Crystal Fighters - Star of Love (2010)

Spanje
Dance / Pop
Label: Zirkulo

1. Solar System (3:58)
  2. Xtatic Truth (3:38)
  3. I Do This Everyday (3:45)
  4. Champion Sound (3:25)
  9. Swallow (4:31)
  10. With You (4:23)
  11. Follow (3:16)
avatar van mk1992
Opzich een best aardige plaat, de band is zeker geen eendagsvlieg met hun hit 'Plage'. Maar echt prettig in het gehoor ligt deze bij mij dan ook niet, vooral het begin van de plaat is bij vlagen retenerveus. Jammer

avatar van Madjack71
Ook hier...Plage is het meest aansprekende. Voor de rest her en der nog wel wat leuke ritmes, maar te weinig gewicht om een heel album te kunnen dragen.

Grappig wat een hit kan doen met een album. In het begin hoorde je niemand over Plage en nu vind iedereen het opeens het beste nummer.

Voor mij blijft Xstatic Truth de favoriet, maar wel apart dat die erop staat. Is ook alweer een nummer uit 2008 ofzo?

LoveStoned
Star of Love is een album met twee kanten. De helft van het album is geweldig, een paar nummers (I Love London en I Do This Everyday zijn hoogtepunten te noemen uit muzikaal 2010. Xtatic Truth kende ik alweer een paar jaar, maar het was niet storend deze terug te horen op het debuut van deze Spaanse band. Helaas zit er ook genoeg rommel tussen. Met name bij het draak van een nummer Plage sprint ik naar de stereo toe om op volgend nummer te drukken. Wat een nietszeggend, enorm irriterend rotnummer is dat. Toch blijft Crystal Fighters' eerste aanwinst het luisteren waard.

avatar van klaezman
Wat een fantastische fuifnummers. De band dan hè, ultiem festivalmateriaal. En van disco houden ze ook: NINE LICKS: Wie // Crystal Fighters, de Robin Hoods van 2011. ... - ninelicks.nl

avatar van Sfeermaker
Divers en toch wisselvallig. Veel stijlen en invloeden te horen op dit album, erg prettig. Wat zwakke songs en een aantal sterke songs. Met At Home als persoonlijke favoriet.

avatar van MAS
MAS
Ik heb dit gecheckt omdat ze op Mundial komen. Opzich wel een leuke plaat. Ik denk dat het live wel goed tot zijn recht komt.

avatar van Shinobi
Ik had verwacht meer nummers in de trant van Plage te horen, maar wow wat een verscheidenheid aan stijlen staat hierop zeg. Ik hoor o.a.: dance, dubstep, metal en uiteraard pop.

Doordat er niet één stijl aangehouden wordt ligt het album ietwat moeilijk in het gehoor, maar desondanks is het wel te prijzen dat ze de durf hebben om met zoiets te komen.

3,0 Sterren.

Live zijn deze gasten zoveel beter dan op dit album. Op het album is het allemaal nog wat timide, maar alsnog zeer goed luisterbaar

avatar van Jean Renault
1,5
Beetje flauw album. Zo goed als geen sterke songs, weinig spanning en gewoon geen leuke muziek. Misschien op een festival, als ik high ben.

Op Lowlands vond ik dit erg leuk, maar ik denk dat ik het als album echt een stuk minder vind maar ik zal het een kans geven binnenkort.