Young Buck - The Rehab (2010)

Label: Real Talk

1. The Streetz (1:25)
  2. This Is Mine (4:15)
  3. Smoke Our Life Away (5:01)
  4. Statistics (0:46)
  5. Keep It Moving (3:50)
  6. Hood Documentary (4:07)
  7. Ya Betta Know It (3:22)
  8. When the Rain Stops (3:57)
  9. Not Killing Me (3:51)
  10. Nothin 4 Ya (3:11)
  11. The Bust (0:59)
  12. Like a Million (3:32)
  13. Leave It Alone (3:09)
  14. Reality Check (1:25)
avatar van Game
Het zal wel dieper gaan dan dat; 50 Cent heeft nog steeds de touwtjes in handen als het gaat om Young Buck. Hij kan geen kant op.

avatar van UmindC
Wat heeft 50 dan nog over Young Buck te zeggen?

avatar van NL_RAPPIN
UmindC schreef:
Wat heeft 50 dan nog over Young Buck te zeggen?

Hij staat nog getekend bij G Unit Records dus hij kan weinig kanten op.

avatar van UmindC
Oke, dat wist ik niet. Maar vanwaar dan het label wat hier staat?

avatar van TheLegacy
Dit is eigenlijk geen officiële release dat heeft Buck van te voren al aan gegeven. Ik weet niet hoe het hier zit maar Game staat ook nog getekend bij G-Unit Records. Als hij een album uit brengt betaald ie altijd een smak geld aan G-Unit Records zodat het logo'tje niet op de hoes te staan komt. Nou lijkt me dat in niet zo in Buck's geval, aangezien hij volgens mij nogal platzak is.

avatar van UmindC
In principe is dit dus geen regulier album. Zeg maar een street album dus?

TheLegacy schreef:

The Game staat al lang niet meer bij G-Unit getekend. 50 kreeg tot Game's LAX album wel betaald, omdat hij toen nog bij Interscope zat (en The Game heeft daar een 5-jarig contract dacht ik, hij moet er dus nog 2). Nu is 50 met G-Unit ook weg bij Interscope, dus krijgt hij niks meer. Game had nog mazzel dat hij weg kon komen van G-Unit, hij was namelijk alleen getekend bij Aftermath. Young Buck alleen bij G-Unit, helaas.

avatar van TheLegacy
Oké nu ik er beter over na denk besef ik dat je gelijkt hebt, had niet eens aan de Interscope breuk van 50 gedacht. Maar het is in ieder geval wel een tijdje zo gegaan dacht ik.

UmindC schreef:
In principe is dit dus geen regulier album. Zeg maar een street album dus?

Ja, dat stond een tijdje geleden ook op Buck's twitter. Hij wilde fans erop attenderen dat het een album was met oude tracks voorzien van nieuwe beats.

avatar van Game
Dat klopt, want When The Rain Drops kwam begin dit jaar al uit met een andere beat.

avatar van UmindC
Dan zou je zeggen dat dit niet bij reguliere albums hoort. Of heb ik het mis?

avatar van TheLegacy
Ja, dat weet ik dus ook niet zeker hij is wel te koop heeft in de eerste week 6400 copy's verkocht.

avatar van MJ_DA_MAN
Hij staat zo goed.

De Schaafkaas
beter dan zijn voorgaande albums. Klinkt veel rauwer, niet zo poppy (met al die grote namen als ex-producers, die totaal niet bij Young Buck's stijl pasten m.i.).

Nog steeds niet hoogstaand, maar een leuk tussendoortje.

avatar van UmindC
Young Buck, sowieso op The Game na het beste wat G-Unit gekent heeft. Met zijn eerste, Straight Outta Cashville, heeft hij een meer dan redelijk album afgeleverd, en ook op diverse gastverses heeft hij laten zien dat hij wel degelijk iets kan. Na zijn breuk met G-Unit - en zij reünie met The Game - had ik ongelofelijk veel zin in nieuw materiaal van de beste man. Daar hij nog steeds bij G-Unit getekend staat, moest hij d.m.v. een zogenoemd ´street-album´ dit nieuwe materiaal naar buiten brengen, zonder gast-artiesten en bekende producers.
Met die voorkennis kom ik tot de conclusie dat Buck een meer dan degelijk album heeft geleverd, met als absoluut hoogtepunt Hood Documentary, wat een geweldige track geworden is. Maar zoals gezegd heeft hij - ook mede doordat het geld op was - geen bekende namen weten te strikken voor dit album, wat ook duidelijk te horen is. De beats zijn soms van laag niveau, en 40 minuten alleen maar naar Buck luister verveelt op ten duur, een leuke gastbijdrage van The Game - wat ik verwacht had - had veel goed gedaan. Zelfs als die track met Lil Wayne, Ups and Downs, hier op had gestaan had ik het een pluspunt gevonden.

Toch trap ik af met 3 sterren, en kijk ik alvast uit naar het moment dat Young Buck zij contract met G-Unit kan verscheuren.

avatar van bennerd
UmindC schreef:
Young Buck, sowieso op The Game na het beste wat G-Unit gekent heeft.

(...)

Volledig mee eens.

PriestMaiden
50 Cent is een sterke zakenman en luisterde wss goed naar Eazy-E.