Cuby+Blizzards - Afscheidsconcert (1974)

Blues
Label: Varagram

1. Rock Me, Baby (4:54)
  2. I'm in Love (8:33)
  3. Checkin' Up on My Baby (4:30)
  4. Night Train (5:48)
  5. Hobo Blues (7:10)
  6. Distant Smile (5:33)
  7. Somebody Will Know Someday (6:44)
  8. Johnny B. Goode (5:28)
avatar van Drs. DAJA
Harry Muskee mag live dan wel niet technisch net zo goed zingen als op de vroege albums; de feel en vibe van Cuby + Blizzards is heer zeer levendig. Met als grote afwezige op de tracklist Window of my Eyes maar met een zeer spectaculaire uitvoering van Somebody Will Know Someday is dit een bijzonder live-album. Goed "afscheid".

Na een opener, Rock Me Baby, om het sfeertje los te krijgen volgt gelijk één van de hoogtepunten van dit uitstekende concert: I'm in Love, met een geweldige pianosolo van Herman Brood en evenzo gitaarsolo van Eelco Gelling. De versnelling wordt er weer even ingegooid met Checkin' Up on My Baby, voordat een persoonlijk favorietje van me volgt: Night Train. Maar dan stijgt de band boven zichzelf uit met achtereenvolgens Hobo Blues, Distant Smile en vooral een werkelijk sublieme live vertolking van Somebody Will Know Someday. Harry Muskee zingt live echt goed, Eelco Gelling speelt deze avond fantastisch gitaar, net als Herman Brood piano. Wat een band, wat een klasse: lekker concert zeg!