Dead Confederate - Sugar (2010)

Label: Razor & Tie

met J Mascis

9. Sugar
  10. Shocked to Realize
miloz
Nog geen reacties? Gek dat deze plaat niet wordt opgepikt door de grote bladen. Ik vind het een grote verbetering ten opzichte van het debuut. Toegankelijker en tergelijkertijd ook meer diepgang. Erg sterke songs. Daar ontbrak het bij de vorige cd nog wel eens aan.

The Deftone
Heb het vorige album niet geluisterd maar deze bevalt me iig wel. Inderdaad sterke nummers, zoals het openingsnummer, welke meteen mijn favoriet van het album is.

De zanger heeft een heel redelijke stem, waar prettig naar te luisteren valt. Ook instrumentaal gezien is het bij dit bandje allemaal dik in orde.

Wat ik wel heb bij dit album is dat ik hem bijna nooit in een keer volledig luister; dan wordt ie namelijk toch ietwat saai.
De nummers zijn wel van een redelijk constant niveau; enkel Shocked to Realize en ook Father Figure zijn wat minder.

The Deftone
Nu zie ik dat ik Father Figure genoemd heb als een van de mindere nummers van het album. Hierin heb ik me even vergist er waarschijnlijk verward met een ander nummer.

Father Figure is namelijk wel een sterk nummer; ietwat ingetogen en maar veel gevoel gezongen. De zanger klinkt namelijk tamelijk fragiel, zoals hij op meerdere nummers laat horen dat hij dat kan.

avatar van dj maus
Giving It All Away is briljant, niet in de laatste plaats door het heerlijke gejengel van J Mascis.
Met Run from the Gun had de band van mij best een hit van MGMT-kaliber mogen scoren.