New Order - Waiting for the Sirens' Call (2005)

Rock / Dance
Label: Warner Bros.

1. Who's Joe? (5:41)
  2. Hey Now What You Doing (5:16)
  3. Waiting for the Sirens' Call (5:42)
  4. Krafty (4:35)
  5. I Told You So (6:00)
  6. Morning Night and Day (5:12)
  7. Dracula's Castle (5:40)
  8. Jetstream (5:23)

met Ana Matronic

9. Guilt Is a Useless Emotion (5:39)
  10. Turn (4:36)
  11. Working Overtime (3:25)
  12. Guilt Is a Useless Emotion [Mac Quayle Vocal Mix] * (6:29)
  13. Krafty [Japanese Version] * (4:33)
  14. Krafty [The Glimmers Twelve Inch Extended] * (6:55)
  15. Krafty [Phones Reality Remix] * (7:07)
Ik mag toch hopen dat dit niet de officiele hoes wordt. Wat een lelijk ding.

avatar van Yak
Yak
Wat moet New Order in godsnaam op Tigerbeat6?

avatar van titan
titan (crew)
herman schreef:

Ik mag toch hopen dat dit niet de officiele hoes wordt. Wat een lelijk ding.

De single Krafty heeft ook al zo'n no-nonsense hoes, dus het zou me niets verbazen. Op de homepage van New Order staat deze hoes ook als het definitieve artwork opgenomen.

Het doet me denken aan hun vroegere hoezen (ook hun 12"'s), maar vind het wel minder mooi. Ik vond de hoes van Get Ready heel erg gaaf, vandaar dat ik enigszins teleurgesteld ben. Nouja, als de muziek maar goed is.

avatar van Nanne
Sjonge, weer iemand die de promo te pakken heeft. Ben ik de enige die zit te wachten op de release.? Als iemand me aan die files kan helpen zeg ik geen nee

avatar van Yak
Yak
Yak schreef:

Wat moet New Order in godsnaam op Tigerbeat6?

Oke, het is blijkbaar aangepast.
Toch jammer, had me wel interessant geleken.

avatar van John Doe
''Morning Night And Day'' draai ik alleen nog vaak. Zal toch écht de rest wat vaker moeten gaan luisteren om tot een waardering te komen (die niet al te hoog lijkt te worden).
It Happens. It Always seems to háppen! Heerlijk stuk.

Hoe kan deze nu al gerecenseerd worden? Of zitten hier alleen maar muziekjournalisten?? (Ben stiekem jaloers)

De single vind ik in ieder geval erg goed. Mooie clip ook.

Ik las dat de heren van New Order de laatste jaren zoveel hebben geschreven dat ze er gelijk een 2e album achteraan doen. Deze komt begin 2006 uit.

Las dit overigens in de laatste OOR waar ze een flinke special over New Order en Joy Division hebben. Altijd leuk natuurlijk .

Vandaag heb ik die Oor maar 's gekocht. Ik ben benieuwd. In mijn koopwoede ook maar meteen de Mojo meegenomen met eveneens een inkijkje in het hele JD-gebeuren en een extra CD met postpunk van 1978 tot 2005.

Ondertussen heb ik gelezen dat de tweede helft van de CD meer voorborduurt op het geluid van de platen voor Get Ready en dat maakte me erg nieuwsgierig (denk Technique, denk meer electronisch).

avatar van Nanne
hier kan je de nieuwe nummers beluisteren.

Ik moet het nog wat vaker horen allemaal, maar tot nu toe vind ik het toch een stuk minder dan Get Ready. Dat was echt een linkse directe waarbij ik nog net niet K.O. ging, dit album zorgt hooguit voor een blauwe plek. Guilt Is A Useless Emotion springt er vooralsnog bovenuit voor mij.

avatar van titan
titan (crew)
Ik vind dit ook minder dan Get ready, maar daar is op zich niet veel voor nodig. In vergelijking met dat meesterwerk is Waiting for the sirens'call weer wat meer dancegericht, al is het zeker geen terugkeer naar de sound van Technique zoals ik menigeen heb horen beweren. Het is gewoon een prima plaat die net als Get ready afsluit met het zwakste nummer van het hele album. New order heeft haar bestaansrecht weer met een paar jaar verlengd.

avatar van Nanne
Tja, als rechtgeaarde NO-fan moet ik deze cd natuurlijk aan de hand van het origineel bespreken. Ik zit nu te luisteren naar WFTSC over de stereo. Jawel heb de originele cd in huis. En het klinkt erg goed. Heel erg goed zelfs. Wat valt op:
Het gitaarwerk klinkt veel beter door inbreng van Phil Cunningham. Helaas nog steeds geen Gillian Gilbert
Mooie heldere productie.
De cd bestaat merendeel uit gitaarnummers, die fraai worden ondersteund met synthpartijen (zeg maar ongeveer zoals bij Turn my way en 60mph). Tja en dan altijd weer dat briljante geluid van Peter Hook's basgitaar: voorspelbaar, maar altijd fantastisch.

Favorieten op dit moment:
waiting for the sirens call
krafty
mornin night and day
turn

Op dit moment vind ik dat deze cd meer uitgebalanceerd klinkt dan Get Ready. Daar stonden 3 baggernummers op (Slow Jam, Rock the shack, Run wild). Op deze cd is er meer eenheid. Enige vreemde eend in de bijt is Working overtime (doet nog het meest denken aan Rock the Shack en Iggy's Lust for life). Past hier dus echt niet bij. Maar ze doen het toch maar, haha. Wat een heerlijk eigenzinnig bandje is dit toch.

avatar van John Doe
Speciale groep inderdaad. Zeer uitgedachte pop. Directe, simpele maar goed bedachte teksten. De eerste keer valt het hier evanals bij ''Get Ready'' wat dom/simpel in de oren, maar na een paar keer luisteren begint het toch te bevallen. ''New Order'' brengt met dit album weer speciale goede gevoelens naar boven die ik van geen andere groepen krijg. Dit is idd een schoon geproduceerd, misschien wat slap, maar daardoor open beluisterbaar album. Hierdoor hebben ze wat subtiele intonaties gelegd kunnen leggen die na vaker luisteren positief opvallen. Goede inheid ook zoals Nanne zegt. (wel vind ik alle nummers van ''Get Ready'' stinkend goed ) 3,5*

waardering per song:

Working Overtime ***

absoluut hoogtepunt: Guilt Is A Useless Emotion
absoluut dieptepunt: I Told You So

avatar van John Doe
- Who’s Joe? ***1/2 Soort Jimi Hendrix (Hey Joe) concept.
- Hey Now What You Doing **** Prachtige directe boodschap. Wat foute onvergangen kwa sfeer. Productie over het algemeen bij dit album klinkt goedkoop, maar ze lijken het ook echt zo te willen. De gitaren op het einde zetten dit weer een beetje recht, maar waar het stopt had het nog even los door moeten gooien, dit is te ingehouden. Waar zitten de punten in dit album waar van die haast perfecte volle stukken zitten zoals in ''Get Ready'' veel te vinden is.
- Waiting For The Sirens’ Call *** Dit is één van de weinig goed geproduceerde nummers, maar het raakt me niet, net zoals bij Get Ready het superdegelijke ''Turn My Way'' me eerst niet zo aansprak.
- Krafty *** Geen spirit lijkt er in dit nummer te zitten, maar je kan ook zeggen vreemde spirit. Wel best prettig om op te hebben. Geinige Air-achtige akkoorden worden weer uit de doos gehaald die ook in het laatste nummer van ''Get Ready'' werden gebruikt, waar net als hier de meest zoetsappige sfeer werd afgeschilderd.
- I Told You So ***1/2 Heeft een soort jaren 80 feel (niet dat ik daar veel van heb meegemaakt), erg speciaal nummer, aardige overgangen. Tekst bevalt me. Hoe het dan afloopt is een beetje slordig.
- Morning Night And Day ****
- Dracula’s Castle ***
- Jetstream **** Vanaf het moment dat het refrein losschiet verandert het nummer geheel en wordt het zeer goed, die gitaar van ze altijd past dan net weer even niet hier. Geweldige vrouwenvocalen in samenspel met de zanger. Zij mag wel wat nummers van hem overnemen, want haar solo stukje is beduidend beter
- Guilt Is A Useless Emotion ***1/2 Mooie opbouw. Weer speciale goede vrouwenvocalen hier. Mooie lyrics in het begin. Dan veranderd ook hier het nummer flink. Wat erna komt is niet zo goed als in ''Jetstream''. Bij de relatief vele geluiden in dit nummer had wordt er meer van de productie gevraagd, maar die is niet goed genoeg. Voor 4 minuten hadden ze echt moeten stoppen, want dit is erg slecht.
- Turn ***1/2 Goed geproduceerd nummer, pakt met niet zo erg.
- Working Overtime ***1/2 Ook heel aardig.

Rare productie dus. Erg ruw, wel speciaal. Eigenlijk heeft het album best wat te bieden, maar er zitten ook veel slechte stukken waar ik doorheen moet als ik alles wil beluisteren. Het album is ook een beetje te soft, er wordt bijna nooit uitgehaald. 3,5* lijkt me fair tegenover ''Get Ready'' die toch een keer naar 5* kan stijgen

beaster1256
ik vind die new order weer niet vet altijd hetzelfde , en die bernard zou beter stoppen met zingen , als je dat zingen kan noemen, alleen hookey is altijd cool , geef mij maar power , corruption and lies

Geran
Kan hier eigenlijk weinig over zeggen, maar ik vind Krafty wel een leuk nummer, en de clip is zo lief Ben benieuwd naar de rest..

niet echt consistent, maar het blijf New Order. Op z'n slechtst beter dan de rest...

Serieuze teleurstelling. Ik vond Get Ready geweldig, maar hier staat geen nummer op dat tot aan de knieën komt van 60 MPH, Crystal of Rock the Shack.

Ik vind Rock The Shack juist een van de mindere nummers van Get Ready, zo niet het minste. Maar Crystal is inderdaad f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h!

Van dit album vind ik Guilt Is A Useless Emotion het niveau van Get Ready nog wel halen.

Trouwens ook erg goed: de Phones Reality Mix van Krafty. Beter dan de albumversie en heel erg New Order!

avatar van VanDeGriend
Ik vind het album ten opzichte van Get Ready en ook ten opzichte van diens voorganger Republic (van 12 jaar teug alweer zeg) zwaar tegenvallen. Meer van hetzelfde, zeg maar wel het vertrouwde geluid, maar dan zwakkere songs. Geen van de nummers blijft hangen.

avatar van Castle
1,5
Voor mij nog altijd het minste NO album...
Het eerste NO album waar ik niet doorheen kom, brrrr
Maarja wel gekocht om toch te hebben, anders klopt rijtje NO niet

Electro_
I Told You So en Krafty vind ik geweldige nummers.

janhfjager
beaster1256 schreef:
die bernard zou beter stoppen met zingen , als je dat zingen kan noemen..

Dracula's castle vindt ik een leuke. Eigenlijk vindt ik de hele plaat fantastsisch. Echte pop, goed melodieus zoals het N.O. betaamt. En die vocalen.. die blijven jong en zo heerlijk fris, maar je hebt gelijk, goed zingen is anders.

Over niet kunnen zingen: luister eens naar het BBC 1 radio live in concert. De Vocalen van Sumner klinken hier helemaal als die van een jong ventje. Heel charmant. Met wat oefening kan iedereen het.

Kid A(cid)
Mijn enigste New Order album. Eerst had ik zoiets van: 'OK, de electronica lijkt niet op Blue Monday en de rock lijkt niet op Joy Division', maar de tweede luisterbeurt begon ik hem te warderen. *3,5

Ik vind het sjiek dat een groep die al meer dan 20jaar meedraait nog altijd zo'n actuele en goede muziek kan brengen. Daar kunnen veel nieuwe groepjes (vaak ééndagsvliegen) nog een puntje zuigen.
Guilt Is a Useless Emotion is echt een super nummer !

Kid A(cid)
Hmm... Er staan zeg maar geen nieuwe Blue Mondays op dit album, maar nieuwe True Faiths ofzo Ik schrijf er later wel een stuk over ofzo.

avatar van Helicon
Goed album van NO. Het titelnummer, Krafty en Guilt is a useless emotion zijn erg fijne nummers.