Serj Tankian - Imperfect Harmonies (2010)

Label: Serjical Strike

1. Disowned Inc. (4:07)
  2. Borders Are (4:38)
  3. Deserving? (4:06)
  4. Beatus (4:42)
  5. Reconstructive Demonstrations (5:05)
  6. Electron (3:46)
  7. Gate 21 (2:43)
  8. Yes, It's Genocide (3:15)
  9. Peace Be Revenged (3:59)
  10. Left of Center (3:07)
  11. Wings of Summer (4:46)
avatar van DannyVanN
Heel erg benieuwd naar dit album. Ik heb de nummers Disowned Inc., Borders are... en Left of Center al beluisterd en ik vind die enorm goed.

avatar van DeKoning
Wat een afschuwelijke hoes alvast

avatar van Halloween
Serj Tankian verrast ons zeker weer, de blend van orchestrale muziek, elektro en rock lijken gek genoeg erg goed samen te gaan met Serj's duistere teksten waardoor hij ons(zoals we van hem gewent zijn), laat weten hoe serieus hij achter de welzijn van onze planeet staat.

Het was eerst even wennen dat moet ik wel zeggen, mensen die komen voor keiharde beukwerk en snoeiharde gitaren zitten bij dit album dit keer toch zeker niet goed.
Toch zeg ik tegen deze mensen, het is zeker het proberen waard, het blijft Serj, en zijn teksten zijn des al niet te min nog net zo briljant als op zijn vorige albums, zowel zijn solo als System werk.

Ik heb trouwens ergens gehoord dat de reden waarom dit album vertraging opliep is omdat Serj speciaal boomvrij papier gebruikt om zijn album covers te drukken, en dit papier was dus tijdelijk niet te krijgen, dus moest de productie noodgedwongen even stop gezet worden.

Voor mij krijgt dit album 4 *, ik kan hier zeer zeker erg goed van genieten .

avatar van james_cameron
Inderdaad een beetje wennen, dit album. Weinig rock, nog minder metal. Veel bombast en electronica. Door de afwezigheid van een lekkere drum- en gitaarmuur komt de nadruk sterk te liggen op de zang van Tankian. Die zang is wederom erg fraai, maar hier en daar worden de songs toch wat zeurderig. Wellicht moet ik de plaat nog een paar keer horen voor het kwartje valt. Voorlopig vind ik het allemaal net iets minder dan Elect The Dead.

avatar van Brother Mouzon
Zoals hierboven gemeld word is het wennen aan dit nieuwe album van Serj Tankian. Elect the Dead had iets Soad's achtigs, Imperfect Harmonies gaat een totaal andere richting uit. Voor sommigen misschien goed, voor anderen niet. Ik dwarrel wat tussen de twee.

Imperfect Harmonies begint erg lekker. Na Disowned Inc. en Borders Are zat ik er al meteen in. Maar na Deserving? zakt het wat ineen. Het kan me niet zo bekoren. Ik moet het helaas dan ook eens zijn met de post van James_Cameron hierboven:

Hier en daar komen er nog leuke nummertjes voorbij maar nergens hoor ik een Empty Walls, Feed Us, Sky is Over of een Saving Us wat ik wel jammer vind natuurlijk. Geen enkele song die er boven uitsteekt. Voorlopig hou ik het op een 3,5*, heb zo objectief mogelijk proberen stemmen ondanks het feit dat ik de muziek van System of a Down en Tankian ontzettend goed vind. Morgen volgt een herbeluistering.

0,5
Ik heb altijd enorm veel van System's muziek gehouden. Serj's eerste solo album was ook nog best goed! Maar deze keer laat hij het voledig afweten... Elk nummer is wel geschikt om mee naar het songfestival te trekken. Serj wil na al die hevige jaren precies een omezwaai maken en charmezanger worden... Hij zal er veel nieuwe fans mee winnen, maar mij is hij alvast kwijtgeraakt.

Verder is het album ook voledig over-produced, hoeveel stemlijnen en instrumenten ga je nog door elkaar gooien?

Over de lyrics... Als je "I never let you go" 20x moet gaan herhalen in een nummer als "borders are", dan zit je ver van je oude niveau af Serj!
Ik kan amper geloven dat dit een album van je is... Bij het volgende album nog wat kerkorgel erbij?

Nee, geef mij maar terug, gitaar, bass, drums en vocals...

Zwak! 1,5*

avatar van james_cameron
Halfje eraf- deze plaat gaat op den duur toch wel behoorlijk op de zenuwen werken. Tankian gebruikt zijn stem vaak te geforceerd, waardoor bepaalde songs nogal potsierlijk worden. Nummer drie, Derserving?, lijkt bijvoorbeeld de ambitie te hebben om uitgezonden te worden naar het europees songfestival. Fout! Slechts Left Of Center doet oude tijden enigzins herleven.

avatar van Metalhead99
Ik ben op de helft en ik kan nu al zeggen dat ik mijn aandacht er niet bij kan houden. Mijn aandacht dwaalt steeds vaker uit naar de muziek ergens bij mij in de straat. Dat is geen goed teken kan ik je zeggen...

avatar van Metalhead99
Nee, ik vind het echt niks. Serj probeert te vernieuwen, maar hij had beter de stijl van zijn vorige plaat voort kunnen zetten. 2,0* voor de moeite.

PriestMaiden
Ik vind deze toch ook tegenvallen na een paar luisterbeurten.

Aloanator
Avant-garde electronische rock van SOAD frontman Serj Tankian. Op mij komt het over alsof Tankian verdwaald is geraakt in een drang om vernieuwend te zijn. Nee, een voortzetting op Elect the Dead zou ik beter kunnen waarderen. Ook mist het de sterke songs die Elect the Dead wel had.

Eén ding wat het wel weer een stukje goedmaakt: er schijnen een aantal nummers in een rock uitvoering uitgebracht te zijn. De rock uitvoering van Gate 21 wil ik jullie alvast niet achter houden.

avatar van Ducoz
Dit vond ik live niet al te best, als ik het vergelijk met System

avatar van oceanvolta
Als ik dit zo lees heb ik weinig zin om deze te proberen. De vorige vond ik wel leuk.

Het is zeker even wennen en anders dan voorheen. Zo'n Borders Are moet toch haast wel zijn voortgekomen uit het feit dat Tankian met orkest gewerkt heeft?
Ik hou wel van het pompeuze dat te horen valt op de eerste twee nummers.
En dan kakt het daarna soms wat te veel in. Eigenlijk heb ik helemaal niks tegen deze koerswijziging, ik vind het soms ietwat kitscherige karakter van de nummers best wel leuk maar de nummers beginnen op den duur een brei te worden en dat gaat tegenstaan.
Daarbij zijn de composities gewoon niet allemaal even sterk.

Rudi1984
Ben het echt volledig oneens met de scores hier. Met enorme afstand Serjs beste album! Prachtig hoe al die partijen met elkaar verweven zijn, echte koptelefoonplaat. Je hoort dat hij hier 100% in zijn element is, spat er aan alle kanten van af. Ik vind dit zelfs nog beter dan het meeste SOAD-werk.

Veruit het zwakste album van Serj. Hij heeft een erg sterke, uitgesproken stem, maar als hij het verkeerd gebruikt kan het snel nogal zeurderig overkomen, en dat is in dit album erg vaak het geval. Geen fan van de electronische weg die hij hier ingeslagen is.