Earth & Fire - The Very Best Of (1988)

Label: Halley

1. Weekend (3:33)
  2. Ruby Is the One (3:24)
  3. Maybe Tomorrow, Maybe Tonight (3:12)
  4. Memories (3:20)
  5. Storm and Thunder [Album Version] (6:25)
  6. Wild and Exciting (4:03)
  7. Love of Live (3:08)
  8. Seasons (4:07)
  9. Fire of Love (3:53)
  10. Thanks for the Love (3:40)
  11. Invitation (3:52)
  12. Only Time Will Tell (3:42)
  13. What Difference Does It Make (3:07)
  14. 78th. Avenue (2:59)
  15. Weekend Remix '88 (3:40)
avatar van Dibbel
Dit is dan de verzamel-LP (naast de reguliere albums) die ik heb van Earth & Fire.
Deze loopt t/m Reality Fills Fantasy.
Vanmiddag nog maar eens opgezet voor de kinderen (hoort bij de opvoeding..).
5 sterren plaat want Earth & Fire heeft t/m 1979 werkelijk geen een slechte single gemaakt.
Doe er alleen een halfje vanaf voor de overbodige Weekend remix.
En nee,ik kon het weer niet laten om de air-guitar ter hand te nemen tijdens Maybe Tomorrow, Maybe Tonight.

avatar van musician
Ik doe met je mee.
Ik aarzelde even, omdat ik, naast zo'n prachtige lijst van singles, eigenlijk voornemens was om een heel punt af te trekken vanwege de aanwezigheid van Weekend x 2.

Aan de andere kant is de moed opgebracht om heel veel ander treurig werk weg te laten: de jaren '70 waren nu eenmaal verreweg de beste jaren van Earth & Fire.

Ik heb wel nog een versie gemaakt waarbij Weekend werd weggelaten en Song of the Marching children is toegevoegd.

avatar van edje1969
Mooie verzamelaar. Ook al miste ik wel de latere singles. Later kwam een betere verzamelaar waarop alles stond. Veel gedraaid deze! Negatief is de remix van Weekend. Klinkt dof en voegt niets toe aan het origineel. Baa-de-wee: ook hier een verkeerde spelling van 7 8th Avenue.