Tech N9ne Collabos - The Gates Mixed Plate (2010)

Label: Strange

1. Ms. Walker / Brooklyn Martino (Intro) (0:16)
  2. O.G. (3:17)
  3. F U Pay Me (3:59)

met Krizz Kaliko en Makzilla

4. Gamer (4:13)

met Kutt Calhoun

5. Jumpin' Jax (4:58)

met Bishop Young Don, Krizz Kaliko en Stevie Stone

6. Keep It One Hunit (4:12)

met Big Scoob, Glasses Malone en Irv da Phenom

10. What's Next (4:11)

met Craig Smith en Zoo da Geek

11. Afterparty (4:09)

met Devin the Dude en Kutt Calhoun

12. Too Many Girls (4:22)

met Krizz Kaliko en Sundae

13. Pu Wah Wah (4:20)

met 816 Boyz

14. Sean Tyler (Intro) (0:13)
  15. KC Tea (4:02)
  16. JT Quick (Intro) (0:23)
  17. Oh You Didn't Know (4:13)

met Irv da Phenom en The Popper

18. Far Out (4:38)

met J.L. en Stevie Stone

19. Paper (4:02)

met Jay Rock

20. Loud (4:52)

met Pradagy en Bizzy

21. Need More Angels with Prayer (4:52)

met Brother K.T. en Irv da Phenom

22. Doin' It (3:41)

met DJ Chill, OME en Yukmouth

23. What's Yo Psycho? * (4:34)

met Brotha Lynch Hung en Sundae

totale tijdsduur: 1:17:12 (1:21:46)
1,5
Ik vrees dat dit heel teleurstellend zal zijn. Ik ken al nummer 2 en 23 en afgezien van Lynch zuigen die zwaar.
Tech wou na KOD enkel feestmuziek maken

avatar van Nine
Vrees niet teveel want staan toch nog goeie nr's op!
2 & 23 zijn de mindere maar Luister dan eff de beteren:) :

What's Next
Afterparty!
KC Tea!
Paper!

En nog meer! maar dit zijn ze tot nu toe!

1,5
Geen zorgen, ik ging hem hoe dan ook checken.

avatar van Nine
Heb het album nog eens een paar keer goed beluisterd en elk nr is Dope!

1,5
Het is een 1.5 geworden. Schande dat Tech dit uitbrengt. Domme lyrics en de beats zijn ook allesbehalve super. Feestmuziek mijn reet, zelfs dat niet. Kutt Calhoun verpest dan ook nog eens een liedje met een vreselijke stemvervormer.
Nee, ik ben erg teleurgesteld in Tech. Allemaal gasten die niets toevoegen. Zelfs de geweldige Krizz Kaliko kan het niet redden. Hopelijk wordt het Kabosh album beter. Dat zal een collab zijn tussen enkel Tech en Krizz, ik hoop dat ze die vreselijke gasten thuislaten.
KOD was heel goed, wat een verschil met deze. Tech zijn albums zijn allemaal lang en dat doet dit album geen goed. Beluister liever KOD dan deze. Maar een verschilletje is dat dit album er een is van de Collabos serie. Ik hoop dat hij zich in de toekomst op andere dingen zal concentreren en die collabos vergeet.
Gelukkig dat er op het einde toch wat goede nummers staan. KC Tea, niks aan de hand, redelijk liedje dat wel een beetje catchy is. Oh You Didn't Know en Loud doen toch nog een klein beetje denken aan de goeie ouwe Tech N9ne die ik begin te missen. Need More Angels With Prayer is misschien nog het beste nummer maar zelfs die zal niet op mijn mp3 komen te staan. Over de andere tracks zal ik maar zwijgen, of toch niet te veel over uitbreiden. Te veel slechte gasten zoals ik al zei en Tech doet precies weinig moeite.
Als Tech blijft verderdoen met de shit die we hoorden op dit album en op Sickology 101 (wat toch nog goed uiitgevoerd was) geef ik Tech op, al zeg ik niet dat ik zijn komende albums niet ga checken om te zien of er niet at goeds op staat.
Tech N9ne begon zijn carriere met een Fuck the Industry mentaliteit. Men dacht dat hij een duivelaanbidder was en had rood haar op pieken. Met Everready ging het al mis, hij knipte zijn haar en het werd nooit meer rood. Wat gebeurde er dan? Hij begon tracks te maken met mensen als Paul Wall en Mims. Ook de onderwerpen zijn niet meer wat ze geweest zijn. Staat er op dit album ook maar iets als T9X, Trapped in a Psycho's Body of een (lol) Industry is Punks?! Niet enkel onderwerpen. Tech deed zogezegd Hip-Hop met soms wat hard Rock. Kijk maar naar Riot Maker of I Am Everything, waarom beperkt hij zich nu tot het Kabosh project om dat te doen? Een project dat er waarschijnlijk toch niet zal komen. Stond Tech ook niet bekend als snelle rapper op het niveau van Bone Thugs en Twista? Ja, maar hoor je dat op dit album? Nee.
Tech N9ne maakte ooit eens unieke albums en hij was een uniek figuur, maar wat doet hij nu? Net als de massa maakt hij liedjes over feesten, wijven, geld en blablabla... The Industry is inderdaad Punks, waarom doe je dan mee?
Ik hoop dat Krizz zijn komende album en alle andere albums van zowel Krizz en Lynch nog van hun oude niveau zijn en de goede naam van Strange Music voor mij behoudt.
Ik ga hierna de Strange klassiekers Absolute Power, Genius en Dinner and a Movie beluisteren. Dat is immers wat we willen. Absolute Power met tracks als Industry is Punks en dergelijke, gewoon zotte shit. Genius wat een muzikaal meesterwerk is (naar mijn mening) en Dinner and a Movie van Lynch met een verhaal in en unieke (gestoorde) onderwerpen.
Lol, Tech N9ne kijkt zelfs niet tevreden op de cover van dit album, en terecht. Maar ja, ik denk dat Tech N9ne nu eenmaal een Slacker is.
Smh naar het liedje FU Pay Me, je zegt letterlijk fuck you naar je fans door deze rotzooi uit te brengen en je te distantiëren van je vroegere zelf, maar hiervoor krijg je geen cent van me.
Gegroet, Jorge, een grote teleurgestelde fan.

avatar van Telekinetic
Ik sluit me volledig aan bij Jorge-E, The Gates Mixed Plate is inderdaad een wanproduct. hij presteert hier zwaar onder z,n niveau. Echt een domper na het fantastische K.O.D. maar hij heeft het nog steeds in zich dat bewijst ie met z,n nieuwe EP: Seepage die is weer ouderwets duister en vergelijkbaar met het materiaal van K.O.D.

JonB.
The Gates Mixed Plate, Tech slaat hier de plank toch aardig mis. Ten eerste duurt het allemaal veel te lang. Ten tweede veel te veel gare beats met uitzonderingen daar gelaten. Het album levert voor mij wel drie leuke tracks op en dat zijn O.G., What's Next en Afterparty. De laatste twee spreken mij vooral aan door de productie van EmayDee. O.G. is de enige party track op dit album dat aanslaat bij mij.