Stille Volk - Nueit de Sabbat (2009)

Frankrijk
Folk
Label: Holy

1. La Danse de La Corne (6:17)
  2. Joglar (6:42)
  3. Banquet (4:25)
  4. In Taberna (2:57)
  5. Forêt D'outre-tombe (4:44)
  6. Erégie Nocturne (5:40)
  7. Mascaria (6:33)
  8. Ivresse des Dieux (5:43)
  9. Bestiari (4:42)
  10. Gaste Flamme (5:32)
  11. Nueit de Sabbat (8:50)
Een heel leuk album van deze pagan folk band uit de Pyreneën. Dit album is het meest folk achtige album van deze band. Enkel akoestische instrumenten, dus het metal gedeelte blijft redelijk achterwege. De plaat begint al bijzonder vrolijk met 'La danse de la Corne' en dat gaat zo door. De teksten zijn in het Frans, Occitaans en wat Latijn denk ik.
Zeker als ik het vergelijk met de andere albums van Stille Volk is deze het meest toegankelijk. De zang is redelijk op toon (dat was eerder wel wat anders), maar soms vliegt men uit de bocht, al met al een verrassend goed folk album. Het wordt bijna nergens lieflijk, daar is deze band weer wat te uitgesproken voor, maar bij sommige nummers hoor je toch de echte folkmuziek erin terug. Teksten zijn voor mij niet allemaal te ontrafelen, maar gezien het feit dat Stille Volk ook pagan folk wordt genoemd zal er redelijk wat natuur en natuurgodsdienst in voorkomen.
De muziek lekker hard op zetten en laat je maar meenemen met de middeleeuwse folkachtige klanken.