The Left - Gas Mask (2010)

Label: Mello

met Invincible

10. Real Detroit (4:18)

met MarvWon

11. The Melody (3:33)
  12. Reporting Live (4:15)

met Guilty Simpson

13. Fooled for Thought (1:23)
  14. Desperation (3:10)
  15. Caged Birds (4:12)

met Finale

16. Homage (3:44)

met Frank West

17. Get in Where You Fit In (3:23)
  18. Scared * (2:38)
  19. One Day * (3:19)
  20. My Green * (3:47)
avatar van timWTF
Elke beat is raak. Elke verse. Alles. Dit album ligt er dicht tegen mijn perceptie van perfectie.

avatar van equalsthree
Fantastisch dit!

avatar van Gniuz
Rene1979 schreef:
Wat maakt A. Brown, toch heerlijke beats. De rapper die ik hiervoor nog niet kon is ook erg goed op dreef.

avatar van timWTF
Gniuz schreef:

Die ik nog niet kon? Leer eens Nederlands.

Jij bent sowieso gezellig op feestjes, 'Gniuz' (ironisch) :-P.

Rene1979
Gniuz schreef:

Die ik nog niet kon? Leer eens Nederlands.

Weer een wezenlijke bijdrage aan deze discussie.. Hulde man.

avatar van Gniuz
Ik erger me zodanig aan de taalverloedering waar ik dagelijks mee word geconfronteerd, dat ik soms een beetje vervelend reageer. Het blijft natuurlijk een muzieksite, geen taalsite. Excuses voor de botte reactie.

Staat nog steeds op repeat. Heb hier ook de vinyl van. Fucking mooie doorzichtig grijze platen!

avatar van equalsthree
Prachtig album, de bonus-tracks zijn ook goed!

avatar van Silky & Smooth
Sterk, degelijk album. Sfeervolle producties van Apollo Brown, lekkere raps van Journalist en een aantal leuke gastartiesten die het vocaal interessant houden.

avatar van Nr.4
Dom van mij dat ik deze zolang heb genegeerd terwijl ik verder eigenlijk alles van Apollo Brown heel tof vind. Deze nu ook binnen, heerlijke plaat. The Melody had ik als losse track wel al grijs gedraaid en dat blijf ik doen, geweldig nummer.

avatar van Sjaakspeare
Normaalgesproken baal ik niet als ik ergens laat bij ben. Muziek verwelkt niet, denk ik dan. Maar nu baal ik oprecht enigszins. Schoonheid is de grootste vertroosting en dit is niet zomaar een beetje schoonheid. Dit is een vrachtlading ervan.

avatar van Sjaakspeare
Inmiddels is m'n enthousiasme wel wat getemperd. Ik vind het nog steeds zonder meer een goede plaat, maar de raps zijn welbeschouwd pure middelmaat. Steeds dezelfde intonatie, timing en rijmschema's, gecompleteerd met flauwe, clichématige teksten. Slecht? Dat ook weer niet. Maar goed, laat staan: bijzonder zeker niet. Het zijn de producties die dit album maken.

avatar van Kos
Kos
Hoe is dit langs me heen geglipt??

avatar van Ernie
Best een zeer sterke plaat. Was behoorlijk verschillend van andere HipHop die ik toen luisterde dus deze viel vlug op.

avatar van Kos
Kos
Deze net nog eens opgezet.

Hoe zegt de jeugd dat tegenwoordig? Echt wel een dope slept on plaat trrrrrrrr boom boom.

-edit- https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/683/526/4b2.gif

avatar van jordidj1
Damn, ik heb hier ook keihard op geslapen. Brown in bloedvorm, hiero.