Krayzie Bone - Gemini: Good vs. Evil (2005)

Label: Ball'r

1. Get'chu Twisted (4:36)
  2. That's That Bone (3:21)
  3. Put It on Y'all (2:39)
  4. Interlude (1:46)
  5. Nuthin' But Music (3:57)
  6. All I'm Hearing (3:28)
  7. Let's Live (3:58)
  8. Chaos Interlude (1:31)
  9. Don't Know Why (3:37)
  10. Mangled (1:57)
  11. Lock Down Love (3:42)
  12. Interlude (1:36)
  13. I Remember (4:33)
  14. Hi-D-Ho (2:43)
  15. Murda Music (3:05)
  16. Get'chu Twised [Remix] (5:29)
avatar van snoopy
DIT IS DA BOMB

Akonner
snoopy schreef:
DIT IS DA BOMB

Kun je die zin niet wijzigen? (alsjeblieft hij doet pijn aan mijn ogen)

avatar van Jorge-E
Hij heeft anders wel groot gelijk.

avatar van No Surrender
5 sterren Jorge?? Geef aub eens je review.

avatar van Jorge-E
Ik zal straks een uitgebreide review schrijven

Ik verlaag trouwens met een halve ster nadat ik hem gisteren nog eens beluisterd heb.

avatar van Jorge-E
Op een forum postte eens iemand een topic met het bericht, Getchu Twisted is het snelste hip-hop nummer ooit. Dat kan goed zijn. Dat is samen met Krayzie zijn vers uit Flow Motion van het album Faces of Death het bewijs dat hij de snelste Bone is. Iedereen zegt altijd Flesh of Bizzy, maar nee hoor. Krayzie is sneller als hij wilt. Dat is ook direct de reden waarom ik die track met een simpele beat zo geweldig goed vind. Krayzie rapt snel genoeg om je te boeien zodat het je niet opvalt dat de beat maar simple is.
That's That Bone is ook een van mijn favorieten hier, Krayzie wordt vergezeld van zijn homie Wish, de stille Bone. Men noemt wish de stille Bone omdat hij de enige is die nog geen solo album heeft gemaakt, wat ik wel spijtig vind want ik ben echt nieuwsgierig wat hij zou kunnen brengen.
Dat Krayzie van hip-hop houdt weet iedereen al. Maar hij houdt ook van hun legandarische collegas. Op het liedje Nuthin But Music citeerd hij de meest bekende regels van van de meest bekende liedjes. "Big Daddy Kane told them niggaz that it ain't no half steppin" "cause the boyz n the hood are always hard" "remember 6 in the morning, Ice-T, that shit blowed up" "Too $hort, now this is where the pimpin began" enzovoort... Hij mixt dat in een liedje waar hij zijn liefde voor hen uit en aan zijn fans vraagt hij om hem niet te vergeten, net als de gequoteerde legendes. Dit vind ik zeer geslaagd.
Al I'm Hearin is dan weer een liedje dat over muziek gaat. Het gaat erom dat hij op de radio in de clips steeds dezelfde shit ziet, en er niemand nog iets origineels doet. Met deze boodschap ben ik het eens en is ook een reden waarom ook dit liedje een van mijn favorieten is hier. De woorden waarmee hij dit afsluit komen precies recht uit zijn hart en zijn zo waar als wat. Alhoewel hij zichzelf later dan toch tegenspreekt door tracks te maken met Akon enzo.
Het begin van dit album is voor mij het beste gedeelte, maar tracks als Don't Know Why en Lock Down Love zorgen ervoor dat ook de tweede helft nergens minder dan geweldig wordt.
Normaal zet ik het album meteen af als ik bij de remixes kom op het einde. Zoals dat bij Regulate ... G-Funk Era is. Daar eindigt het met het eerste liedje maar dan op een andere beat. Hier is dat gedeeltelijk ook zo, de beat is verbeterd maar nu komen ook de andere Bones een goeie vers droppen waardoor ik de mix toch laat spelen.
Dit album verdient van mij 4.5* De producties zijn over het algemeen goed, maar ik had misschien toch nog een paar gastartiesten willen zien. Niet dat Krayzie je niet kan boeien, maar dan zou het waarschijnlijk de volle 5* gehad hebben.

avatar van No Surrender
mooi review, i remember is een van mijn favo kray nummers, krayzie misschien de meest onderschatte rapper ooit

avatar van Jorge-E
Hoeveel zou jij dit album geven?

avatar van No Surrender
4 sterren, heel veel unreleased nummers van dit album zijn erg goed, laatst is nog een pre-release van dit album gelekt

Dit album heeft veel goede nummers, maar helaas kan dit album me niet geheel boeien. De beats zijn te populair voor zijn stijl. hi-d-ho, murda music en get'chu twisted+ remix verpesten het album voor mij.

geef mij maar the legends underground part 1. Internet album, maar een stuk beter.