Josh Rouse - Nashville (2005)

Label: Rykodisc

1. It's the Nighttime (4:04)
  2. Winter in the Hamptons (3:08)
  3. Streetlights (4:24)
  4. Caroliña (3:30)
  5. Middle School Frown (3:23)
  6. My Love Has Gone (4:18)
  7. Saturday (4:22)
  8. Sad Eyes (4:48)
  9. Why Won't You Tell Me What (3:49)
  10. Life (3:46)
Winter in the Hamptons heeft een prachtige video (te zien op zijn website). De rest van het album nog niet gehoord...

avatar van Dielie
deze ga ik morgen halen, is mooi, rustig

Het is een van zijn beste en vrolijkste!

avatar van Dielie
heb moeten keuzes maken en heb hem niet gekocht, ma ik schaf hem zeker nog aan!

Ben benieuwd, vond z'n vorige album al erg lekker.

Why Won't You tell me what is het hoogtepunt van dit album. Heel sfeervolle cd, niks met Nashville te maken eigenlijk...

avatar van henrico
Prachtig album. Mooie stem, fraaie melodieën.

beaster1256
schitterende cd , met 10 prachtige nummers , zeer goeie teksten , en goed gespeeld , enigste minpuntje is , het album is redelijk kort , zo'n 33 minuten , maar alle nummers zijn prachtig , aanrader

avatar van Den7482
Recentelijk pas kennisgemaakt met Josh Rouse dmv zn nieuwste album Subtitulo en voor mij reden om eens in zn oudere werk te verdiepen, te beginnen met Nashville...
Wat een geweldig mooi album is dit zeg!! Tekstueel gezien wat minder opgewekt dan Subtitulo, maar ik vind het album nog wel een trapje hoger! Ik las ergens dat Nashville vlak na zn scheiding is opgenomen en Subtitulo in Spanje, waar hij zich heeft gevestigd in een klein kustdorpje en daar gelukkig is met zn nieuwe liefde en daar ook over zingt. Leuk om die verschillende contrasten ook te horen.
Anyway, Nashville behoort gelijk tot één van mn favo albums en ik zal de komende dagen de rest van zijn repertoire eens checken!
De beste nummer van Nashville vind ik It's the Nighttime, Winter in the Hamptons, Streetlights en My Love Has Gone.

Ik vind Under Cold Blue Stars toch wel ferm onderschat en zijn beste album maar dit album is ook erg geweldig!

avatar van Grandmaster
Pas onlangs op het spoor gekomen van dit prachtige album dankzij Mathilde Santing die My love has gone en Under your charms van het album 1972 opnam voor haar recent verschenen CD. Under your charms werd door haar tot titelsong gebombardeerd en is een voortreffelijke coververzameling geworden. Waarmee meteen het nut van een goede cover is bewezen, want of ik ooit Josh Rouse zelf ontdekt zou hebben...???

Hoe geweldig mooi is sad eyes.

Zijn er hier dan amper mensen die nog op de grandiose 1972 gaan stemmen? Nashville is inderdaad mooi, maar stelt nog heel weinig voor vergeleken met z'n voorganger. En ik overdrijf maar een heel klein beetje.

avatar van Oldfart
Vanzelfsprekend stem ik alleen op wat ik ken; dit is mij volledig onbekend. Dat moet volgens jou dus veranderen?

Oldfart schreef:

Zeer zeker. Geef de man een kans en begin bij dit album. Verwacht geen loeiende gitaren, maar juweeltjes van liedjes, met prachtige melodieën.

Beter dan 1972, maar minder dan Subtítulo.

Meesterlijk mooie liedjes. Wat een ontdekking. Als je dit mooi vindt kan ik naamgenoot Josh Ritter aanraden.

Klopt, lijkt er erg veel op.

DonDijk
Wat een mooie verzameling diverse liedjes die kunnen ontroeren en blij kunnen maken. Voorzichtig beginnen met 4,0 maar ....

avatar van Bibendum
Prachtige plaat, staat in mijn persoonlijke top tien.
Je hebt de skiptoets nergens nodig, alle 10 nummers hebben hun eigen specifieke nut in het geheel. Tot nu toe zijn beste plaat, de opvolger Subtitulo vind ik minder en leg ik tot op vandaag nog maar weinig meer op. Deze blijf ik draaien, zeker op mooie lente- en zomerdagen.

Zou qua geluid op Josh Ritter lijken, zegt Kuifje...
Josh Ritter ken ik enkel van naam, moet ik dus nog eens uitchecken.

avatar van robbrouwer58
Ook dit album van Rouse is een juweeltje!

avatar van oruiz
wow. Het kwartje valt pas een dik jaar later. Wat een pareltje deze plaat. Prachtige pop liedjes, zoals pop dient te klinken

avatar van Shangri-la
Ik gooi hem ook naar 5 sterren. Ik luister dit album dit album al sinds de dag dat hij uitkwam en heb hem sinds kort origineel aangeschaft. Deze plaat gaat niet vervelen, klasse!!!!

avatar van musicfriek
Dit is wel de mooiste ontdekking van de laatste paar maanden voor mij, wat een heerlijke, dromerige, soms zweverige popliedjes. It's the Nighttime is een voortreffelijke opener en ook de rest van het album sluipt meer en meer in je hoofd.

Thanks Shangri-la, ik keek even in je top 10 en zag deze staan en ziehier: een succes

avatar van Shangri-la
Leuk dat je hem ook ontdekt hebt friek, je zult merken dat de plaat je niet snel meer loslaat als hij je eenmaal te pakken heeft.

Social_Mask
Een aantal 'makkelijke' nummers, maar ook een paar waarvan je denkt 'Hatsikidee!', Sad Eyes bijvoorbeeld. Dat dromerige geeft een heerlijk gevoel, maar op sommige momenten wil ik toch wel net wat meer dan dat. Rouse weet dat niet overal te geven.

Social_Mask
Why Won't You Tell Me What is echt een verdomd lekker nummer. Staat hier al een tijdje op repeat. Het tweede deel is sowieso het beste deel van "Nashville". Alleen de afsluiter is wat 'kleurloos'.

avatar van My Addiction
Een mooie en eerlijke CD. Mijn grootste favoriet is my love has gone.
Dat is toch echt een prachtig nummer.
Soms doet hij me teveel aan bryan adams denken die zacht zingt, maar toch haalt hij op sommige nummers een unieke stijl

avatar van likeahurricane
Mooi album met mooie sfeer:

Streetlights live in Utrecht

avatar van stef212
Zitten ook veel The Smiths-stukjes in vind ik. Vooral 'Winter in The Hamptons' doet me qua frasering enorm aan een Bigmouth denken...

avatar van Zoute Popcorn
Deze man doet me denken aan Wilco. Fijn album dit trouwens