Waka Flocka Flame - Flockaveli (2010)

Label: 1017 Brick Squad

1. Bustin' at Em' (3:57)
  2. Hard in da Paint (4:06)
  3. TTG (Trained to Go) (5:05)

met French Montana, YG Hootie, Joe Moses en Baby Bomb

4. Bang (4:23)

met YG Hootie en Slim Dunkin

5. No Hands (4:22)

met Roscoe Dash en Wale

6. Bricksquad (3:57)

met Gudda Gudda

7. Fuck the Club Up (4:39)

met Pastor Troy en Slim Dunkin

8. Homies (4:54)

met YG Hootie, Popa Smurf en Ice Burgundy

9. Grove St. Party (4:10)

met Kebo Gotti

10. O Let's Do It (4:08)

met Cap

11. Karma (3:52)

met YG Hootie, Popa Smurf en Slim Dunkin

12. Live by the Gun (4:09)

met RA Diggs en Uncle Murda

13. For My Dawgs (3:21)
  14. G Check (4:18)

met YG Hootie, Bo Deal en Joe Moses

15. Snake in the Grass (2:58)

met Cartier Kitten

16. Smoke, Drank (4:32)

met Bo Deal, Mouse en Kebo Gotti

17. Fuck This Industry (5:09)
  18. Rumors * (3:29)
  19. Gun Sounds * (3:36)
totale tijdsduur: 1:12:00 (1:19:05)
avatar van NL_RAPPIN
Ik beluister hem nu en ik vind het wel lekkere club muziek en hij heeft iets rauws in zijn stem waar ik wel van houd.

avatar van Junkie XXL
ik vind No Hands echt een heel lekker nummertje

tuktak
nogal hip in amerika dit geloof ik. dus dan weten we het wel. geen idee waar ze deze a-muzikale gangsters nou weer vandaag hebben geplukt. ik kan begrijpen dat mensen dit leuk vinden, neemt niet weg dat het bagger is.

avatar van p-azz
best lekker album, op zn tijds hou ik hier wel van.
de rauwe beats en stemmen op deze plaat laten je af en toe wel helemaal los gaan, maar al dat geschreeuw moet echt niet hele dagen op staan dan word je echt helemaal gek qq.
mja er zitten goede en echt harde nummers tussen

avatar van TheLegacy
Ik vind dit ook echt guilty pleasure muziek! Nadat ik Gucci had geprobeerd dacht ik laat ik die andere rare gast ook is proberen. Het is me allemaal goed bevallen, zeer goed zelfs! De teksten zijn niks natuurlijk, maar de beats blazen en deze man weet er goed wat agressie in te verwerken! Heb het album dan ook gekocht Waaaakaa Flockaaaa

avatar van Dirruk
Vond O Let's Do It wel een vet nummertje. Ga het niet luisteren voor de rest. Vind het zacht uitgedrukt geen geweldige rapper.

Ik ben het met de meeste hier eens, No hands ft Roscoe Dash en Wale is echt een hard nummer! Lyricaal is het misschien niet al te best maar het is echte 'Trunk Music'! Voor de rest vind ik Waka Flocka echt een matige tot slechte rapper. Maar dat geldt eigenlijk voor heel zijn groep, The Bricksquad. Gucci Mane en Waka Flocka moeten het echt hebben van geniale beats of leuke collabo's opzichzelfstaand vind ik ze niets!

avatar van Kid
Kid
No hands is in ieder geval een lekker nummer. De rest wat ik van deze gast heb gehoord is helaas bagger

avatar van Robbie Keane
Als ik niet lekker wakker ben dan blaas ik Hard In Da Paint echt te hard.

GOT A MAIN BITCH!
GOT A MISTRESS!

avatar van Colucci_Era
Staan best een paar harde guilty pleasure tracks op, alleen jammer dat Waka Flocka Flame de slechste rapper in tijden is die ik heb gehoord.

WAKA WAKA, FLOCKA FLOCKA, POW POW.

Robbie Keane schreef:
Als ik niet lekker wakker ben dan blaas ik Hard In Da Paint echt te hard.

GOT A MAIN BITCH!
GOT A MISTRESS!

Heerlijk hersenloos nummer inderdaad.

avatar van bennerd
Ik heb de indruk dat een 4 een net iets te hoge score is, maar goed. Even fout doen mag wel.

Deze review slaat de nagel op de kop. Ik zou het zelf op geen enkele manier beter kunnen verwoorden.

avatar van Harco
Inderdaad, ik kan Waka inmiddels ook héél erg goed waarderen. Enige waar ik het niet mee eens ben is de haat jegens No Hands en Homies. Die eerste is een onvervalste hiphop/R&B-banger en Homies is één van mijn favoriete tracks op Flockaveli. Vooral dat refrein werkt zo ontzettend verslavend.

avatar van Kos
Kos

avatar van WEED DEMON
Haha, goed toch kos. Muziek die je met een knipoog en de volume vooral niet te zacht moet luisteren .

Kos schreef:
Flockaveli .

Kom op, Kossie. Een paar luisterbeurten en ook jij kunt dit waarderen.

avatar van JLjuju
Kos schreef:

Echt he xD

avatar van bennerd
In fact, the title of his debut album, Flockaveli, is either an expertly crafted attempt to infuriate those aforementioned hip-hop heads who are right now punching their computers at the mere thought of Waka equating himself with Tupac, or a complete accident that will still infuriate hip-hop heads. But, ironically, it’s exactly that willingness to wave a middle finger at everyone who truly cares about this music that makes Flockaveli, in its own, strange way, a success.

DJBooth.net

avatar van Robbie Keane
Ik kan me wel goed identificeren met de lyrics van Grove St. Party, vooral het gedeelte: My partner on the pill. Dat is de mijne ook.
Jammer dat hier ook nummers op staan die niet door Lex Luger gemaakt zijn, gemiste kans.

avatar van Harco
No Hands (Drumma Boy) en Homies (Prince 'n Purps) horen bij de beste tracks.

Oh, ik zie net dat dat ook precies de tracks zijn die ik hierboven ook al aanhaalde.

avatar van panjoe
Goeie god, wat een afzichtelijke albumhoes !

avatar van bennerd
Op geloofwaardigheid in de hiphopwereld hoeft Waka Flocka Flame niet te rekenen, maar hij heeft hier een regelrechte southern classic afgeleverd. Dit is volgens mij nog steeds de beste plaat in de zogenaamde trap music, de scene die een gigantische heropleving kende door de twee Lex Luger-producties op Rick Ross' Teflon Don. Al het gehaat ten spijt ('want dit is geen echte hiphop!') is Flockaveli een mijlpaal binnen de moderne hiphop.

Nagenoeg alle producties (waarvan er slechts zes niet door Luger geproducet zijn) zijn lomper dan ooit op een hiphopplaat gestaan heeft. Afwisseling? Neen, niet nodig. Een mc met vakkennis? Neen, we roepen allemaal maar wat bij elkaar. Diepgaande lyrics? Ben je gek, dawg?! Flockaveli heeft andere charmes: het is chaotisch, het blaast alles kapot en het grijpt je mee in een vreemde sfeer waar je pas na de laatste track uit losgetrokken wordt.

Neen, Waka heeft niet de flair van een Juicy J, het gemak van een Gucci Mane of een flow van Gunplay, maar zijn doelloos gebrul en het oeverloos gebruik van adlibs (flockaaaaaa) weet mij vreemd genoeg heel erg te raken. Flockaveli getuigt van lef en dat mis ik bij veel collega-hiphoppers.

Gucci-Mane
Dit album is een klassieker , het veranderde Hip hop zo een beetje. Ik bedank Waka voor het uitbrengen van een harde album , maar nu is het over. Kan hem niet meer weerstaan.

avatar van hond racisme
Huh?

avatar van Lukas
Heerlijk zo'n nummertje. Maar na twintig minuten is mijn testosteron wel weer op. Knap dat mensen dit 72 minuten lang volhouden.