Right Said Fred - Up (1992)

Label: Charisma

1. A Love for All Seasons (4:16)
  2. No-One on Earth (3:23)
  3. I'm Too Sexy (2:50)
  4. Do Ya Feel (4:34)
  5. Is It True About Love (4:57)
  6. Deeply Dipply (3:21)
  7. Swan (3:10)
  8. Don't Talk Just Kiss (4:01)
  9. Upon My Heart (4:19)
  10. Those Simple Things (5:08)
avatar van Gajarigon
Fantastisch gewoon!

avatar van musicfriek
Gajarigon schreef:
Fantastisch gewoon!

Fantastisch slecht gewoon!

Mojo Pin
I'm too sexy for my shirt, too sexy for my shirt

Een pakkende melodie ook.

Feeder
Dit is werkelijk vreselijk, alhoewel ik wel een boontje heb voor "don't talk just kiss". Maar de rest van de plaat is werkelijk SAAI en een kwelling voor het oor.

Ik ken eigenlijk alleen de hitsingles en die zijn ondanks dat ze slecht zijn ook wel erg vermakelijk.
Nu met die clip erbij (die meneer vind zichzelf nogal lekker geloof ik) is het eigenlijk alleen maar hilarischer.
Ik hou het maar bij het kennen van de hits denk ik

EVANSHEWSON
A Love for All Seasons is vermakelijk goed; De hitsingles 3,6 en 8 blijven echt toppertjes, dit sluit erg aan bij de klassieke jaren zeventig disco, dus niets mis mee; De rest van het album kan er mee door, maar ook niet meer dan dat.
Besluit : ***

avatar van LeRoi
......Goeie plaat man.......als je het allemaal niet te serieus neemt natuurlijk (en naast je haar ook je shirt maar goed zit....vanzelfsprekend)

Mojo Pin
Precies, dit is gewoon zo heerlijk gay

Joy
pakkende melodie

ik hoor het nu op de radio en de synths spelen exac een o zo bekende riff van jimi hendrix, ben ff kwijt welk nummer

deeply diply is onvergeetlijk

feestplaat

avatar van hellboy.ray
dit album weer eens geluisterd...
en het is toch eigenlijk best wel leuk...
I'm Too Sexy & Don't Talk Just Kiss, briljant!
Deeply Dipply ook leuk!
De 2007 re-release heeft ook nog What A Day For A Daydream

leuk album dus voor een flauwe werkdag
of voor een maf begin van het weekend!!!

avatar van Sjaan
lekker lang album ook....

avatar van T8T
T8T
Typisch een easy listening plaat. Het meest in de buurt komt voor mij het album van Stakka Boo - supermarkets. Ook zo'n vergete groepje dat even piekte en daarna met de noorder zon verdween.
Toch kom ik in musicmeter dit album Up tegen en dat verbaast me enigzins wel.

avatar van PEN15
Dit is nou geweldige muziek voor op een turn up the bass uitgave
Comedy Punchline Rimshot Drum Sound Effect !!

Sorry ik zeg dat graag om de draak te steken, die grappen vertelden wij thuis sinds 1992. Nooit geweten dat een paar knakkers die totaal niet kunnen zingen en van wie die videoclips op de lachspieren werken 8 cd's uitgebracht hebben. Het gaat vast regelrecht door naar de refurbished cd rekken van de poundlands en poundstretchers
Telkens weer als ik naar deeply dippy probeer te luisteren is het toch net of die gast zijn adem inhoudt?

Vijf jaar geleden zag ik ze nog voor het laatst in een soort van nineties terugblik, waren ze uitgenodigd om hun bekendste hit, Too Sexy te gaan zingen. Het was zo ongelovelijk slecht, alsof ze het met opzet doen...zou dat het kunnen zijn?

Ik heb nog eens bij een uitverkoop van Free Record waarbij bepaalde zooi écht weg moest voor een dubbeltje die videoband van UP gekocht, het was altijd een mikpunt van spot geweest. Hah zeg me ajb dat je die gratis bij een pak stroopwafels hebt gekregen!! Oh nee hoor, bij een zak tuinbonen! Wordt misschien nog eens veel geld waard

avatar van Funky Bookie
Mijn ultieme guilty pleasure.
Ik kan een stoer verhaal vertelen ver ingenieuze melodielijnen, maar dat is onzin. Het is allemaal ontzettend catchy. Toen ik hem vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens draaide, bleek ik nog van A tot Z mee te kunnen blèren.
Dit was de soundtrack van 1 mijn leukste zomers en daardoor heb ik een zwakke plek voor deze band ontwikkeld en valt de score belachelijk hoog uit.

avatar van Bubblez
Funky Bookie schreef:

Haha, ik ondervond onlangs precies hetzelfde

avatar van Poles Apart
Ik weet nog dat destijds de hoes in de platenzaak er echt uitsprong. Dan had je bij zo'n zaak de Album/CD Top 40 aan de muur hangen, en deze, vanwege het ontwerp, trok telkens al van ver de aandacht.

Vele jaren later deed de (tweedehands) LP, op de markt in York, hetzelfde. Toen ook maar gelijk meegenomen, en nog geen seconde spijt van gehad. Prima pop-album.