Film School - Fission (2010)

Label: Hi-Speed Soul

1. Heart Full of Pentagons (4:16)
  2. When I'm Yours (3:49)
  7. Still Might (3:46)
  8. Distant Life (2:51)
  9. Sunny Day (3:31)
  10. Bones (4:16)
  11. Nothing's Mine (4:54)
  12. Find You Out (4:32)
avatar van nognooit
Aardig indie rock plaatje, maar weinig nieuws onder de zon.

avatar van WesleyX16
Ik vind dit een geweldige band. En dit album stelt mij zeker niet teleur.

Als ik dit album eerder had gehoord, dan had hij gewoon op 1 in mijn lijstje gestaan.

avatar van evil23
De eigenzinnige frontman van Film School Greg Bertens heeft met (het door hem zelf geproduceerde) Fission na 2 kwalitatieve albums gekozen voor een wat andere muzikale aanpak. Er sluipen op dit album wat meer electronische klanken door sommige tracks, en er is de nodige ruimte ingeruimd voor de etherische vocalen van Lorelei Plotczyk, die af en toe ook al op de vorige plaat Hide Out was te horen. De overheersende poppy sound is even wennen maar levert uiteindelijk wel sterke nummers op . In 2012 verschijnt er geen nieuw materiaal van Film School, wel staat er een ander project op stapel van zanger GB getiteld Sacred Caves met voormalig FS gitarist Nyles Lannon.

avatar van WesleyX16
Ik heb begrepen dat ze aan nieuwe songs bezig zijn. Ik ben benieuwd of dat ook wil zeggen, dat er dan ook een nieuw album op komst is.

avatar van evil23
Eind Januari verschijnt er eindelijk nieuw materiaal van Film School. Een Ep getiteld June. De eerste track City Lights is een mooie dreamy song.