De beste man zal altijd herinnerd worden vanwege die ene dikke hit. Hoewel al een verleden bij The Undertones is dat stukje verleden altijd over het hoofd gezien met name in Nederland.
Daarnaast is die 'hit' ook verbonden met de jaren 80, en daarmee komen er vaak ook direct een hoop cliches uit de kast en dat is niet helemaal terecht. Hoewel de voorgaande 2 platen niet slecht zijn vormt 'Songs' man's meest volwassen schijf. Sharkey heeft een karakteristieke stem met eigen signatuur, ik hou er wel van. De nummers klinken rijp en de productie is wat warmer in vergelijking met zijn eerdere worpen. Hier en daar soulvol (Women And I, I've Got News For You) dan weer folkachtig; After The Mardi Gras en She Moved Through the Fair tot aan swingende pop; Sister Rosa. Hoewel het zeker geen topper betreft - de plaat bevat net teveel balladachtige songs die de vaart eruit halen - bezit de man wel het vernuft om een setje prima songs te componeren. Na deze plaat ging Sharkey zich achter de schermen richten op productiewerk, hij vond het mooi geweest. Wellicht mede ingegeven door het feit dat het momentum voorbij was en het publiek niet meer zat te wachten op Sharkey.