Frank Zappa - Boulez Conducts Zappa: The Perfect Stranger (1984)

Avant-Garde / Rock
Label: Angel

1. The Perfect Stranger (12:44)
  2. Naval Aviation in Art? (2:45)
  3. The Girl in the Magnesium Dress (3:13)
  4. Dupree's Paradise (7:54)
  5. Love Story (0:59)
  6. Outside Now Again (4:06)
  7. Jonestown (5:27)
avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
“Ai, ai, ai, the sequel.”

Als ik nog een beetje kan tellen, is dit het tweede “klassieke” album na London Symphony Orchestra Vol. I een jaartje eerder. Op Wikipedia staat er meer uitleg over dit album: Boulez Conducts Zappa: The Perfect Stranger - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org. Drie nummers werden opgenomen onder leiding van Pierre Boulez, vier nummers ontsproten uit de synklavier en het brein van Frank Zappa.

Kort en bondig, ik kan hier weinig mee met uitzondering misschien van Outside Now Again, waarin ik een thema op de achtergrond meen te herkennen, maar sla me dood welkeen. Ik verkies Frank Zappa met een gitaar om de nek en/of de microfoon in de hand. Beotiër die ik soms kan zijn.