Weezer - Hurley (2010)

5. Where's My Sex (3:28)
  6. Run Away (2:55)
  7. Hang On (3:33)
  8. Smart Girls (3:11)
  9. Brave New World (3:57)
  10. Time Flies (3:42)
  11. All My Friends Are Insects * (1:53)
  12. Viva la Vida * (4:06)
  13. I Want to Be Something * (2:55)
  14. Represent [Rocked Out Mix] * (4:12)
  15. Unspoken [Sam Farrar Remix] * (3:09)
  16. Memories [Instrumental] * (3:15)
Hurley is een held.
Leuk dat Weezer een album genoemd heeft naar deze Lost personage.

avatar van catdog
Haha, geniaal dit. Geweldig leuk personage ook.

avatar van Kos
Kos
Hoort dat plaatje er ook echt bij?? dat meen je niet .

Er had wel minimaal een nummer Dude moeten heten of zo.

avatar van Facedown
Beste cover van 2010 verdienen ze nu al.
Deze komt wel heel snel na Raditude. Anyway, go Weezer!

avatar van chansadres
De cover is een uitgeknipte foto van een foto waar hij op stond met Weezer. Weezer vond zijn uitstraling het album perfect samenvatten dus hebben ze hem gebruikt.

avatar van lowieke
Aaaahahahah wat fucking awesome!

avatar van max95
eerste single klinkt in elk geval al wel lekker!

Nihilisme
Zitten we hier nog wel op te wachten na het dramatische Ratitude?

avatar van Facedown
Nihilisme schreef:
Zitten we hier nog wel op te wachten na het dramatische Ratitude?

Na het album beluisterd te hebben op hun myspace, moet ik zeggen dat dit een wel érg grote verrassing is. Alles wat Ratitude niet was, is deze wel. Rivers zingt en schreeuwt alsof z'n leven ervan af hangt. Qua productie klinkt deze meer als Pinkerton dan Ratitude. De meeste nummers klinken dan ook nog eens oprecht. (Uitgezonderd van Where's My Sex en Smart Girls, die toch een beetje té belachelijk zijn. Wel een leuke tempoverandering in dat eerste nummer)

Dit komt misschien omdat de verwachtingen heel laag waren, maar na één luisterbeurt ben ik wel erg te spreken over dit album. Dit zou wel eens de beste Weezer kunnen zijn sinds... laat ons zeggen... The green album?

avatar van chansadres
Ik ben erg verrast. Ik had het niet meer verwacht maar Weezer heeft het weer geflikt. Zowaar een leuk album. Ik ga hem in ieder geval vaker luisteren dan Rattitude!

avatar van Marty McFly
Ook op Myspace geluisterd (1x): geweldige plaat, zo op het eerste gehoor! Beste sinds "Green"?

avatar van pukster
Zomaar uit het niets een nieuw album van Weezer.
Rattitude is niet zo slecht als veel mensen zeggen, maar als fan van het eerste uur schaam ik me wel een beetje voor die plaat. Het is nogal doorsnee allemaal. Spuuglelijke hoes ook.
Had daarom weinig verwachtingen.
Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Heb Hurley inmiddels paar keer geluisterd en wat ik hoor bevalt me wel. Ik kan daarom weer met een gerust hart zeggen: =W= rocks!
Alleen jammer dat hoes weer spuuglelijk is.

avatar van lowieke
na paar keer vind ik hem retegoed en als dit serieus de hoes is dan is het de coolste artwork ooit

avatar van platedraaier
De cd zit gewoon in een normale jewelcase. Er is werkelijk niets "deluxe" aan te ontdekken. Er zit niet eens een normaal boekje met informatie in, maar een dubbel gevouwen papiertje met binnenin een foto van de band. Er staan 14 nummers op en de laatste 4 zijn dan zogenaamde "bonus" songs. Ik vraag me af waarom? Het komt bij mij als een zeer loze kreet over. Zo, dat moest ik even kwijt.

Gelukkig is de muziek wel erg lekker.
Hoewel "Time Flies" echt totaal overstuurd is, ik vraag me af of dat zo hoort. Niet om aan te horen.

avatar van Marsvin
Hurley van LOST. Door deze cover wil ik deze CD horen of kopen xD.

avatar van Ataloona
THE Cover

Het leukste personage in Lost is weer terug

Haha die cover is wel gaaf, maar wat is het idee hierachter? Hadden ze een beetje veel Lost gekeken?

Memories klinkt in ieder geval goed (:

avatar van bommel
Inderdaad, na Green was Weezer een beetje de weg kwijt.
maar met Hurley hoor ik de oude Weezer toch weer soms terug.
Ga door Weezer

avatar van Motdattan
Memories klinkt erg lekker. Lijkt de rest er een beetje op?

avatar van titan
titan (crew)
Eerlijk gezegd had ik Weezer al helemaal opgegeven. Na het groene album was de rek eruit en maakte de band het ene magere album na de ander. Vanwege de positieve kritieken heb ik me toch maar aan dit album gewaagd en daar heb ik nog steeds geen spijt. Ze kunnen het nog, en hoe!

Heerlijk, eindelijk weer een zeer vermakelijke knalplaat van Weezer! Enthousiasme straalt van alle nummers af, en eigenlijk nauwelijks dieptepunten op deze plaat. Favoriet is duidelijk 'Where's my sex'.

avatar van Kill_illuminati
"Watching all the freaky Dutch kids vomit then have sex"

Best een vet nummer met een vettere videoclip van een nog vettere film. Ik hou het niet meer bij.

avatar van BoyOnHeavenHill
Jammer van dat laatste nummer; het is niet slecht, en dankzij dat bijna-valse ook wel apart, maar het is ook niet echt geweldig, zeker niet omdat je voor de afsluiter toch wel iets op bijzonders hoopt èn omdat het volgt op de twee beste nummers van de plaat. Maar dat nummer is voor mij dan ook het enige minpuntje van de plaat, want de overige negen tracks zijn stuk voor stuk ijzersterk, soms ontroerend (Unspoken, Hang on), soms grappig (Where's my sex, Smart girls), maar altijd klassiek Weezer, vol big guitars en meebrulbare refreinen. Deze zou wel eens de hoogste draaibaarheidsfactor van alle Weezers kunnen hebben. Gosh dang, this is great!

Overigens heeft mijn CD-versie geen bonustracks, maar wel een erg informatief stickertje met daarop de tekst FEATURING THE HIT SINGLES gevolgd door… de titels van alle tien de tracks.

avatar van jerome988
Voor de liefhebbers: LP + cd maar 15 euro op bol!!

Ik was ze een tijdje uit het oog verloren, maar van dit album werd ik toch wel weer verrast.

avatar van engelse
Op uitzondering van hun Blauwe is dit echt hun beste album. En Unspoken een wezelijke Weezer-classic. Enjoy!!