlandse rockband bij hebben. Voor degene die niet zo enthousiast zijn; misschien wat vaker luisteren voordat je de woorden 'bagger' noemt. Het is een album waar je geen spijt van krijgt als je hem aanschaft. Lees even de recensie in de Volkskrant van 12 augustus, de Volkskrant Select - muziekrecensies: Benny Blisto - extra.volkskrant.nl

Ik wist dat ze live goed zijn, maar Westerunie was wel erg goed, wat een feest iedereen ging uit ze dak. Tijd geleden dat ik dit bij een concert van een rockband heb meegemaakt. Speelde met zoveel zelfvertrouwen, dan mag je best een beetje arrogant zijn.

Erg knap van de mannen om in hun 2-jarige bestaan zo'n goed werk af te leveren; 2 mega-hits, een hit die Nike gebruikt voor zijn commercials, Mentos reclame gebruikt "electric", een Nederlandse filmregisseur gaat misschien een van de nummers gebruiken voor zijn nieuwe film, spelen op Lowlands, diversen nominaties bij 3fm serious talent awards, uitverkochte zalen bij hun clubtour en vier nummers van één album afleveren die op de radio worden gedraaid. Grote complimenten.................................Gaan we meer van horen.

avatar van bram1610
Het valt niet te missen dat MuMe gebruikers verdomd kritisch zijn wat betreft het debuutalbum van deze vier heren van Go Back To The Zoo. Alhoewel ik graag tegengas hierop geef, moet ik eerlijk bekennen dat ik dat niet kan, simpelweg omdat ze veelal gelijk hebben...

Yamato schreef:
Toen Beam Me Up net uit was kan ik me herinneren dat ik het veelbelovend vond klinken.

Dit is precies het gevoel dat ik kreeg bij hetzelfde nummer. Had het nog een paar keer geyoutubed en heb het zelfs een tijdje op een van de meest gespeelde nummers van mijn iPod staan.
Niet onterecht, Beam Me Up is zonder meer de topper van het album en zo moet muziek gemaakt worden. Helaas weet GBTTZ dit niveau niet meer te bereiken, niet op hun EP en zeker niet op Benny Blisto.
Een paar maanden na het eerste keer horen van BMU verschenen de mannen opeens op een klein festival bij mij in de buurt. Ik was zeer benieuwd en als je de Zoo-men live bekijkt valt er weinig anders te doen dan enthousiast te zijn. Op hun album valt dit echter tegen.
Opener Electric wil mij wel mee laten zingen met het herkenbare deuntje van het begin. Ik kende dit nummer al, dus dat wist ik. Niet het niveau van Beam Me Up, maar goed, we beginnen pas net. Als 3 minuutjes later I'm The Night opspringt vind ik dit ook niet verkeerd, ik had alleen niet gedacht dat dit ook daadwerkelijk hun nieuwe single zou worden. Geen problemen, tot nog toe. Dan is het even genieten van het toppunt van het album: Beam Me Up. Vaak geluisterd, maar niet vaak genoeg, en zoals jullie merken ben ik nog steeds vol lof over dit nummer. Maar onze vrienden weten een zeker dieptepunt te bereiken bij het in mijn ogen hoogst irritante Hey DJ. Bah bah bah bah. Het geeft me een bescheten gevoel als ik het luister en mijn handen beginnen te jeuken als het refrein eenmaal begint. Heb dit nummer nog een paar kansen gegeven, maar nog steeds wist het mij niet te bereiken.
Na Hey Dj komen twee nummers die telkens aan mij langs schieten. Niet interessant genoeg en langzamerhand begin ik te denken dat dit album toch niet zo geslaagd is als ik had gehoopt.
Maar ik voelde een klein lichtpuntje in het rustige, door velen afgekraakte House On Fire. In het instrumentale gedeelte wordt een sfeertje neergezet dat me wel bevalt. Alleen het vocale gedeelte wist mij niet te raken. Met het kleinste beetje hoop dat nog in me zat wat betreft Benny Blisto zette ik voorzichtig Fuck You op, een na één minuut luisteren voelde ik het al: een tweede dieptepunt is bereikt. Een nummer Fuck You noemen is naar mijn inziens al dom genoeg, maar om het ook nog het enige zinnetje in het refrein te maken maakt het er niet beter op. Met dit nummer wist Go Back To The Zoo alle hoop weg te blazen.

De laatste drie nummers vliegen aan me voorbij en zijn oninteressant, cliché en commercieel. Net als zowat het hele album. Een flinke tegenvaller, dit Benny Blisto schijfje... Als het slim is om te stoppen op je hoogtepunt, was Go Back To The Zoo al gestopt na het uitbrengen van hun Beam Me Up. Ze hebben een slechte indruk bij mij achter gelaten, nu maar hopen op een beter tweede album.

avatar van pim556
1,5
De eerste paar hitjes vond ik wel vermakelijk, maar wat te radiovriendelijk wat mij betreft (tu tu tu du, wohaaaa).

Laatst speelden ze Fuck You bij DWDD, en daar vond ik echt helemaal niks aan. De rest kan me helaas ook weinig boeien. Toch wat te makkelijk en te commercieel debuut van de heren.

Zal het live vast nog wel een keertje gaan bekijken though, want de hitjes zorgen wel voor een feestje.