My Favorite Scar - My Favorite Scar (2010)

Rock / Metal
Label: Universal

1. Liberty Is Dead (3:55)
  2. Waste (4:09)
  3. This Poison Love (3:47)
  4. Kingsize (3:42)
  5. Rain (3:24)
  6. My Favorite Scar (4:12)
  7. No Love Lost (4:20)

met Jan-Chris de Koeijer

8. Burndown (4:27)
  9. Lost (3:20)
  10. Save Me (4:20)
  11. Lie to Me (3:31)
Rizz
Goede band uit Nederland, brengt eindelijk een album uit.
Mooie bandnaam en nummers die snel blijven hangen. Live zijn ze ook erg goed.
Hoop dat ze het voor elkaar krijgen om boven de hype uit te komen ( valt hier op musicmeter wel mee ). Stonden al in het voorprogramma van KISS en Megadeth. Ben benieuwd of ze het ook internationaal gaan waarmaken, daarvoor hebben ze zeker het materiaal, alhoewel de zang me niet altijd kan bekoren.

avatar van Don Cappuccino
Het album staat er eindelijk op! My Favorite Scar, een band die niet uit beginners bestaat, maar uit leden die hun sporen al hebben verdiend in de muziekscene. Gewoon lekker rock met nummers die erg blijven hangen. Het enige nummer wat niet zo geweldig is is Rain. De rest is erg goed, de bijdrage van Jan-Chris de Koeijer van Gorefest op No Love Lost is erg gaaf! Sommige nummers hebben radiopotentie zoals Kingsize wat na de eerste keer gelijk de hele dag in mijn kop blijft hangen. 4 sterren voor dit album, je hoort niet echt dat dit uit Nederland komt, het had net zo goed uit Amerika kunnen komen.

Wie benieuwd is naar het album kan via YouTube legaal via Universal het album compleet beluisteren:
My Favorite Scar - My Favorite Scar

avatar van james_cameron
Uitstekende rockplaat met hier en daar een metalen randje. Goed geproduceerd en zeer verzorgd in elkaar gezet. De band klinkt zeer overtuigend en heeft de beschikking over prima songs. Zowel in het hardere als het meer ingetogen werk weet de band sterk uit de hoek te komen. Het album kent ook geen zwakke songs. Het gitaarwerk is lekker heavy en de zang is indrukwekkend. Het doet allemaal zeer amerikaans aan, maar dat is niet als kritiek bedoeld. Zeer geslaagd debuut.

james_cameron schreef:
Uitstekende rockplaat met hier en daar een metalen randje. Zeer geslaagd debuut.
Geheel mee eens! Eindelijk weer eens een prima rockalbum (van Nederlandse bodem)! Vooralsnog 4****

avatar van aartman1992
Zojuist dit album gehaald. Klinkt toch wel erg fijn voor een Nederlands album! De band is wel vrij gehyped door Universal, hopelijk doen ze dit eer aan. Had ze al half-om-half tijdens het Kiss concert gezien, maar was toen jammer genoeg niet erg oplettend. Hopelijk krijg ik binnenkort weer de kans om ze lilve te zien. No Love Lost klinkt wel heerlijk bruut.
Vooralsnog een 3,5. Maar dit wordt heel waarschijnlijk binnenkort omhoog gegooid naar een vier zodra ik hem lekker op me gemak heb kunnen beluisteren.

avatar van RobbesTT
Een collega van mij had ze gezien bij Kiss
ik was toch benieuwd geworden naardat ik een stuk in
de Veronica gids las

en het spreekt mij zeer aan deze band
ik zie ze graag als voorprogramma van grote bands

Stijn_Slayer
RobbesTT schreef:

ik zie ze graag als voorprogramma van grote bands

Ik niet. Ik heb me kapot geërgerd bij KISS. Van wat ik zo meekreeg waren veel mensen uit het publiek niet zo blij met My Favorite Scar (wie zet zo'n band nou ook bij KISS in het voorprogramma?). Op plaat vind ik er nog minder aan.

Een mengelmoesje van alle populaire rock en metalstijlen. Ik hoor geen enkel eigen geluid.

Rizz
Tja, kom je als Nederlander met je kop boven het maaiveld... dan weet je wel wat er gebeurt.
Ik ben het met Stijn eens dat ze niet echt een eigen sound hebben, maar ik vind de nummers daar net iets te lekker voor om ze dat te verwijten. Als het maar rockt, en dat doet het zeker.

avatar van Don Cappuccino
Origineel is de band niet, maar dat gebeurt de laatste tijd toch zo veel niet meer dat bands origineel zijn.

Stijn_Slayer schreef:
Precies! My Favorite Scar verdiend beter dan om een het voorprogramma van KISS te moeten spelen.

avatar van Ayreonfreak
Ik ben nog niet echt overtuigd van deze band. Het klinkt allemaal wel goed, maar niet briljant. In mijn ogen is deze band wel gehyped. Ik heb zwak voor andere Nederlandse bands dan deze. Krijgt teveel aandacht voor een weinig origineel album in mijn ogen. Niet dat dat een must is, maar goed, hier wordt je mee dood gegooid in de pers en een band als Day Six, ook erg goede progressieve metal, bijna niet. Waste klinkt overigens wel heel erg Lacuna Coil.

Rizz
Day Six even geluisterd, maar dan vind ik MFS toch iets stoerder. Muzikaal wel erg goed trouwens maar die stem doet me helemaal niks.
Dit album is inderdaad enorm gehyped, maar ja, niet dat de band uit het niets komt, ze timmeren al jaren aan de weg (en nee, inderdaad ze zijn niet de enige).
Maar altijd maar zeuren op Nederlandse acts die meer in de aandacht komen dan anderen vind ik irritanter dan gehypte bands. Volgens mij moeten Nederlandse bands in hun biografie zetten dat ze allemaal Amerikaanse achtergronden hebben

avatar van Don Cappuccino
En Amerikaanse bands dat ze Nederlandse achtergronden hebben zoals Matt DeVries van Chimaira die als hobby fietsen heeft. En dat is nog echt waar ook! Maar dit album is erg goed, niet bijzonder, gewoon sterke nummers en ik verlaag mijn beoordeling naar 3,5 ster, omdat ik 4 sterren iets te hoog vind voor gewoon goed.

avatar van Ayreonfreak
Rizz schreef:

Ach, jij noemt het zeuren, ik stel het alleen vast. Maar als jij MFS stoerder vind dat Day Six dan begeef ik mij zeker op een ander vlak. Deze band geeft mij een beetje een Velvet Revolver gevoel. Dat is vervolgens weer geen compliment. Geen probleem derhalve.

Don Cappuccino schreef:
Maar dit album is erg goed.
"My Favorite Scar (2010)" is zo goed dat het album zeer beslist in de HB album top 10 2010 komt. Ik draai het album dag en nacht en ik kan er werkelijk geen genoeg van krijgen. Een hele * erbij, 5***** dus .

avatar van Killeraapje
Mijn vriendin kwam hier vandaag dolgelukkig mee aanzetten en ik moet zeggen dat ik dit voorlopig een erg goed debuut vind. Ga hem eerst nog een paar keer luisteren maar voorlopig zet ik hem heel optimistisch op 4,5 want eerlijk is eerlijk het luisterd heerlijk weg. Ga ze zeker live zien zodra ik er de kans voor heb.

avatar van Don Cappuccino
Ik ben het album eigenlijk een beetje beu. Ik hoorde vandaag This Poison Love op Kink FM en ik dacht: Wat een standaard rocknummer is dit, zeg! En eigenlijk is het hele album zo. Daarom ga ik een ster er afhalen. Paar nummers zal ik blijven draaien, namelijk Liberty is Dead en No Love Lost, dat zijn de beste nummers van het album.

avatar van legian
gisteren bij alter bridge gehoord, en dat was meteen de eerste kennismaking.
ik moet zeggen dat het wel lekker klonk niet speciaal maar gewoon wel lekker, ik zal binnenkort de plaat eens in zijn geheel beluisteren, en dan zullen we kijken als dit wat waard is of niet.

avatar van legian
nu zo'n 2 keer geluisterd, moet zeggen het klink wel goed maar niet echt speciaal, maar zo ff tussendoor is 't een prima album, mischien dat ze nog wat meer een eigen sound krijgen in de toekomst. hoop het wel eigenlijk

avatar van Maurice-FR
Toch wel een redelijke album voor een band uit Nederland. Zitten zeker nummers in die blijven hangen, hoewel de zang niet altijd even sterk is geef ik hem toch 3*