Beady Belle - CEWBEAGAPPIC (2003)

Noorwegen
Jazz
Label: Jazzland

1. When My Anger Starts to Cry (5:22)
  2. Hindsight (4:30)
  3. Big Balloon (6:03)
  4. Moja Jedyna (Interlude) (1:00)
  5. One and Only (6:30)
  6. Shadow (4:45)
  7. On the Ground (5:28)
  8. April Fool (4:21)
  9. The Ambiguous Song (Interlude) (0:51)
  10. Bella (5:45)
  11. Who Switched on the Darkness? (Interlude) (1:14)
  12. Wounded Pride (5:15)
  13. September (4:52)
  14. Bella [Mental Overdrive Rmx] (6:48)
avatar van HiLL
Wederom een lekkere cd van de Noorse band. Wat up-tempo nummers en een aantal heerlijke rustige...........met name Bella ligt lekker in het oor...

Ook het hoesje is erg mooi.

HiLL schreef:
Ook het hoesje is erg mooi.

Het hoesje, of een van de objecten die er op afgebeeld staan?

42 schreef:

Het hoesje, of een van de objecten die er op afgebeeld staan?

Een combinatie van

Social_Mask
Ik heb een nr van haar uitgebracht door Saint Germain Des Prés Café. Daar klinkt ze behoorlijk goed. Zal eens wat gaan luisteren van Beady Belle. Mooie stem.

avatar van HiLL
He wat leuk, aandacht voor Beady!

Social_Mask
Zo, heb ik daar iemand blij mee gemaakt?

Social_Mask
Een aantal keer beluisterd. Het 1e nummer kende ik al een jaar. Wat een prachtige stem heeft ze toch! When My Anger Starts To Cry is het beste nummer, waarschijnlijk omdat ik het al zo lang ken. Daarna komen 2 redelijke/matige nrs. Hindsight heeft een leuk refrein, maar verder niks speciaal. Big Balloon vind ik ook niet veel, al zijn beide nrs toch erg mooi gezongen. Die 1e interlude begrijp ik voor geen meter Daarna komen 4 sterke nummers. One and Only heeft een mooie tekst, ook een erg mooie jazz solo erin. Shadow is wát minder dan de andere maar alsnog goed. Nr 7&8 zijn weer erg mooi. Daarna komt een interlude met een sfeertje erin, en dan komt Belle. Wat vrolijk gespeeld, maar nog steeds op dezelfde manier gezongen. Ging zeker over haar zelf, in 3de persoon. Redelijk nummer, met een leuke 'beat'. De interlude die volgt vind ik erg mooi. Het heeft een heeerlijke sfeer. Wounded Pride is ook een redelijk nummer, maar dan komt September. Prachtig, prachtig nummer. Mijn favoriet naast het 1e nr en One and Only. Die achtergrond vocalen zijn zo erg mooi.

Al met al vind ik dit een erg geslaagd album. Een vrouw met een magistraal mooie stem. Ik geef hier 4* voor.

Enuh, dit verdient idd wel wat meer aandacht.

werd op het north sea jazz van 2003 door de poster aangetrokken ::).
Maar naast de mooie verschijning is was het ook nog eens goede muziek. Komt begin maart met een nieuw cd !!!!!!! North sea jazz 2008???

avatar van Broem
Zachtjes aan alle albums van Beate S. Lech en haar band Beady Belle verzameld. Mooie sophistaced muziek op de scheidslijn tussen pop en jazz. Ben destijds gevallen voor haar album uit 2010 At Welding Bridge. Haar eerdere werk mag er ook zijn. Dit album met die onuitsprekelijke naam (toch eens googlen wat het betekent) heeft ook die verfijnde stijl. De stem van Beate gaat mij nooit vervelen. Verder springt die prachtige produktie er uit. Top.