Carrie Rodriguez - Love and Circumstance (2010)

Country / Pop
Label: Ninth Street Opus

1. Big Love (4:05)
  2. Wide River to Cross (3:39)

met Buddy Miller

3. When I Heard Gypsy Davy Sing (3:50)
  4. Eyes on the Prize (2:51)
  5. Steal Your Love (4:16)

met Bill Frisell

6. Waltzing's for Dreamers (3:26)
  7. I'm Not for Love (2:58)

met Bill Frisell

8. I Made a Lover's Prayer (3:59)

met Bill Frisell

9. I Started Loving You Again (3:39)

met Buddy Miller

10. Rex's Blues (4:21)
  11. I'm So Lonesome I Could Cry (3:07)

met Bill Frisell

12. La Puñalada Trapera (4:53)
avatar van harm1985
Deze dame stond op mijn lijstje van te bekijken artiesten op TakeRoot dit jaar, ik had al wat materiaal gezien op YouTube en moest denken aan Alison Krauss, mede vanwege het gebruik van de viool. Het concert kwam wat langzaam op gang met gedegen, rustige nummers onder andere van dit album waarop ze zichzelf begeleidde met viool en gitaar, daarbij kreeg ze hulp van Luke Jacobs van Romantica, die een aardig potje peddle steel kan spelen. Een van de meest indrukwekkende momenten was het Spaanstalige nummer La Puñalada Trapera. Tijdens de tweede helft van het concert zong ook Ben Kyle van Romantica mee en bij tijd en wijle moest ik denken aan Gram en Emmylou, als beloning voor het goede concert heb ik deze CD maar aangeschaft en het is zeker niet de laatste, het zijn allemaal covers, onder andere van Gillian Welch, Lucinda Williams en Hank Williams en die vertolkt ze zeer behoorlijk.