David Minasian - Random Acts of Beauty (2010)

Label: ProgRock

1. Masquerade (12:32)

met Andrew Latimer

2. Chambermaid (8:53)

met Nick Soto

3. Storming the Castle (5:29)

met Guy Pettet

4. Blue Rain (7:44)
  5. Frozen in Time (14:37)

met Guy Pettet en Don Ray Reyes Jr.

6. Summer's End (8:00)
  7. Dark Waters (5:12)
avatar van Papartis
Dit is een album voor de liefhebbers van de Moody Blues en Camel.
Op het nummer Masquerade speelt Andy Latimer van Camel mee.
Eeen prachtig album derhalve en een fijne ontdekking.

avatar van echoes
Net gekocht als download via z'n site. Fantastisch om de eerste muzikale "signs of life" van Latimer te horen!!

Muzikaal lijkt het sterk op Camel (periode Dust & Dreams). De zang is het enige dat niet geweldig is, maar het lijkt weer enigszins op Doug Ferguson (Camel).

avatar van Soul Dreamer
Heel erg mooi...Wel een beetje vergelijkbaar met Voyage of the Acolyte van Steve Hackett...Camel en Moody Blues zijn ook dik aanwezig.

avatar van Brunniepoo
Jemig, had ik hier nog niet eens op gestemd. Prachtig album, met name instrumentaal. Steve Hackett kwam inderdaad ook bij mij meteen op en Camel uiteraard.

Iemand toevallig het (schaarse) oudere werk van Minassian weleens beluisterd?

avatar van echoes
Mijn enthousiasme van m'n eerste post bij dit album heeft niet lang stand gehouden helaas. Geweldig om een sign of life van Latimer te horen, maar deze plaat kan mij niet echt bekoren. Langdradig, klinische productie en niet echt boeiend. Zal 'm binnenkort weer eens luisteren en er wat gedetaileerder op ingaan.

avatar van IntoMusic
Sfeervol album die me geregeld doet denken aan met name de sound of The Moody Blues. Ik weet niet of het aan mijn versie ligt, maar vind het geluid op de eerste 2 tracks wat galmend overkomen. Voor de rest een mooi album, waarbij vooral de laatste 2 tot mijn favorieten behoort.

avatar van echoes
Vanmiddag deze weer eens geluisterd. Ik vond het een hele zit. Er staan best aardige stukken muziek op, maar de uitvoering en productie vind ik nogal ergerlijk. Het klinkt allemaal te mechanisch, vooral de samples van de klassieke instrumenten en de drums. Daarbij vind ik de zang eigenlijk niet om aan te horen. Misschien dat ik de titeltrack nog eens zal draaien voor de solo van Latimer wat het enige lichtpuntje op deze plaat is.

avatar van Ricardo74
0,5
Verschrikkelijk deze cd. Dit is echt heel slecht. Wat een amateuristisch geheel. Zelf de solo van Andy kan dit niet redden. Wat een flop aankoop...