Jimmy Eat World - Invented (2010)

Label: Geffen

1. Heart Is Hard to Find (3:18)
  2. My Best Theory (3:23)
  3. Evidence (4:41)
  4. Higher Devotion (3:02)
  5. Movielike (3:50)
  6. Coffee and Cigarettes (7:46)
  7. Stop (3:50)
  8. Littlething (4:07)
  9. Cut (4:57)
  10. Action Needs an Audience (2:45)
  11. Invented (7:07)
  12. Mixtape (3:10)
  13. You & I *
  14. Coffee and Cigarettes [Acoustic] *
  15. Precision Auto *
  16. Anais [Demo] *
  17. Mixtape [Acoustic] *
avatar van Lost
alhoewel mijn emo-jaren reeds een tijdje voorbij zijn, volg ik nog steeds dit uitmuntende bandje... Hopelijk wel wat sterken dan zijn voorganger... zodat ik wederom mijn emo-hart nog eens luchten...

Heb Bleed American en Futures vroeger aardig vaak beluisterd, maar ben ze al een paar jaar uit het oog verloren. Chase This Light nooit echt de moeite meer voor gedaan om naar te luisteren. Misschien even kijken of dat wat is, en anders is deze plaat misschien een leuke vernieuwing.

avatar van coldwarkids
My Best Theory valt een klein beetje tegen.. maar toch verwacht ik veel van dit album.. ik heb er zelfs 3 jaar op moeten wachten!

ben toch wel benieuwd

Dennis5493 schreef:

Dan kan jij dit album ook gaan luisteren. Het is geproduceerd door de producer van Clarity, futures en degelijke albums. Heb het nu 1x geluisterd. Het is heerlijk om te horen dat ze het 'oudere' geluid weer hebben opgepikt. Heerlijk. Zeker de laatste 2 nummers van ruim 7 minuten (Invented) en Mixtape (bijna 7 minuten, duidelijk een foutje bij de songlist hierboven.) Ze schieten er hier en daar weer lekker uit. Gewoon even een stevige gitaar tussendoor een lekker drum loopje. Goede teksten! Zeker die van Invented!

avatar van Mark DJ
in ieder geval stukken beter dan de vorige

avatar van pukster
Het lijkt wel alsof ik de enige ben die het vorige album van JEW kon waarderen. Goed, het was meer van hetzelfde, maar daar werd de band wel erg op afgerekend. Electable (Give It Up) is nog steeds mijn favoriete JEW-nummer. Invented is daarom een logische opvolger van Chase This Light. Niets meer en niets minder. My Best Theory en Coffee and Cigarettes springen er voor mij direct uit, met dank aan de fijne koortjes. Gewoon een leuk album dus weer dat lekker fris klinkt.

avatar van coldwarkids
ik vind Chase The Light juist 1 van de beste JEW albums. dus je bent niet de enigste. Ik moest dit album paar keer horen. wil het me pakken. Het is blijkbaar een groeiplaat. mijn favorieten liggen in het midden van het album:
Higher Devotion, Movielike, Coffee And Cigarettes, Stop, Littlething!
Ze kunnen het nog!
Al vond ik het vorige album beter en de songs zaten en waren mooier in elkaar gestoken!

Gelukkig

avatar van Kuk
1,5
Kuk
Beter dan het vrij fantasieloze Chase this Light, maar het niveau van Clarity gaan ze denk ik nooit meer halen. En da's jammer.

Kadafi
Ik vind het allemaal wat traag. Jimmy Eat World klinkt veel opgewekter en energieker wanneer ze meer punk erin gooien.

Kuk schreef:

En dan geef je wel meer sterren aan Chase This Light ???? Een beetje van... ik doe maar wat.